אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק שוב מעתיקה רעיון מסנאפצ'ט - תיקח גם את ה-Streaks צילום: גטי אימג'ס

פייסבוק שוב מעתיקה רעיון מסנאפצ'ט - תיקח גם את ה-Streaks

הרשת החברתית עורכת ניסוי בתכונה של המתחרה הפופולרית בקרב בני נוער, שמדביקה אימוג'ים ייעודיים ליד שמות של אנשי קשר

24.11.2017, 18:24 | יואב סטולר
פייסבוק בוחנת "העתקה" נוספת של תכונה מהיריבה הישירה סנאפ עבור שירות ההודעות המיידיות שלה. ענקית הרשת החברתית הודתה בפני אתר Mashable כי היא מבצעת ניסוי בימים אלו שבו היא הטמיעה תכונה דומה לזו של ה-"streaks" המוכרת משירות ההודעות של סנאפצ'ט. עד כה, לא ידוע היקף הפיילוט או כוונתה של פייסבוק אכן לאמץ את התכונה עבור כלל משתמשי מסנג'ר.

קראו עוד בכלכליסט

התכונה שוודאי מוכרת למרבית בני הנוער בקרבם זוכה סנאפצ'ט לפופולריות היא למעשה הצגתם של אימוג'ים ייעודים ליד שמותיהם של אנשי הקשר שאיתם נוהגים המשתמשים לעמוד בקשר יומיומי. כך למשל, בדיווחים של משתמשים שנכללו במסגרת הניסוי "ברק" יופיע ליד שמותיה של אנשי הקשר שאיתם הם מקיימים שיחה מדי יום במשך שלושה ימים לפחות. כמו כן, המספר שיופיע ליד הסימון המאויר יציין את מספר הימים שבהם שמרתם על הקשר היומיומי באמצעות המסנג'ר של החברה.

דובר המסנג'ר של פייסבוק אישר את דבר קיום הפיילוט ואמר כי הם בוחנים זאת "על מנת לאפשר למשתמשים לראות במבט חטוף עובדות על האנשים שאיתם הם נמצאים בקשר".

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג וסנאפ, צילום: בלומברג, אי פי איי מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג וסנאפ | צילום: בלומברג, אי פי איי מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג וסנאפ, צילום: בלומברג, אי פי איי

גם הפעם, כמו ב"העתקות" דומות שביצעה פייסבוק מהמתחרה בעלת המוניטין הצעיר והחצוף אין איך להתבלבל ולחשוב שמקורה של התכונה לא בסנאפצ'ט. כיום ה-"Streaks" מהווה חלק בלתי נפרד מחווית המשתמש עבור המשתתפים ברשת החברתית של סנאפ. בחלק מהמקרים אף מדובר בבני נוער שמשקיעים מאמאמצים רבים כדי לשמור על קשר יומיומי ובכך לצבור עוד ועוד אימוג'ים ייחודים, לעיתים אף מדובר במאות ימים עבור שיחה. אלמנט ששומר את המשתמשים בממשק של סנאפצ'ט ומעלה את רמת הפעילות - נקודה חשובה גם עבור המתחרה של צוקרברג שהייתה לא רק רוצה לחזק אצלה אלא גם להחריב אצל סנאפ.

זו היא ממש לא הפעם הראשונה שבה פייסבוק "לוקחת השראה" מהמוצר המתחרה של סנאפ, שבו ראתה הענקית הוותיקה איום בשל ייחודו, הבנתו את הדור הצעיר והכלים החדשניים להעלאת מעורבות הגולשים. בין התכונות שהוטמעו בממשק של פייסבוק ומקורן עמוק בנסאפצ'ט היא הסטוריז, וזו גם כנראה הבולטת ביותר שבהן.

במשך זמן רב הסטורי - המהווה אוסף יומי של תמונות וקטעי וידאו שנמחק לאחר 24 שעות מבלי להותיר זכר ברשת - היה למנוע העיקרי של הפעילות בסנאפצ'ט. עם זאת, לפני יותר משנה פייסבוק בחרה לקחת אותו ולהטמיע אותו במסגרת אפליקציית שיתוף התמונות שלה אינסטגרם ולאחר מכן גם בפייסבוק ובמסנג'ר ואף בווטסאפ שאותה רכשה. אותה הטמעה של הסטוריז התגלתה לימים כבוננזה עצומה עבור פייסבוק שהפכה את אינסטגרם לפופולרי יותר מאי פעם והמיתה מכה אנושה על סנאפצ'ט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות