אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מתקרבים לסוף השנה: האם שוק הרכב הישראלי יעבור 280 אלף מסירות? צילום: יריב כץ

מתקרבים לסוף השנה: האם שוק הרכב הישראלי יעבור 280 אלף מסירות?

275,765 מכוניות נמסרו ב-11 החודשים הראשונים של 2017, נתון המעיד על ירידה של 1.4% בהשוואה לשנה החולפת, אך לטענת גורמים בענף הרכב החודש ישנו סיכוי סביר שבחודש האחרון של השנה ייסגרו עסקאות גדולות שיצמצמו את הפער; יונדאי עדין מובילה את השוק ואחריה קיה וטויוטה

04.12.2017, 15:56 | תומר הדר

ב-11 חודשי השנה הראשונים נמסרו 275,765 מכוניות חדשות בישראל, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב. לשם השוואה, ב-11 החודשים הראשונים של השנה הראשונים נמסרו בישראל 279,698 מכוניות חדשות - נתון המצביע על ירידה מתונה יחסית של 1.4% ביחס לאשתקד. לטענת גורמים בענף הרכב, ייתכן בהחלט מצב בו בחודש האחרון של השנה ייסגרו עסקאות על ידי ציי רכב גדולים, המייעדים את המכוניות למכירה כ "יד ראשונה אפס קילומטרים", אשר צפויות לקרב את נתוני המסירות של 2017 לנתוני 2016, אז נמסרו בסוף השנה כ-287 אלף מכוניות חדשות.

קראו עוד בכלכליסט

מניתוח נתוני המסירות לפי מותגים עולה כי נכון ל-11 חודשי השנה הראשונים, יונדאי מובילה את השוק עם 36,478 מסירות מתחילת השנה. במקום השני נמצאת קיה, בפער זעום, עם 35,313 מסירות ואילו במקום השלישי נמצאת טויוטה, עם 30,504 מסירות. סקודה היא מותג הרכב האירופי הנמכר בישראל - עם 21,502 מסירות ואילו את החמישיה הפותחת סוגרת סוזוקי, עם 16,105 מסירות.

רכבים מיובאים בנמל אשדוד (ארכיון), צילום: אוראל כהן רכבים מיובאים בנמל אשדוד (ארכיון) | צילום: אוראל כהן רכבים מיובאים בנמל אשדוד (ארכיון), צילום: אוראל כהן

בין היתר עולים מן הטבלה מספר נתונים מעניינים הנוגעים לשוק רכבי היוקרה. כך למשל, בעוד שבשנה שעברה נמכרו בישראל ב-11 החודשים הראשונים 13 מכוניות על של אסטון מרטין, השנה זינק מספר המסירות ל-21. בעוד שאשתקד נמסרו 53 מזראטי- השנה זינק מספרן ל-121. פורשה, שמסרה בשנה שעברה מכוניות ל-92 לקוחות, זינקה ל-165 מסירות.

פורשה פאנאמרה. החברה זינקה מ-92 מסירות ל-165 מסירות בתוך שנה פורשה פאנאמרה. החברה זינקה מ-92 מסירות ל-165 מסירות בתוך שנה פורשה פאנאמרה. החברה זינקה מ-92 מסירות ל-165 מסירות בתוך שנה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
רק הקוריאניות לבד
רק בזכותן יעברו את רף המכירות. קיה ויונדאי משאירות אחריהן אבק למתחרות באירופה. שמח שאחרי שנים שיש רכבי קיה מצוינים סוף סוף רואים את ההבדל גם במכירות. הציבור הישראלי הפסיק להיות פראיירים שמשלמים עשרות אחוזים יותר ממחיר הרכב על זה שהוא מאירופה. בשעה טובה!
אבירן  |  06.12.17
4.
מעניין לראות שדווקא היוקרה עלו במסירות
לא מופתע בכלל מהירידה במסירות כי לאנשים סוג של מתחיל להימאס מכל עניין הפקקים המאוס וגם המחירים לא יורדים. העשירים ימשיכו לקנות רכבים שהם הצגה לעיניים כמו הפורשה. לדעתי הרכבים של קיה למשל הם עוד היחידים שנותנים מענה גם למעמד הביניים הנחנק שיכול ליהנות מאיכות ובמחיר סביר.
תמיר  |  06.12.17