אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מביאה את מלחמת הכוכבים ו-Stranger Things למצלמה שלכם

גוגל מביאה את מלחמת הכוכבים ו-Stranger Things למצלמה שלכם

החברה השיקה יישומי מציאות מוגברת חדשים, שנשענים על הכותרים הפופולריים. בנוסף, החלה החברה לפתח אפליקציות צילום בעצמה, ביניהן מצלמת סלפי שמצלמת אוטומטית כשעומדים מבלי לנוע ויישום שהופך וידאו לקומיקס

12.12.2017, 14:26 | יואב סטולר וקרן-אור גרינברג

גוגל משקיעה בתחומי הצילום וה-AR: החברה השיקה סטיקרים עבור ARCore, פלטפורמת המציאות המוגברת שלה, שמתבססים על סרטי מלחמת הכוכבים והסדרה הפופולרית Stranger Things. את הסטיקרים ניתן להטמיע בתמונות וסרטונים, ולהוסיף גם אמוג'ים וכיתובים תלת ממדיים.

קראו עוד בכלכליסט

ערכת מלחמת הכוכבים כוללת דמויות קלאסיות כחיילי ה-New Order (האנטגוניסטים בסדרת הסרטים האחרונה), חלליות X-Wing ו-Tie Fighter ואת הרובוטים החביבים R2D2 ו-BB8. בנוסף, תמצאו בה גם את הפורגים, יצורים חמודים שהוצגו בסרט החדש "אחרוני הג'דיי". 

ערכת Stranger Things מאפשרת לשתול בחלל האמיתי דמויות אנימציה כמו הילדים המככבים בסדרה, לצד אלמנטים אחרים ממנה, כמפלצות וכתובות. בנוסף, העניקה גוגל לפלטפורמה שלה אמוג'ים ב-AR ועצמים שונים כדונאט, ספל קפה ומשום מה גם ברוקולי. הפיתוחים החדשים זמינים בשלב זה רק עבור מכשירי הפיקסל של החברה, אך צפויים להגיע למכשירי אנדרואיד 8.1 בהמשך השנה.

החברה משקיעה גם בתחום הצילום: השבוע השיקה גוגל שלוש אפליקציות צילום משל עצמה. הראשונה נקראת Storyboard והיא מאפשרת להפוך סרטוני וידאו לפריימים במבנה ובעיצוב של קומיקס. היכולת הזו כבר זמינה באפליקציות רבות כדוגמת Prism, אך לסטוריבורד אלגוריתם שיודע לבחור את הפריימים המעניינים ביותר מכל סרטון. האפליקציה השניה נקראת Scrubbies והיא פונה אל חובבי הקליפים הקצרים. עיצובה זהה לשל בומרנג מבית אינסטגרם, אך למשתמש יש יותר שליטה על משך הסרטון. היא זמינה בשלב זה, רק ל-iOS אפל.

אפליקציית סטוריבורד אפליקציית סטוריבורד אפליקציית סטוריבורד

האפליקציה השלישית נקראת Selfissimo והיא נועדה לצילום סלפי, בממשק מעניין: התמונה תצולם ברגע שהמשתמש יעמוד ללא תנועה - מה שיקל על הצילום עצמו. האפליקציה היא היחידה מבין השלוש שזמינה גם ל-iOS וגם לאנדרואיד.

גוגל מבינה שעליה להתבסס בתחום הצילום כדי להציג חוויית שימוש עשירה יותר למכשירי הפיקסל שלה - ולהתעצם במהירות בתחום המציאות המוגברת, שצפוי להפוך למקור רווח משמעותי; הטכנולוגיה שמציעה גוגל תוכל לאפשר למכור שטחי פרסום בסטיקרים ליישומי AR, שיכולים לייצג ולקדם מותגים. מדובר בקטגוריית מוצר חדשה יחסית, אליה נמשכה גם אפל. החברה הראשונה שתצליח לבסס קהל משתמשים, תזכה להובלה משמעותית עבור העסקאות הבאות, תמשוך מפתחים ותזכה ליהנות מפירות הקטגוריה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות