אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ענקיות הרכב והאנרגיה איחדו כוחות במטרה למנוע את היעלמות מנועי הבעירה הפנימית צילום: בלומברג

ענקיות הרכב והאנרגיה איחדו כוחות במטרה למנוע את היעלמות מנועי הבעירה הפנימית

אקסון מוביל ורויאל דאץ' של יפתחו את הדור הבא של שמני מנועים עם פורד ופיאט. המטרה: לעמוד בתקנות פליטת המזהמים ובתחרות מול כלי הרכב החשמליים. "חשוב שנסחט את הלימון הזה"

19.11.2017, 19:19 | שירות כלכליסט

ענקיות האנרגיה וכלי הרכב שוקדות על פיתוח שמן מנועים משודרג במטרה למנוע את היכחדות מנועי הבעירה הפנימית. זאת על רקע הקשחת הרגולציה על פליטות מזהמים והעלייה בשימוש בכלי רכב חשמליים, המעמידות בסכנה את טכנולוגיית המנועים הוותיקה — על כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".

אקסון מוביל, רויאל דאץ' של וחברות אנרגיה נוספות משקיעות מיליוני דולרים בשנה בשיתוף עם יצרניות כלי רכב ובהן פורד מוטור ופיאט קרייזלר, כדי לייצר את הדור הבא של שמני מנועים. החברות הללו מעריכות כי שמנים דלילים יותר ישפרו את היעילות של המנועים המסורתיים, מה שיאפשר לחברות לעמוד בתקנות הנוקשות החדשות לשימור הסביבה ובתחרות מול מכוניות הניזונות מאנרגיה נקייה.

המאמצים עלו מדרגה על רקע הערכות אנליסטים להישחקות מעמדה של המכונית המונעת בדלק. כך, למשל, חברת הייעוץ PwC צופה כי המעבר למכוניות חשמליות הוא בלתי נמנע, וכי עד שנת 2030 לכל המאוחר תהיה עלותה של המכונית החשמלית נמוכה משל הרגילה. בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) מעריכה כי מנועי בעירה פנימית לא יעמדו בתקנות האמריקאיות והאירופיות כבר ב־2020, מה שיגרור קנסות בגובה 500 דולר למכונית עד 2025.

פיתוח שמני פרימיום עשוי להגיע ל־10 מיליון דולר ויידרשו מספר שנים לביצוע ניסויים בו. "חשוב מאוד שנסחט את הלימון הזה", אמר אנדרו הפר, סגן נשיא לטכנולוגיות מסחריות גלובליות בחברת של. "מנוע הבעירה הפנימית יכול להמשיך עוד דרך ארוכה", ציין בשיחה עם הוול סטריט ג'ורנל.

הניסיונות הללו מתבצעים על רקע מהלכי מדינות למנוע את השימוש במכוניות המזהמות, כאשר בריטניה, צרפת, סין והודו אותתו על תוכניתן לאסור על מכירות כלי רכב עם מנועים מסורתיים בעשורים הקרובים. החודש, האיחוד האירופי חשף הצעה מרחיקת לכת לחתוך את פליטות גזי החממה ממכוניות ומשאיות ב־30% עד 2030 ואילו בארה"ב, ממשל טראמפ נאלץ להתמודד עם לחצים מצד פעילי איכות סביבה, לאחר שביקש להקל את תקנות עידן אובמה להידוק הפיקוח על פליטות גזי חממה.

מפעל פורד בספרד, צילום: בלומברג מפעל פורד בספרד | צילום: בלומברג מפעל פורד בספרד, צילום: בלומברג

בתגובה, חברות כלי רכב התחייבו לייצר מכוניות מונעות חשמל בלבד בעשור הבא, ובשבוע שעבר דיווחה ג'נרל מוטורס (GM) כי עד 2026 תמכור מיליון מכוניות כאלה בשנה. בה בעת, פעילויות מסוג זה מהוות עדיין נתח זעום מהמכירות, כאשר רוב החברות צופות כי מנועי הבעירה הפנימית ישמרו על דומיננטיות בעשורים הבאים, מה שיחייב את החברות לשפר את יעילותם. 

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
יעילות מנוע בנזין היא סביב 30%
אם תשפר אותו ב50% תגיע ל 45%. נצילות של מנוע חשמלי היא 85% וצפונה (תלוי בעומס) נצילות של תחנת כוח קיטורית היא סביב 64%. כך שגם אם תפיק את החשמל משריפת מאובנים נצילות מכונית חשמלית טובה יותר. תוסיף את היתרונות הבאים 1.תחזוקה זולה משמעותית 2.מומנט מיידי כמעט בכל עומס 3.יתרונות דינמיים בתכנון מכונית חשמלית, מבחינת מקום והתנהגות דינמית. החסמים כרגע הוא מחיר, אך המחיר ירד וירד הרבה עם התחרות בתחום.
מגיב עשר טועה  |  23.11.17
10.
אכן מגיב 6 צודק: הגנרטור שאקוואריוס פיתחו יכול כבר היום לשפר יעילות המנוע ב-50%
גנרטור קל משקל, קטן ממדים ויעיל, שמייצר חשמל עבור מנוע חשמלי. הגנרטור עובד על בנזין, כך שניתן לתדלק בתחנת דלק רגילה. המכונית מונעת ע"י משנוע חשמלי, שהיעילות שלו גבוהה בהרבה ממנוע בעירה פנימית. אין צורך בבטריות, כי החשמל מיוצר ע"י הגנרטור.
אקווריוס  |  21.11.17
9.
למגיב 7: חשמל מפיקים משמש ורוח, כי דרכים אחרות - יקרות יותר
מאז תחילת 2017, אנרגיה מתחדשת זולה יותר ממחצבית במערב אירופה ואפילו אבו-דאבי עוברת לחשמל סולארי כי הוא זול יותר מנפט וגז. בישראל, באמריקה ורוסיה מנסים למכור לציבור "פחם נקי", מתוה גז(לנים) טבעי, או חברות נפט שיפשטו רגל - אבל זה כבר לא ממש עובד. והבנתי: אתה מאלה שמנסים.
צא מהמאה ה-19, 'כנס ל-21  |  20.11.17
לכל התגובות