אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוזבים את העבודה? זה המייל היחיד שאתם צריכים לשלוח צילום: שאטרסטוק

עוזבים את העבודה? זה המייל היחיד שאתם צריכים לשלוח

התאימו את התוכן לקהל שלכם, הישארו חיוביים והימנעו מלקטר על כל הדברים הרעים בארגון - כך תנסחו מייל פרידה מנצח ממקום העבודה

19.12.2017, 12:35 | שירות כלכליסט
מייל פרידה ממקום עבודה חושף לא מעט על העובד. כך למשל כשמריסה מאייר עזבה את יאהו ביוני האחרון, המנכ"לית שהייתה ידועה לשמצה בניהול הריכוזי שלה, שלחה לעובדים מכתב תקיף של 24 נקודות שהתפרס על פני אלף מילים. לעומת זאת, דובר הבית הלבן לשעבר שון ספייסר סיכם את ששת החודשים שלו בתפקיד בממשל טראמפ בשגיאת הקלדה בולטת, סיום הולם לאדם שפעמיים פרסם ככל הנראה את הסיסמה לחשבון האישי שלו בטוויטר.

קראו עוד בכלכליסט

עם זאת, עבור מרביתנו, מכתבי פרידה הם הדרך הפשוטה ביותר להודיע לארגון שאתם לא מקללים את היום שבו התקבלתם לעבודה, ולעדכן כיצד ניתן ליצור אתכם קשר בהמשך. לרוב אין סיבה להילחץ מכתיבת מכתב מסוג זה, אך מכיוון שהלחץ הזה חזק יותר מרובנו, באתר של המגזין טיים פנו למומחים כדי לקבל עצות כיצד להיפרד כמו שצריך ממקום עבודה.

התאימו את המייל לקהל שלכם:

ראשית, רצוי לבחור בקפידה את האנשים אליהם המכתב ממוען. בעוד שיהיה זה הולם מבחינת מנהל לשלוח מכתב לכלל העובדים, מבחינת העובדים הזוטרים יותר, שליחת מייל בתפוצה המונית, כולל לאנשים שאתם בכלל לא מכירים, עלולה ליצור את הרושם הלא נכון. לכן, הסתפקו בעובדים שממש עבדתם מולם – אנשים שיכולים לתת לכם עדות אופי חיובית במקרה הצורך. אורך הרשימה הזו מקביל לאורך התקופה שבה עבדתם במשרד. כלומר, אם עזבתם לאחר זמן קצר, גם רשימת הנמענים אמורה להיות קצרה.

מכתב הפרידה שלכם ממקום העבודה מעיד עליכם הרבה כעובדים, צילום: shutterstock מכתב הפרידה שלכם ממקום העבודה מעיד עליכם הרבה כעובדים | צילום: shutterstock מכתב הפרידה שלכם ממקום העבודה מעיד עליכם הרבה כעובדים, צילום: shutterstock

"אם עבדתם בחברה פחות משלוש שנים, בכלל לא הייתי מעלה על הדעת לשלוח מייל פרידה לכולם", מסביר טום גימבל, מומחה קריירה ומנכ"ל חברת ההשמה לסאל נטוורק. "נתקלתי במצבים שבהם אדם שעבד במקום שלושה חודשים בלבד שלח מייל שבו סיפר כיצד הכיר חברים לכל החיים. זה נשמע מטופש".

הישארו חיוביים:

מבחינת הטון של המכתב, עדיף לבחור בנימה חיובית. גם אם עזבתם עבודה סיוטית, זה לא רעיון טוב להשתמש במייל הפרידה כדי לציין את כל הדברים הרעים במקום. "דריסת הרגל הדיגיטלית שלכם היא קבועה", אומרת קייטי סמית, סגנית נשיא בחברת התוכנה קונברסנט. "תשתדלו לא להשתמש בכך כהזדמנות לפרוק תלונות או חרטות. אינכם יכולים לדעת מה החברים שלכם לשעבר למשרד יעשו עם המילים שלכם לאחר שתעזבו".

כנות היא המדיניות הטובה ביותר:

 אם כך, מה כן כדאי לכתוב במייל פרידה? רצוי להתפאר בכמה מההישגים שלכם, כמו להזכיר לעובדים פרויקטים שעזרתם לממש. עם זאת, זכרו כי אלה לא קורות חיים, אז תנסו לא להישמע כאילו אתם מוכרים את עצמכם בכוח.

יתרה מכך, המומחים מסכימים כי ברוב המקרים עדיף לקצר ככל האפשר. הסתפקו באמירת תודה לעובדים האחרים על ההזדמנויות, התמיכה והחברות שהעניקו לכם. סכמו את המכתב על ידי הוספת המייל האישי שלכם, והיפרדו לשלום. תפרטו בכנות את הדברים שאהבתם במקום העבודה, והסתפקו בכך, אומרת רייצ'ל ביטי מאתר Jobvite.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות