אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כחלון שכח לספר כי ימשיך לסבסד את מנהרות הכרמל צילום: יואב דודקביץ

כחלון שכח לספר כי ימשיך לסבסד את מנהרות הכרמל

החלטת שר האוצר לבלום את מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל לא תקזז מבעלי הפרויקט שום תשלום כספי. הם ימשיכו לקבל סבסוד כאילו ההתייקרות שתוכננה לינואר מתקיימת במועדה

14.12.2017, 06:58 | ליאור גוטמן

שר האוצר משה כחלון התגאה אתמול (ד') שבלם את העלייה במחירי הנסיעה במנהרות הכרמל, אבל מה שלא סיפר הוא שמשרדו ימשיך לסבסד את החברה שמפעילה אותן, כך שבלימת המחיר לא תשנה לה כלל. על פי הבשורה "מחיר הנסיעה במנהרות הכרמל יוזל ב־2018 בכ־30% ויעמוד על 6.95 שקל למקטע". עוד נמסר שההתייקרות שתוכננה מ־8.6 ל־9.8 שקל למקטע, תבוטל.

כחלון, תושב חיפה, ציין שלא השלים עם העובדה שהמחיר יעלה בתחילת 2018, מה שהוביל אותו לנהל בחודש האחרון "משא ומתן אינטנסיבי בכדי להביא להפחתתו". עוד חידדו במשרד האוצר שההסכם החדש יביא לניצול טוב יותר של התשתית במנהרות הכרמל ולשיפור במצב התחבורה במטרופולין חיפה, "כחלק ממדיניות הממשלה לפעול למען צמצום העלויות החיצוניות של הגודש במטרופולינים, לצד הקלה משמעותית על המשתמשים והפחתת יוקר המחייה".

מנהרות הכרמל מנהרות הכרמל מנהרות הכרמל

אולם למעשה ההחלטה של כחלון לא תקזז מבעלי הפרויקט שום תשלום כספי, והם ימשיכו לקבל תשלום, כאילו ההתייקרות המיועדת בינואר מתקיימת במועדה. במלים אחרות: מה שכחלון עושה למעשה הוא להעביר סבסוד של החלק היחסי מ־6.95 שקל למקטע ל־9.8 שקל למקטע, על פי ההתייקרות שתוכננה לינואר 2018 — וזאת לתקופה של עד שבע שנים.

העלות הכספית של המהלך תימדד כל חודש, וביחס לכלי הרכב שעוברים שם. אם לוקחים בחשבון שכל חודש עוברים במקום כ־2 מיליון כלי רכב, ונסיעה שלמה לכיוון בודד (של שני מקטעים) היתה אמורה לעלות כ-20 שקל, הרי שכחלון לוקח בחשבון שהזכיין — כרמלטון — יגלגל מחזור של 40 מיליון שקל לחודש, מסכום זה יסבסד משרד האוצר 30% רק של בעלי המנויים, בשווי של כמה מיליוני שקלים לחודש.

במשרד האוצר טוענים שהסבסוד כרגע הוא רק לשלוש שנים ומוסיפים ש"ההנחה במחירי הנסיעה במנהרות הכרמל תחל בינואר 2018 ותימשך בשנים 2020-2019". עוד אומרים שם שמקור המימון של המהלך יהיה למעשה "תשלומים מחויבים של הזכיין כלפי המדינה". הבעלות על חברת כרמלטון נחלקת כיום באופן שווה בין חברת שיכון ובינוי לקבוצת אלייד בניהול יצחק סוארי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
גם כשאני גר באזור המחיר מאוד גבוהה
המחיר היה צריך להיות שווה ערך לנסיעה באוטובוס, שזה גם סביב 6/7 לשני המקטעים. כך שגג הלוך חזור 15 ש"ח. כרגע זה פי 2 ויותר ממה שצריך להיות!!! לא צריך לסבסד שקל אחד את הגזל הזה והלוואי ולא יעבור שם רכב אחד עד תום הזיכיון. אם היה להם שכל הם מזמן היו יוצרים מחירים תחרותיים ולא עושק ציבור, נפח הנסיעות היה מכפיל עצמו פי 10 ויותר אבל הם רוצים רק לחלוב. גם אם אתעכב עוד שעה חצי שעה בדרך מחיפה - לקריות או הפוך לא אכנס לשם במחירים הללו.
קריות  |  14.12.17
לכל התגובות