אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היועמ"ש מסרב לנקוט עמדה על התנהלותה של אובר בישראל צילום: צביקה טישלר

היועמ"ש מסרב לנקוט עמדה על התנהלותה של אובר בישראל

מחר ידון המחוזי בתביעה אזרחית שהוגשה על ידי איגוד בעלי המוניות וחברת GETT כנגד פעילות אובר בישראל. היועמ"ש: "על מנת לגבש דעה יש צורך בבירורים שונים והתייחסותם של גורמי הממשלה"

26.11.2017, 16:58 | ליאור גוטמן

משרד היועץ המשפטי לממשלה מסרב בשלב זה להביע דעתו על פעילות חברת אובר בישראל, ולכן הוא מבקש מביהמ"ש שלא להתייחס לשאלה האם חברת שיתוף הנסיעות עוברת על החוק או לא.

קראו עוד בכלכליסט

בתשובה שהגיש משרד היועמ"ש, עליה חתומה מאיה קניג ולרשטיין שאחראית על התחום האזרחי בפרקליטות מחוז תל אביב, היא משיבה בשם היועמ"ש "החליט היועמ"ש בשלב זה שלא להתייצב להליך", כאשר הנימוק העיקרי הוא ש"על מנת לגבש דעה יש צורך בבירורים שונים והתייחסותם של גורמי הממשלה".

תשובת היועמ"ש הונחה היום (א') בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת לקראת דיון שיתקיים מחר (ב') בתביעה אזרחית שהוגשה מטעם איגוד בעלי המוניות וחברת GETT כנגד פעילות חברת אובר בישראל.

כזכור, אובר מפעילה שירותי אובר-דיי ואובר נייט (UBER DAY/NIGHT) שבמסגרתם הנוסע אינו משלם עבור הנסיעה ברכב אלא משתתף עם הנהג בעלויות הקבועות שלו. משרד התחבורה כבר קבע שהשירות במתכונתו הנוכחית אינו חוקי ואף הגיש תביעה כנגד אובר במסגרת בית הדין לתעבורה שעתידה להתקיים בינואר 2018. שר התחבורה ישראל כץ אינו שבע רצון מפעילות אובר ולטענתו מדובר בשירות שחורג מכללי המשחק בענף.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צילום: צביקה טישלר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: צביקה טישלר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צילום: צביקה טישלר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
אובר
נסעתי עם אובר במקסיקו, בטוח, זול וזמין. לעומת מוניות מורשות שיקרות פי שתים, קשה למצוא וכול המקומיים אומרים שלהזהר כי כול הנהגים מקושרים לקרטלים ויש סיכוים גבוהים שתחטף. למה בארץ אני צריך לקחת מונית במחיר מופקע, על ידי עברינים שקיבלו את מספר המונית כי הם חברי מרכז ליכוד. וחס וחלילה אסור שיראה כאילו אני תייר או אשכנזי כי אז על המחיר המופקע עוד ירמו אותי. נראה שכול המגיבים הם או נהגי מוניות או שלא נסעו במונית בארץ מימיהם. ממתי נהגי מונית עובדים כחוק ומשלמים מיסים? כול נהגי המוניות מבצעים נסיעות בלי קבלות\מונה מי יותר ומי פחות. ממתי נהגי מוניות בארץ הם אנשים ישרים? אומנם אני בטוח שקימים נהגי מונית ישרים בארץ אבל לצערי לא יצא לי לפגוש אחד כזה. אובר בארץ תהווה תחרות ותוריד את מחירי המוניות, אם יאשרו אותם בחוק הם גם ישלמו מס - שכן כול נסיעה מדווחת ולא ניתן לעבוד בשחור. תווצר עבודה לסטודנטים. עבודה נוספת לאנשים שמעונינים להגדיל משכורת. ותהיה תחבורה במחיר זול למי שצריך תחבורה בשבתות וחגים.
ספידי גונזאלס  |  28.11.17
10.
ל-8 גם ברוסיה, סין וכנראה גם בהודו אובר לא עובדת...
סגרו להם את הברז מהר מאוד. בישראל כל אשר היה שר התחבורה לעשות להכריז על אובר כחברת מוניות, בדיוק כמו לונדון, ובכך להכריח אותם לנושא של רישיון מונית לכל נהג שעובד עבורם. כך הנושא ימות עוד לפני מישהו ישתמש באפליקציה. רק ששני ככץ ככ"ץ אין.
שכל עקום  |  28.11.17
לכל התגובות