אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסיבוב על כבישי הצפון יניב לשיכון ובינוי רווח של עד 300 מיליון שקל

הסיבוב על כבישי הצפון יניב לשיכון ובינוי רווח של עד 300 מיליון שקל

קבוצת משקיעים, ובהם מנורה מבטחים ועמיתים, תרכוש תמורת 580 מיליון שקל את מרבית אחזקותיה של שיכון ובינוי בחברות הזכיין של פרויקט מנהרות הכרמל (כרמלטון) ובפרויקט נתיבי הצפון

20.11.2017, 07:22 | יניב רחימי וגולן חזני

קבוצת משקיעים תרכוש את מרבית אחזקותיה של שיכון ובינוי בפרויקט מנהרות הכרמל ובפרויקט נתיבי הצפון תמורת 580 מיליון שקל. בכפוף להשלמת העסקה, צפויה שיכון ובינוי לרשום מהמכירה רווח של 250–300 מיליון שקל. 

קראו עוד בכלכליסט

שיכון ובינוי החלה בסוף יוני בתהליך למכירת חלק מזכויותיה בחברות הזכיין של פרויקט מנהרות הכרמל (כרמלטון), פרויקט שיקום, תפעול ואחזקת כבישים בצפון (נתיבי הצפון) ופרויקטים נוספים. אתמול דווח על התקדמות בתהליך המכירה, עם גיבושה של קבוצת משקיעים.

במסגרת העסקה ירכשו המשקיעים, שכוללים כפי שפורסם ב"כלכליסט" גם את מנורה מבטחים ועמיתים, 45% מכלל הזכויות בכרמלטון (מתוך 50% ששיכון ובינוי מחזיקה כיום) ו־40% מכלל הזכויות בנתיבי הצפון (מתוך 60% ששיכון ובינוי מחזיקה כיום).

העסקה צפויה להתבצע באמצעות מבנה של שותפות מוגבלת ייעודית, שתוקם לשם כך, ואשר בה המשקיעים יהיו שותפים מוגבלים וגוף בשליטת שיכון ובינוי ישמש כשותף הכללי. נכון לסוף יוני, שוויו של פרויקט מנהרות הכרמל בספרי שיכון ובינוי עומד על 51.4 מיליון שקל בלבד, וערכו של פרויקט נתיבי הצפון הסתכם ב־80.4 מיליון שקל.

הסכם הזיכיון של מנהרות הכרמל נחתם במרץ 1999, ולפיו הזכיין יהיה אחראי למימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקת הפרויקט, לרבות גביית אגרה מהמשתמשים בו במשך תקופת הזיכיון, שתסתיים ב־2040. בתום תקופת הזיכיון יועבר הפרויקט לידי המדינה ללא תמורה. הזכיין התחייב לשלם למדינה תמורת הזיכיון כ־218 מיליון שקל.

מנהרות הכרמל מנהרות הכרמל מנהרות הכרמל

תגיות