אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פקטורי 54 מרחיבה פעילות ברשת: אאוטלט אינטרנטי צילום: chen wagshall

פקטורי 54 מרחיבה פעילות ברשת: אאוטלט אינטרנטי

קבוצת אירני, שמייבאת בין השאר את מוצרי האופנה של ברברי, ג'ורג'יו ארמני ומייקל קורס, תפתח אתר סחר מקוון שימכור את עודפי המותגים הבינלאומיים בהנחה של 60% עד 70%

26.11.2017, 16:35 | אורנה יפת

פעילות הסחר המקוון של קבוצות האופנה הישראליות תופסת תאוצה. קבוצת אירני צפויה לפתוח בתוך חודש אתר אאוטלט אינטרנטי שימכור בהנחה של 60% עד 70% את עודפי המותגים הבינלאומיים שנמכרים בחנויות. האתר ימותג תחת השם אאוטלט 54 ובכל עונה יועברו אליו הסטוקים מהחנויות.

קראו עוד בכלכליסט

קבוצת אירני, מפעילה כיום שלוש חנויות אאוטלט בשטח כולל של 3,000 מ"ר: במתחם בילו ברחובות, במתחם חוצות המפרץ ובמבנה באר שבע.

מדובר בבשורה עבור צרכני מותגי היוקרה, שכן קבוצת אירני היא זכיינית של כ-110 מותגים בינלאומיים שרובם נמכרים במחירים גבוהים. בין המותגים שמייבאת הקבוצה נמצאים בתי האופנה ברברי, טורי בראץ, ג'ורג'יו ארמני, מיסוני, הוגו בוס, טומי הילפיגר, קלווין קליין, מארק ג'ייקובס, מייקל קורס ואחרים.

חנות פקטורי54 בתל אביב, צילום: chen wagshall חנות פקטורי54 בתל אביב | צילום: chen wagshall חנות פקטורי54 בתל אביב, צילום: chen wagshall

בתוך כך, הקבוצה קיבלה מבתי האופנה הבינלאומיים אישור למכור את המותגים שהיא רוכשת מהם גם למדינות מחוץ לישראל, באמצעות אתר סחר. במהלך השנה הקרובה תקים החברה אתר אונליין בינלאומי בהשקעה של כ-6 מיליון שקל, שדרכו תרחיב קבוצת האופנה את הפעילות שלה גם לחו"ל.

האתר יתווסף לאתר האונליין פקטורי 54 שהקימה קבוצת אירני לפני חצי שנה בהשקעה של 8 מיליון שקל ועלה לאוויר בהשקה שקטה.

"עד עכשיו הזיכיון שלנו למותגים הבינלאומיים היה מוגבל למכירה בישראל ובשטחי הרשות בלבד. אף פעם לא קיבלתי רישיון למכור מחוץ לטריטוריות הללו", אמר רוני אירני, מייסד ומבעלי קבוצת אירני.

"עכשיו קיבלנו לראשונה אישור מהמותגים הבינלאומים למכור אותם דרך האינטרנט לכל העולם. בשנה הקרובה אתר הסחר יימכור רק בארץ, ובתוך שנה נשיק אתר בינלאומי. החברות הבינלאומיות עשו איתנו צעד חריג. מבחינתן מדובר במדינה איזוטרית, ונתנו לנו אפשרות לייצא לעולם את המותגים. הן הבינו את הפוטנציאל ונתנו לחברות לפרוץ את המעגל הזה", אמר אירני.

לדבריו, "כמו שישראלים קונים מאתרים בינלאומיים, גם אנחנו נמכור לאזרחים זרים. העולם גלובלי. הטריטוריה מאבדת מערכה באופן אבסולטי בעולם האינטרנטי".

רוני אירני, צילום: בועז אופנהיים רוני אירני | צילום: בועז אופנהיים רוני אירני, צילום: בועז אופנהיים

למה שלקוח מחו"ל יבצע הזמנה מישראל, כאשר הוא יכול לרכוש מאתר שפועל במדינה שלו?

אירני: "מה שמעניין זה מה האתר מציע. אילו מותגים, באילו מחירים, תוך כמה זמן הוא יקבל את המשלוח ומה טיב השירות. אנחנו נבצע שילוח בתוך שלושה ימים - יש לנו יכולת לוגיסטית להגיע תוך שלושה ימים לכל מקום בעולם. היכולת לתקשר ולצרוך אופנה ללא גבולות יצרה עבורנו הזדמנות, והמותגים הבינלאומים מעריכים את ההבנה והיכולות שלנו".

ומבחינת המחיר? מה הערך המוסף בלקנות מותג בינלאומי דווקא באתר ישראלי?

"כדי לעמוד בסטנדרט הזה עשינו שינוי במחיר. חברות בינלאומיות שמוכרות מוצרים מדרגות את אזורי העולם לפי היכולת שלהן למכור במחירים הכי גבוהים. המדינות מדורגות לפי יכולת הספיגה שלהן. מבחינה אזורית, ישראל שייכת למזרח התיכון - מקום שאפשר למכור בו ביוקר.

"עשינו עם המותגים האלה שיחות ואנחנו מקבלים מהם מחירים טובים. בחלק מהמקרים נהיה זולים יותר מאתרים בחו"ל ובמקומות שנהיה גבוהים מהם זה יהיה ב-5% עד 10%".

מאיפה יתבצע השילוח ובאיזו עלות?

"יהיה לי מחסן באירופה. אנחנו במו"מ עם שני מחסנים שעובדים עם מותגים שאנחנו מייבאים, ומהם נפיץ את הסחורה לכל מדינה בעולם בתוך שלושה ימים - כמקובל במותגים הגבוהים. השילוח כמו באתר הישראלי יהיה בחינם. אני קונה מהחברות הבינלאומיות את הסחורה, והכסף שאני מוציא על סחורה חוזר אלי במכירה דרך האתר".

תגיות