אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצטרפה לגל: פפסיקו הזמינה 100 משאיות חשמליות מטסלה צילום: טסלה

הצטרפה לגל: פפסיקו הזמינה 100 משאיות חשמליות מטסלה

ענקית המשקאות שריינה את הכמות הגדולה ביותר של משאיות חשמליות מאז חשפה אותן טסלה בנובמבר. שווי ההזמנות עד כה מוערך ב־50 מיליון דולר. מדובר עדיין בהיקף זניח, שכן בכבישי ארה"ב נוסעות כ־15 מיליון משאיות רגילות

13.12.2017, 23:34 | תומר הדר

פפסיקו, משווקת משקאות פפסי, הזמינה 100 משאיות חשמליות של טסלה, ההזמנה הגדולה ביותר שנרשמה למשאיות הללו מאז הציגה אותן החברה בחודש שעבר.

"בכוונת פפסיקו לפרוש את משאיות טסלה למשלוחי חטיפים ומשקאות בין מפעלים ומפיצים המצויים בטווח נסיעה של כ־800 ק"מ, כפי שהבטיח אלון מאסק", כך בהצהרת פפסיקו, המשלבת בדפלומטיות דרישה מיצרנית כלי הרכב לעמוד בהתחייבויותיה בכל הנוגע לטווח המקסימלי.

פפסיקו מחזיקה ב־10,000 משאיות דיזל הפרושות ברחבי ארה"ב. על פי הצהרות פפסיקו, בכוונתה להפחית את פליטת גזי החממה שלה ב־20% לפחות עד 2030. תעשיית המזון העולמית אחראית על בין 19% ל־29% מפליטות גזי החממה - כך על פי נתונים שהתפרסמו בכתב העת Climate Change and Food Systems.

הדמיה של המשאית החשמלית של טסלה, צילום: טסלה הדמיה של המשאית החשמלית של טסלה | צילום: טסלה הדמיה של המשאית החשמלית של טסלה, צילום: טסלה

משאית הסמי טריילר של טסלה, ששיווקה יחל בעוד כשנה וחצי, מונעת בארבעה מנועים חשמליים המאפשרים מהירות נסיעה של 110 קמ"ש לטווח מקסימלי של כ־800 ק"מ. מחיר המשאית נע בין 150 אלף דולר ל־180 אלף דולר, בהתבסס על המפרט וטווח הנסיעה. עם זאת, פפסיקו ככל הנראה תחכור את המשאיות בעלות של 5,000 דולר ליחידה.

פפסיקו אינה הענקית היחידה מתחום המזון והמשקאות שהזמינה מראש משאיות. מבשלת הבירה אנהאוזר־בוש הודיעה החודש כי תזמין 40 משאיות טסלה חשמליות ואילו סייסקו, מפיצת המזון הגדולה בעולם, הזמינה 50. גם רשת הסופרמרקטים הקנדית loblaws שריינה מראש 25 משאיות וענקית הקמעונאות וולמארט הזמינה 15. עם זאת, בפועל מהווה צבר ההזמנות טיפה בים. בכבישי ארה"ב נוסעות כ־15.5 מיליון משאיות, מתוכן כשני מיליון משאיות גורר. לשם המחשה, פרייטליינר, מותג המשאיות הנמכר ביותר בארה"ב, מכר בשנה שעברה כ־190 אלף משאיות ואילו קנוורת', המדורגת שניה, מכרה כ־155 אלף משאיות בשוק האמריקאי.

הביקושים הערים למשאיות טסלה משקפים את ביטחון הלקוחות כי יהיו תחרותיות מבחינת מחירים, כך על פי האנליסט ג'יימי אלברטין מקונסיומר אדג', שהתראיין ל־CNBC. לדבריו, ההזמנות הללו עשויות לשקף עד 50 מיליון דולר בהכנסות עבור טסלה. "אין ספק כי העובדה שחברה כמו פפסי מזמינה את המשאית היא הצבעת אמון", ציין.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
בתוך 10שנים יצרני רכב רבים פשוט ייעלמו
יצרני רכב שלא יבססו כבר בשנתיים הקרובות יכולת ייצור ומיתוג של רכב חשמלי יתחילו להרגיש את התוצאות במכירות כבר בעוד 5 שנים. חברות שלא יפתחו יכולת של ייצור ומיתוג רכב אוטונומי ב4 השנים הקרובות, ירגישו בעוד 8 שנים ירידה חדה במכירות. יצרני רכב שלא יפתחו אף אחת מהיכולות האלו לא יסיימו את העשור. הם ירגישו ירידה במכירות כבר ב2023, והחל מ2025 יהיה להם יותר קשה ויקר לגייס הון כי ב2025 כבר יהיה ברור למשקיעם שיצרנים כאלו לא מוכנים לעתיד הקרוב, מכאן הדרך לקריסתם בשוק שגם קונה פחות מכוניות מהירה מאוד.
אסף  |  17.12.17