אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אונגר ולוי - לא רק יבואני רכב צילום: עמית שעל

אונגר ולוי - לא רק יבואני רכב

אונגר החל את דרכו כעו"ד ועסקי יבוא הרכב מהווים רק נדבך קטן באימפריית ספנות שבבעלותו. לוי רכש את זיכיון היבוא של פיאט בשנת 1989 ועם השנים צירף אליו מספר מותגים גדול שאינו נמנה על היצע פיאט, החל בסובארו וכלה משאיות איווקו

30.11.2017, 08:12 | תומר הדר

רמי אונגר ומיכאל לוי הם שניים מוותיקי ענף יבוא הרכב הישראלי. אונגר החל את דרכו כעורך דין עסקי יבוא הרכב מהווים רק נדבך קטן באימפריית ספנות. RAY SHIPPING שבבעלותו של אונגר עוסקת בהחכרה של ספינות להובלת מטענים – כולל רכב.

על פי פרסומיה של RAY SHIPPING שהוקמה ב־1992, הצי של החברה מונה מעל 60 ספינות. אונגר, הבונה חלק ניכר מספינותיו במספנות יונדאי (המקורבת לתאגיד יונדאי קיה) נחשב למקורב לשלטונות קוריאה ואף קיבל בשנת 2013 מדליה אישית על הישגיו לקידום יחסי קוריאה מן השלטום הדרום קוריאני.

מימין: מיכאל לוי ורמי אונגר , צילום: אלירן אביטל מימין: מיכאל לוי ורמי אונגר | צילום: אלירן אביטל מימין: מיכאל לוי ורמי אונגר , צילום: אלירן אביטל

גם מיכאל לוי אינו טירון בעסקי הרכב ועוסק בתחומים שונים ומגוונים. לוי הוא בנו של התעשיין האיטלקי אניו לוי, שהיה פעיל בעיקר בתחומי הטקסטיל והבדים. אניו לוי הקים בשנת 1969 את נילית, הפועלת כיום במעל 70 מדינות אך בנו מיכאל העדיף את עסקי הרכב, ופיאט נחשבה בשעתו לבת הברית האידיאלית עבור המשפחה שהיגרה מאיטליה. לוי רכש את זיכיון היבוא של פיאט בשנת 1989 ועם השנים צירף אליו מספר מותגים גדול שאינו נמנה על היצע פיאט, החל בסובארו וכלה משאיות איווקו.

עם זאת רשימת ההצלחות של מיכאל לוי כוללת גם כישלון צורב אחד: קבלת זיכיון קיה, דאז מותג קוריאני צעיר ומבטיח, איבוד מכירות הדרגתי ובסופו של דבר ויתור על הזיכיון לטובת יבואן אחר שבידיו הפכה קיה למותג השוכן תמידית בין חמשת מותגי הרכב הנמכרים בישראל – לעתים גם במקום הראשון. לדברי גורמים בענף הרכב, ההרעה נבעה בין היתר מבחירה שגויה של שערי מטבע, היערכות מלאי לא נכונה והיצע דגמי קיה שדאז לא יכל באמת להתחרות עם ההיצע היפני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
רב הנסתר על הגלוי
ללא ספק מדובר בשני אילי הון ישראלים רציניים. מאבקי אגו אינם זרים באף ענף עסקי וענף הרכב אינו שונה מהם, אולי אפילו יותר מענפים אחרים בשל האפשרות להעברת זיכיונות. הכתבה לא סוקרת את קשריו של אונגר ביפן מאז סוף שנות השבעים, כשעוד התקיים החרם הערבי על ישראל, אונגר החל לייבא לישראל את דייהטסו על אף החרם בתחילת שנות השמונים (ואז איבד את זיכיון לנצ'יה למיכאל לוי שהפכה לנקודה בה הפכו השניים לאויבים). הכתבה גם לא מציינת את תרומתו של אונגר לביטחון המדינה וליחסי החוץ שלה וזאת משום שהדברים לא ידועים ברבים. מדובר באיש עם זכויות רבות שרק מעטים באמת יודעים ומודעים לתרומתו. האיש תרם ותורם בצנעה ומקפיד להימצא מחוץ לאור הזרקורים.
D.Nagata  |  03.12.17