אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מהפכת הדאטה שדרגה אותנו לשיווק רב ממדי"

שני דרפיש, ראש אגף ביג דאטה ואנליזה בקבוצת זאפ, סיפרה בכנס Mind the Data של "כלכליסט" על הכלים החדשים שנותנות טכנולוגיות מידע למשווקים. לדבריה, יכולות ניתוח המידע מאפשרות לספק ערך משופר ללקוח

27.11.2017, 15:05 | אביב גוטר

שני דרפיש, ראש אגף ביג דאטה ואנליזה בקבוצת זאפ, סיפרה בכנס Mind the Data של "כלכליסט" על הטרנדים החדשים בטכנולוגיות המידע על עולם השיווק.

קראו עוד בכלכליסט

"ברור לנו שאנחנו בעיצומה של מהפכה בעולם הביג דאטה ובעיקר בעולם השיווק", אמרה. "העולם עובר מצריכה של מוצרים לצריכת שירותים לקהל הלקוחות שלהם. קחו את אובר וגט טקסי למשל: אין להן מוצר אלא שירות, אין להן צי של מוניות אלא מתבססות על נכסים של אחרים. WeWork משכירים שטחי משרדים על בסיס צריכה, אין פה מוצר באמת, רק שירות".

שני דרפיש, צילום: אוראל כהן שני דרפיש | צילום: אוראל כהן שני דרפיש, צילום: אוראל כהן

לדבריה, עד היום התעסקה התעשייה בשיווק חד ממדי, שהתבסס על חוקיות קשיחה. "בשיווק הרב ממדי אנחנו עוברים לצריכה של הלקוחות בכל רגע נתון. כולנו התעסקנו ב'סמול דאטה' ואספנו כמה שיותר נתונים על האינטראקציות שלנו עם הלקוחות כדי לבנות פרופיל כמו מוקדים טלפונים, מכירה, שיווק תפעול. אם נוכל ללמוד מאמזון, שגם התחילה כסמול דאטה, אבל ידעה לקחת את הנתונים ולהסתכל עליהם ולראות שיש חוקיות בין מוצרים שהיא מוכרת - נדע להצליח".

"כל המעבר לעולם הדיגיטלי מייצר לנו מצבורי דאטה אינסופיים המאפשרים לשאול אינספור שאלות כדי לתת ערך ללקוחות", הסבירה. "זה משפיע על אוטומציה, הכנסות חדשות ויצירת ערך ללקוח באופן אישי. 16 מיליון ביקורים בחודש באתרים מקבוצת זאפ מאפשרים לנו לקבל עוד מידע על הגולש ולנתח את הביקושים והצרכים שלו".

תגיות