אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבקשה של המשקיעים שגרמה למנכ"ל יוניליוור לאבד את שלוותו צילום: בלומברג

הבקשה של המשקיעים שגרמה למנכ"ל יוניליוור לאבד את שלוותו

בפגישה עם משקיעים איבד פול פולמן את שלוותו כשהגן על המדיניות שלו לאחר שנשאל על תוכנית החברה לחיסכון בעלויות וצמיכה במכירות

01.12.2017, 21:05 | שירות כלכליסט

פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור, הצליח לאבד את שלוותו בפגישה עם משקיעים. בפגישה, שנערכה ביום חמישי באינגלווד קליפס בניו ג'רזי, הפגין ההולנדי את הצד הלוחמני שלו, זאת לאחר שהפנו אליו שאלות קשות בנוגע לתוכנית החיסכון בעלויות, שיפור שולי הרווח וצמיחה במכירות. תוך כדי שפולמן ניסה לענות על מבול השאלות ולהגן על המדיניות שלו הוא הרים את הקול, כך לפי הקלטות של האירוע.

קראו עוד בכלכליסט

פולמן טען כי האנליסטים "משתינים בקשת" על האפשרות של החזרים גבוהים יותר לבעלי המניות, בכך שהם מציעים שיוניליוור תפעל להגדלת ההכנסות באמצעות העלאת המכירות ולא על ידי קיצוץ בעלויות.

כשנשאל על ידי אחד האנליסטים האם החברה מתכוונת להעלות את הוצאות השיווק במטרה להגיע לצמיחה בהכנסות, על חשבון שולי הרווח, התרגז פולמן מההנחה שהוצאות השיווק של החברה לא נחשבות תחרותיות. "אתם אומרים ששולי הרווח היו נמוכים בחמש השנים הראשונות, ואני אומר שביצענו השקעות כדי להחזיר את החברה הזו למסלול ולמקומה", אמר פולמן. "אתם כולכם אומרים 'אנחנו רוצים שווי לבעלי המניות' ואתם בעצם משתינים בקשת על ההחזרים האלה בכך שאתם מבקשים מאיתנו לא לחלק אותם. זה בלתי נתפס בעיני".

פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור , צילום: בלומברג פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור | צילום: בלומברג פול פולמן, מנכ"ל יוניליוור , צילום: בלומברג

פולמן התעקש כי הוא מוביל גישה ידידותית יותר לסביבה, החל מיוזמות לשטיפת ידיים באפריקה ועד לרכישת מותגים אקולוגיים קטנים. לדבריו, האסטרטגיה הזו תוביל לצמיחה גבוהה יותר לעומת מוצרי בסיס כמו סבונים ומיונז.

חברות המזון הגדולות מוצאות עצמן עומדות בפני דרישות המשקיעים לקצץ בעלויות ולהאיץ את צמיחת ההכנסות, על אף ההאטה במכירות. מוקדם יותר השנה אמר מנכ"ל נסטלה מארק שניידר שההתמקדות של חברות מזון ושתייה רבות בקיצוץ עלויות תפגע בשיעורי הצמיחה שלהן.

"אם נמצא הזדמנויות להשקיע יותר או אם נצטרך להשקיע יותר, נעשה זאת. אין ספק בכך", הדגיש פולמן בפגישה. "אני מקווה שהמסר שלי בעניין ברור".

פולמן מונה לתפקיד המנכ"ל בינואר 2009. הוא התחייב להוביל לחסכון של 6 מיליארד יורו (7.2 מיליארד דולר) בעלויות, זאת לאחר שהדף הצעת רכש מצד קראפט היינץ בפברואר. מוקדם יותר החודש החל דירקטוריון יוניליוור בחיפוש אחר מחליף לפולמן, שאמור לפרוש בעוד 18 חודשים, כך לפי אדם המעורה בפרטים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות