אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רבעון היסטורי ל-VR: המכירות חצו לראשונה את רף מיליון היחידות צילום: בלומברג

רבעון היסטורי ל-VR: המכירות חצו לראשונה את רף מיליון היחידות

לפי נתוני חברת המחקר קנאליס, סוני שולטת בכמעט חצי מהשוק, כשאחריה אוקולוס מבית פייסבוק ו-HTC. הצמיחה במכירות משקפי ה-VR נובעת משימושים חדשים עבורם, במקביל לירידה במחירים

28.11.2017, 13:14 | יואב סטולר

רבעון היסטורי לתעשיית המציאות המדומה: לפי נתוני חברת המחקר Canalys, במהלך הרבעון השלישי של השנה הגיעו מכירות משקפי ה-VR ליותר ממיליון יחידות. השוק היפני ממשיך להוביל את התעשייה, עם קהל צרכני רחב ושליטה של סוני בתחום.

קראו עוד בכלכליסט

לפי נתוני קנאליס, סוני מחזיקה ב-49% מהמכירות ברבעון האחרון עם כ-490 אלף יחידות של המערכת הייעודית לקונסולת הפלייסטיישן. בשוק היפני, השליטה של המוצר המקומי עומדת על 80%.

משקפי סוני, צילום: sony משקפי סוני | צילום: sony משקפי סוני, צילום: sony

במקום השני ניצבת אוקולוס מבית פייסבוק עם 210 אלף יחידות שמהוות 21% מהמכירות ברבעון. אוקולוס תרמה מהותית לחציית רף מיליון היחידות, הודות לסדרת הנחות שעשתה במחיר המערכת שלה.

חברת HTC הטייוואנית מחזיקה ב-16% מטבלת המכירות, עם מערכת ה-Vive שלה, שזכתה לאחרונה לגרסה מוקטנת בשם Vive Focus. כל יתר היצרנים מחזיקים יחדים בכ-14% מהמכירות.

יש להניח שהמגמה החיובית במכירות תמשך גם בסוף השנה הודות לתקופת הסיילים ברחבי העולם, המלווה בהנחות משמעותיות. בדיקת קנאליס התייחסה אך ורק למכשירי מציאות מדומה המציגים תצוגה ושליטה מובנית, כך שלא נכללו ברשימה מוצרים שמתבססים על סמארטפונים, כדוגמת ה-Gear VR של סמסונג.

טכנולוגיית המציאות המדומה הצרכנית ראתה אור לפני כ-23 שנה וזכתה לעדנה מחודשת עם חשיפת משקפי האוקולוס ריפט ב-2012. מחיר יקר, טכנולוגיה בוסרית והיצע מצומם של שימושים העיבו לאורך השנים על מכירות המערכות השונות, אך עתה נראה שהתמונה משתנה. על אף שיוכה הטבעי של טכנולוגית המציאות המדומה אל עולם הגיימינג, כבר היום ניתן לפגוש במוצרים השונים בשימושים אחרים לגמרי כגון שיעורים והדרכה, סימולציה ובחינות, סיורים וירטואליים ועוד, כשמפתחים רבים עומלים על הרחבת השימושים אל תחומים נוספים.  

תגיות