אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צים ממשיכה להתאושש: צמיחה של 27% בהכנסות, צמצום הגירעון בהון העצמי צילום: אריאל ורהפטיג

צים ממשיכה להתאושש: צמיחה של 27% בהכנסות, צמצום הגירעון בהון העצמי

חברת הספנות סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 816 מיליון דולר, בזכות עלייה של כ-11% במספר המכולות ושל 19% בתעריפי ההובלה; צים מסיימת רבעון רביעי רצוף ברווח תפעולי - שעמד על 53.8 מיליון דולר

23.11.2017, 14:13 | אלי שמעוני ומיקי גרינפלד

חברת הספנות צים שבבעלות קנון של עידן עופר מממשיכה להתאושש מהמשבר העמוק והממושך בענף, עם רבעון רביעי רצוף של רווחיות תפעולית ועלייה מקבילה בשורה העליונה ובשורה התחתונה.  

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות חברת ההובלה ברבעו השלישי הסתכמו ב-816.6 מיליון דולר, מול 643.8 מיליון דולר ברבעון המקביל – צמיחה של 27%. העלייה מיוחסת לגידול בהיקף המטען ולעלייה בתעריפי התובלה גם יחד. מספר המכולות (TAU) שנשאו ספינותיה של צים ברבעון השלישי עמד על 688 אלף, לעומת 622 אלף ברבעון המקביל, עלייה של 10.6%. התעריף הממוצע למכולה עלה ב-19.2% ל-1,058 דולר, בהשוואה ל-887 דולר ברבעון המקביל. התוצאות משקפות גם שיפור לעומת הרבעון השני של שנה זו – אותו סיימה צים עם שינוע של 659 אלף מכולות במחיר ממוצע של 1,007 דולר.

המחזור הגדל גרר עלייה בהוצאות – ההוצאה על שירותי ההובלה עמדה על 698.5 מיליון דולר, מול 608.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, הוצאות ההנהלה וכלליות הסתכמו ב-37.7 מיליון דולר, לעומת 35.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, ערך הפחת גדל מ-21.2 ברבעון המקביל ל-24.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנה זו.

צים מסכמת את הרבעון המדווח במעבר לרווח תפעולי של 53.8 מיליון דולר - לאחר שברבעון המקביל נרשם לחברה בסעיף זה הפסד של 7.1 מיליון דולר. ה-EBITDA הרבעוני עמד על 89.2 מיליון דולר - שיא של 5 שנים. בשורה התחתונה רשמה צים רווח נקי רבעוני של 23.2 מיליון דולר, לעומת 38.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

צים נהנית מההתאוששות במחירי התובלה, שהחלה במחצית השנייה של 2016 ונמשכת למעלה משנה. זאת לאחר תקופה של משבר עמוק בענף שהגיע לשיאו במחצית הראשונה של 2016, עם שפל היסטורי במחירי התובלה מול עלייה מתמשכת בכמות הספינות לצד ירידה עקבית בביקושים. תקופת המשבר פגעה קשות בצים, שחתמה ביוני 2014 על הסדר חוב מול נושיה, במסגרתו מחקה חוב של 1.4 מיליארד שקל. בחודש יולי האחרון נכנס אלי גליקמן לתפקיד מנכ"ל צים – והחליף את רפי דניאלי שכיהן 8 שנים בתפקיד והוביל את החברה במהלך הסדר החוב.

בחודש יולי האחרון נכנס אלי גליקמן לתפקיד מנכ"ל צים. גליקמן החליף את רפי דניאלי בתום 8 שנות כהונה כמנכ"ל, תקופה שבמלכה התמודדה צים עם משבר גדול, בענף ובחברה עצמה. בשנת 2014 השלימה צים הסדר חוב, במסגרתו מחקה חוב של 1.4 מיליארד שקל. צים מציינת בדוח הנוכחי שבתום הרבעון היא עומדת בתנאי החוב הנדרשים, ובכלל זה נזילות של 208 מיליון דולר. הגירעון בהון העצמי השל צים הצטמצם ל82 מיליון דולר, לעומת 101 מיליון דולר בסוף ספטמבר 2016.

אלי גליקמן, מנכ"ל צים, אמר: "התוצאות של הרבעון השלישי הן סיבה לאופטימיות, ואני מקווה שנוכל לשמור על המומנטום גם ברבעונים הבאים. עדיין עומדים בפנינו אתגרים רבים, כולל אי הודאות של תנאי השוק, לרבות מחירי ההובלה ומחירי הדלק. אני מאמין שאנחנו במסלול הנכון שכן אנו ממשיכים להציג ביצועים שמעל לממוצע הענפי תודות להתמקדות הנחושה שלנו ברווחיות, יעילות וגישה ממוקדת-לקוח. אנו נמצאים לקראת השלמת התוכנית העסקית של 2018, שנועדה להאיץ את קצב הטמעת האסטרטגיה שלנו, ולאמץ יוזמות טכנולוגיות חדשות כחלק מן החזון שלנו להציע ללקוחות שירותים חדשים".

 , צילום: אלעד גרשגורן צילום: אלעד גרשגורן  , צילום: אלעד גרשגורן

תגיות