אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר חדש מוכיח: חיוך טוב לריצה צילום: Shutterstock

מחקר חדש מוכיח: חיוך טוב לריצה

זה מדעי: עדיף לחייך ולא להזעיף פנים בזמן פעילות גופנית מאומצת כדי לשפר מיידית את הביצועים

19.12.2017, 08:40 | סיון אבוקאי

עכשיו זה מוכח מדעית, חיוך במהלך ריצה מסייע ליעילות הפיזיולוגית. מחקרים קודמים שנעשו בתחום כבר הראו שרגיעה לפני פעילות גופנית משפרת את הביצועים. עתה מתפרסם מחקר של פסיכולוגים מאוניברסיטת אלסטר באירלנד בכתב העת המקצועי Psychology of Sport and Exercise (“פסיכולוגיה של הספורט והפעילות הגופנית”) החושף שהמדדים הפיזיולוגיים בזמן חיוך היו טובים יותר אצל מרבית המתאמנים לעומת המדדים בזמן הזעפת הפנים.

המחקר בדק את ההשפעות של הבעות הפנים על יעילות התנועה, תפישת המאמץ ומצבו הרגשי של המתאמן במהלך הריצה. במחקר נבדקו 24 מתאמנים ומתאמנות מנוסים, אשר לא ידעו את מטרת המחקר האמיתית. המידע היחיד שנמסר להם על ידי החוקרים הוא שהם משתתפים במחקר אשר עוסק ביעילות הריצה.

רצים ומחייכים, צילום: Shutterstock רצים ומחייכים | צילום: Shutterstock רצים ומחייכים, צילום: Shutterstock

תחילה אספו החוקרים נתונים על המדדים האישיים של הנחקרים ולאחר מכן התבקשו הנבדקים לרוץ ארבע פעמים במשך שש דקות, עם הפסקה של שתי דקות בדרגת קושי של 70% מיכולת החמצן המרבית. מדובר בדרגה בינונית - קשה.

כמו כן המתאמנים התבקשו לחייך, להזעיף פנים, להרגיע את שרירי הפנים, להרפות את פלג הגוף העליון וגם לרוץ במצב טבעי.

בהמשך התבקשו הנבדקים לציין כיצד הם מדרגים את רמת המאמץ והקושי בכל שלב. התוצאות היו מובהקות: נמצא שיפור של 3% במדדים הפיזיולוגיים, ו־70% מהנבדקים דיווחו על תחושה יותר טובה.

פרופ’ בריק, ראש צוות המחקר אמר בריאיון לניו יורק טיימס: “הרצים היו נבוכים לחייך בצורה מלאכותית. אבל גם אלו שהוציאו גיחוך קל, הראו מיד שיפור במדדים. זו בדיוק ההוכחה לכך שגם חיוך מזויף יכול להועיל ושהתיאוריה המוכרת בשם Fake it till you make it אכן משפיעה מיידית”.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות