אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באידו תובעת עובד לשעבר על גניבת סודות בתחום הרכב האוטונומי צילום: רויטרס

באידו תובעת עובד לשעבר על גניבת סודות בתחום הרכב האוטונומי

לטענת ענקית הטכנולוגיה הסינית, מנהל חטיבת הרכב העצמוני שלה עזב והקים סטארט-אפ על בסיס טכנולוגיות שפיתחה. לפי באידו, לפיתוחים שנגנבו לכאורה השפעה מכרעת על פעילותה העתידית בתחום הרכב

25.12.2017, 11:50 | יואב סטולר
באידו תובעת את מנהל חטיבת הנהיגה האוטונומית שלה לשעבר ואת חברת הסטארט-אפ שהקים. הענקית הסינית מאשימה את הבכיר לשעבר בכך שגנב סודות טכנולוגיים מסחריים, שלהם השפעה מכרעת על יכולות התקדמותה בעתיד.

קראו עוד בכלכליסט

בכתב התביעה דורשת באיידו מהבכיר לשעבר, וואנג ג'ינג, כ-7.6 מיליון דולר ואת עלויות המשפט כפיצוי, כמו גם התחייבות להפסקת השימוש בטכנולוגיה הגנובה לכאורה. הוא מצידו טוען שההאשמות חסרות בסיס. "התביעה של באידו חסרת כל בסיס. עורכי הדין שלנו יגיבו בצורה עובדתית וחוקית", אמר ג'ינג בהצהרה, והוסיף כי החברה שלו הובילה את סין בטכנולוגיית הרכב האוטונומי. "המטה שלנו יעבור לסין ותוך שבועיים נציג את היכולות הטכנולוגיות שלנו".

מכונית אוטונומית של באידו, צילום: בלומברג מכונית אוטונומית של באידו | צילום: בלומברג מכונית אוטונומית של באידו, צילום: בלומברג

החברה שהקים ג'ינג נקראת ג'ינגצ'י, והיא גייסה 52 מיליון דולר בספטמבר ממשקיעים, ביניהם Qiming Venture Partners ואנווידיה. הסטארט-אפ אף מורשה לקיים נסיעות מבחן של כלי רכב אוטונומיים בכבישי קליפורניה ועסק בפריסת מכוניות שכאלו גם במזרח סין.

קשה שלא להשוות בין התביעה הנוכחית לבין המאבק המשפטי שמנהלת וויימו של אלפבית נגד אובר. וויימו טוענת כי מנהל לשעבר בחברה לקח איתו סודות מסחריים חשובים כשעזב - ונקלט באובר, ששמחה לקבל את המידע הגנוב.

באידו שואפת להיות השחקנית הסינית המובילה בתחום הרכב האוטונומי בזכות מיזם אפולו שלה. פלטפורמת התוכנה המרכזית של הפרויקט כבר הושלמה, ועתה מנסה באיידו לגייס את יצרני המכוניות ושותפות נוספות בתחום כדי לגבור על יריבות כאובר, וויימו ודידי צ'ושינג המקומית.

תגיות