אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל: זינוק של 27.5% ברווח הנקי ברבעון השלישי צילום עמית שעל

שופרסל: זינוק של 27.5% ברווח הנקי ברבעון השלישי

מכירות רשת השיווק רשמו ירידה של 0.7% ברבעון, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו בכ-3 מיליארד שקל. הירידה במכירות מיוחסת לעיתוי חגי תשרי שהמכירות לקראתם התקיימו השנה בספטמבר ובאוקטובר, כך שגלשו בחלקן לרבעון הרביעי. למרות הירידה במכירות הרווח הנקי זינק ב-27.5% ל-65 מיליון שקל

22.11.2017, 13:39 | נורית קדוש

למרות ירידה במכירות, חתמה שופרסל את הרבעון השלישי של השנה עם זינוק של 27.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-65 מיליון שקל. מכירות רשת השיווק הגדולה בישראל, רשמו ברבעון השלישי ירידה של 0.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב- 3.008 מיליארד שקל. הירידה במכירות מיוחסת לעיתוי חגי תשרי, שהמכירות לקראתם התקיימו השנה בספטמבר ובאוקטובר, כך שגלשו בחלקן לרבעון הרביעי, בעוד בשנה שעברה התרכזו ברבעון השלישי בלבד. המכירות בחנויות הזהות, סבלו מקניבליזציה ורשמו קיטון חד יותר של 1.9%. למרות צמצום שטחי מסחר, התכוווצו המכירות למ"ר של שופרסל ב-0.4% ל-6,174 שקל למ"ר לעומת 6,196 שקל למ"ר ברבעון השלישי אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

למרות שבשופרסל מייחסים את הירידה במכירות הרבעון לעיתוי החג, גם ב-9 החודשים הראשונים של השנה, סופגת הרשת ירידה דומה של 0.5% במכירות שהסתכמו ב- 8.89 מיליארד שקל. המכירות בחנויות זהות ספגו ב- 9 החודשים הראשונים של השנה ירידה חדה יותר של 1.2%.

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, צילום: עמית שעל איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל | צילום: עמית שעל איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, צילום: עמית שעל

לצד הירידה במכירות הזרוע הקמעונאית, זינקו הכנסות זרוע ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי השנה והסתכמו ב-23 מיליון שקל, בהשוואה ל-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 21.1% אשר נבעה בעיקר מעליה בעמלות ממרווחי אשראי.

הרווח הגולמי של שופרסל ברבעון השלישי השנה עלה ב-4.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-777 מיליון שקל. העלייה ברווח הגולמי, למרות הירידה במכירות, הובילו לשיפור הרווחיות הגולמית שעמדה על 25.7% לעומת 24.4% ברבעון המקביל אשתקד. בשופרסל מסבירים את העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו בשיפור בתנאי הסחר, מתרומת המרכז הלוגיסטי בשוהם, בעלייה בנתח המותג הפרטי ובתמהיל המבצעים.

העלאת שכר המינימום נתנה את אותותיה בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ברבעון השלישי השנה שהסתכמו ב-662 מיליון שקל, המהווים 21.9% מהמכירות לעומת 21% ברבעון המקביל אשתקד. למרות העלייה בשיעור ההוצאות, עלתה הרווחיות התפעולית של שופרסל ברבעון ל- 2.8% מהמכירות לעומת 2.4% בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה ברווח הגולמי לצד ירידה בהוצאות המימון, שהסתכמו בברבעון השלישי ב-28 מיליון שקל, בהשוואה ל-39 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הובילו את שופרסל לחתום את הרבעון השלישי עם זינוק ברווח הנקי שהסתכם ב-65 מיליון שקל. את 9 החודשים הראשונים של השנה חתמה שופרסל עם רווח נקי של 198 מיליון שקל, עלייה של 19.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות