אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעוד יומיים: אובר תפסיק את פעילות שירות ההסעים בישראל צילום: yahoo

בעוד יומיים: אובר תפסיק את פעילות שירות ההסעים בישראל

כך נקבע על ידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, לאחר שנציגי אובר הגיעו להסכמה עם נציגי GETT ונהגי המוניות על הפסקת הפעילות במתכונת הנוכחית. ההסכמה ניתנה לאחר שהשופט הביע הסתייגויות לגבי אופי פעילות אובר, בשל היעדר ביטוח ופיקוח על השירות

27.11.2017, 10:52 | משה גורלי וליאור גוטמן

אובר תפסיק את פעילותה החל מעוד יומיים. כך נקבע היום (ב') על ידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, לאחר שנציגי אובר בדיון הסכימו יחד עם נציגי GETT ונהגי המוניות על הפסקת הפעילות במתכונתה הנוכחית. זאת במסגרת הדיון בדרישת נהגי המוניות ו-GETT לסגור לחלוטין את פעילות אובר בישראל.

קראו עוד בכלכליסט

ההסכמה ניתנה לאחר שהשופט אורנשטיין הביע הסתייגויות לגבי אופי פעילות אובר, בעיקר בשל היעדר ביטוח ופיקוח על השירות. הפסקת הפעילות היא במסגרת צו מניעה קבוע להפעלת השירות במתכונתו הנוכחית כשאובר שומרת על ידי ניסוח זה לעצמה לבחון את האפשרות לפעול במתכונת של מוניות רגילות וכזו שתענה על הביקורת של בית המשפט.

אפליקציית אובר , צילום: yahoo אפליקציית אובר | צילום: yahoo אפליקציית אובר , צילום: yahoo

מדובר בפעילות שהחלה לפני כשנה במסגרתה חברת המוניות אובר לא דרשה מהנוסעים שלה כסף עבור הנסיעות אלא גבתה מהם כסף שסווג כ"השתתפות בהוצאות הנסיעה" של הנהג לרבות דלק, בלאי או הוצאות ביטוח, וזאת ביחס למרחק שהם נסעו. משרד התחבורה כבר הגיש השנה כתב אישום נגד אובר על פעילותה זו, אולם איגוד בעלי המוניות, כמו גם חברת GETT עתרו כנגד הפעילות וכאמור זו הופסקה על ידי השופט.

במהלך הדיון שנערך הבוקר מתח אורנשטיין ביקורת כפולה הן על היועמ"ש והן על חברת אובר.

לגבי היועמ"ש, השופט התקשה להבין האם הם בעד או נגד הפעילות של אובר. כזכור, אתמול פורסם בכלכליסט שהיועמ"ש מסרב להביע עמדה לגבי הפעילות, והבוקר תהה השופט איך ניתן מצד אחד לא להביע עמדה, ומצד שני לייצג את משרד התחבורה בעתירה שהוגשה נגד פעילות אובר דיי ונייט ועתידה להתברר בביהמ"ש לתעבורה כבר בינואר הקרוב.

לגבי פעילות אובר השופט לא הצליח להבין איך החישוב של ההשתתפות בהוצאות הנסיעה אינו כולל כיסוי ביטוחי לנוסעים, שהוא יקר יותר מכיסוי ביטוחי רגיל. לטענת ביהמ"ש, אם התשלום של הנוסע הוא רק עבור הוצאות הנהג יוצא שנהגי אובר לכאורה לא מרוויחים כסף. מאחר והם כן מרוויחים יוצא שחישוב הנסיעות של החברה אינו נכון.

בהמשך לדיון בית המשפט המחוזי מהבוקר, מצורפת תגובת Uber:

בתגובה נמסר מאובר: "אנחנו עוצרים את הפיילוט לשירות uberDAY/uberNIGHT, אבל שירות המוניות ממשיך לפעול כרגיל. אנחנו מחויבים להמשך שיתוף פעולה עם הרשויות, לבחון כיצד הטכנולוגיה יכולה לספק פתרונות תחבורה אמינים, משתלמים ובטוחים״.

עוה"ד מיכאל גינסבורג, אפרת ברזילי ועדי קרני שטרית ממשרד גרוס ייצגו את ארגון בעלי המוניות ואת חברת GETT.

תגיות

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
אובר , ביטקוין, space x, ונטפליקס
תחבורה ציבורית -אובר , הנפקות מטבע- ביטקוין, טוסות לחלל- space x, טלויזיה-נטפליקס דואר-אימייל חברות דואר - אמזון אתם קולטים את הקשר? כל מה שבמאה שעברה היה שירות שניתן על ידי גופי המדינה , יש כיום טכנולוגיה שמתפתחת במהירות והולכת לתת את השירות הזה peer- to peer מאזרח לאזרח. נכון , אני מתכוון שבעתיד הלא כל כך רחוק מוסדות המדינה יהפכו להיות לא רלונטיים לנתינת רוב השירותים .זהו תהליך. הם ינסו להתנגד . בסוף זה יקרה. אגב, כשהכסף המבוזר יהפוך להיות הילך חוקי- גם תפסיק להיות האפשרות של גביית מיסים בצורה שבה אנו מכירים אותה. בקיצור רבותיי ,מונה הזמן דופק...
בוט מהעתיד  |  21.12.17
31.
רשיון למונית זה לא אג״ח או ערוץ להשקעה.
רשיון למונית זה לא נייר ערך, משרד התחבורה לא אמור להנפיק אג״חים, מי שרוצה להשקיע שייקנה מניות לא רשיון מונית.. מונית זה שירות לציבור משרד התחבורה אמור לדאוג לציבור , ההגנה של משרד התחבורה על המגזר שלו חברות המוניות והאוטובוסים זה סוג של בריטש אוף טראסט. תחבורה שיתופית יכולה להיות ממש נוחה ולחסוך לציבור ים כסף. משרד התחבורה צריך להוזיל את הרשיונות מונית ב 10 אחוז כל שנה בשביל להגן על בעלי הרשיונות בתהליך הדרגתי
ם  |  30.11.17
לכל התגובות