אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שינוי מגמה: תוספת של 8,000 במספר המנויים של גולן טלקום צילום: אוראל כהן

שינוי מגמה: תוספת של 8,000 במספר המנויים של גולן טלקום

חברת הסלולר סיימה את הרבעון השלישי עם 910 אלף מנויים - ההכנסות עלו ב-3% ל-138 מיליון שקל; בעלת השליטה אלקטרה צריכה רשמה עלייה של 10% ברווח הנקי ל-42 מיליון שקל

21.11.2017, 14:42 | אורנה יפת ואביב גוטר

אלקטרה צריכה פרסמה היום (ג') את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי, אותו סיימה עם עלייה של 29% בהכנסות ל881 מיליון שקל, בהשוואה ל-689

מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הצמיחה בהכנסות החברה, שבבעלות קבוצת אלקו, מיוחסת לאיחוד תוצאות גולן טלקום ואלפא, מפיצת מכשירי הסלולר של וואווי.  

קראו עוד בכלכליסט

האיחוד האמור תרם גם לעלייה ברווח התפעולי - זה הסתכם בכ-72 מיליון שקל, לעומת 42 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA עמד על 98 מיליון שקל, בהשוואה ל 52 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של 88%. הרווח הנקי עלה ב-10% ל-42 מיליון שקל, מול 38 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תוצאות הסלולר

הפעילות הסלולרית של הקבוצה ממשיכה להציג נתונים חיוביים גם ברבעון המדווח: הכנסות גולן טלקום הסתכמו בכ-138 מיליון שקל לעומת 133 מיליון שקל ברבעון הקודם, עלייה של 3%. עם זאת, גולן מציגה שינוי מגמה במצבת המנויים שלה, שחוזרת לעלות - החברה רשמה תוספת של 8,000 מנויים במהלך הרבעון השלישי, ומספרם עומד בתום התקופה על 910 אלף מנויים. החברה מסבירה את העליהי בעיקר במבצעי גיוס, הכוללים חבילות גלישה ללא הגבלה וחבילות משפחתיות.

אלקטרה צריכה רכשה את גולן טלקום בחודש אפריל תמורת 350 מיליון שקל וזהו למעשה הרבעון המלא הראשון שבו מוצגים תוצאות החברה (הבעלות עברה כאמור רק באמצע הרבעון השני).

ההכנסה הממוצעת ממנוי לחודש (ARPU) עמדה על 51 שקל, לעומת 50 שקל ברבעון השני. העלייה ב-ARPU נובעת מעונתיות ומעלייה בשירותי הנדידה (תשלום עבור שירותי סלולר בחו"ל). הרווח התפעולי מפעילות הסלולר הסתכם ב-29 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל - עלייה של 37%. הרווח התפעולי כולל הכנסה חד פעמית של 9 מיליון שקל (מהחזר שקיבלה גולן על אגרות תדרים).

יו"ר גולן טלקום גיל שרון אמר לאחר פרסום הדוחות כי "הסכם שיתוף הרשתות עם סלקום וכן מבנה העלויות הרזה והיעיל של החברה מאפשרים לנו להציע ללקוחותינו רשת מתקדמת ביותר, מה שמבטיח את המשך הצמיחה של גולן לאורך זמן".

 

מגזרי פעילות אלקטרה צריכה

במגזר מוצרי הצריכה החשמליים, הכולל את הפעילות של אלפא, הציגה אלקטרה צריכה עלייה של 13.3% בהכנסות ל-501 מיליון שקל, ואולם עלויות ההשקעה בוואוי ובפעילות הסלולרית הכבידו על הפעילות - וזו רשמה ירידה של 18.5% ברווח ל-35.7 מיליון שקל.

מגזר קמעונאות חשמל (שהושפע בין היתר מעונתיות החגים) רשם עלייה של 8% בהכנסות ל-329.4 מיליון שקל. במגזר זה פועלת החברה באמצעות רשתות החשמל. מכירות החג נרשמו השנה ברבעון השלישי - ראש השנה חל בסוף ספטמבר, כאשר בשנה שעברה חל החג באוקטובר וחלק ממכירתיו באו לידי ביטוי בדוחות הרבעון הרביעי 2016. הרווח המגזרי זינק ב-77% והסתכם ב-16.4 מיליון שקל. החברה רשמה עלייה של 8.6% במכירות החנויות הזהות, -המכירות למ"ר הסתכמו ב- 3,292 שקל לעומת 3,031 שקל בתקופה המקבילה. 

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה, אמר לאחר פרסום הדוחות: "במהלך הרבעון, נמשכה מגמת השיפור ברווחיות הפעילות הקמעונאית של החברה, וזאת בזכות המשך התחזקות המותג "מחסני חשמל". אנו רואים הישג משמעותי בהשגת הצמיחה בהיקפי ההכנסות ושיעורי הרווחיות של מחסני חשמל ושקם אלקטריק ועלינו לשמר אותו".

זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה , צילום: יוני ראיף זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה | צילום: יוני ראיף זאב קלימי מנכ"ל אלקטרה צריכה , צילום: יוני ראיף

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות