אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהלים, כך הסמארטפון שלכם פוגע בעובדים צילום: משאטרסטוק

מנהלים, כך הסמארטפון שלכם פוגע בעובדים

סקר חדש מצא ש-76% מהעובדים שהרגישו שהבוס התעלם מהם כיוון שהיה עסוק בטלפון העידו כי האמון שלהם באותו ממונה פחת ו-75% העניקו פחות חשיבות לעבודתם לאחר מכן

25.12.2017, 13:13 | שירות כלכליסט
מנהלים שעסוקים מדי בסמארטפון שלהם פוגעים בהתלהבות ובמוראל של העובדים ובסופו של דבר גם ברווחי החברה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי סקר שנערך באוניברסיטת ביילור בקרב 413 עובדים, בוסים שדעתם מוסחת על ידי מכשיר הסמארטפון שלהם בזמן שיחה עם עובדים, גורמים לאותם עובדים לאבד עניין בעבודה. "הבוסים הללו מסתכנים באיבוד האמון של העובדים ובסופו של דבר גם באיבוד המעורבות והעניין שהם מפגינים בעבודה", מסכמים החוקרים.

כשהבוס מתעלם מהעובדים לטובת הסמארטפון בסופו של דבר יש פגיעה גם ברווחים, צילום: משאטרסטוק כשהבוס מתעלם מהעובדים לטובת הסמארטפון בסופו של דבר יש פגיעה גם ברווחים | צילום: משאטרסטוק כשהבוס מתעלם מהעובדים לטובת הסמארטפון בסופו של דבר יש פגיעה גם ברווחים, צילום: משאטרסטוק

לראייה, 76% מהעובדים שהרגישו כאילו הבוס התעלם מהם מכיוון שהיה עסוק בטלפון שלו, העידו כי האמון שלהם בממונה פחת, ו-75% העניקו לעבודה שלהם פחות חשיבות לאחר מכן.

השילוב של הטענות הללו מתרגם לירידה של 5% במעורבות העובדים. זו כבר בעיה גדולה עבור המנהלים, שכן עובדים פחות מעורבים עלולים לפגוע ברווחים של החברה. מחקר נפרד של גאלופ מ-2013 אף מצא שצוותים בהם העובדים מעורבים (Engaged) הובילו לעלייה של 22% ברווחים לעומת צוותים פחות מעורבים, שגם חוו תחלופה גבוהה יותר. יתרה מכך, עובדים לא מעורבים נוטים לקחת יותר ימי מחלה.

"כשהבוס נתפס בעינינו כלא זמין או פנוי, זה מערער על האמונה שלנו שאנחנו יכולים לבצע את העבודה", סיכם ג'יימס רוברטס, מרצה לשיווק באוניברסיטת ביילור שערך את המחקר. עובדים שמרגישים דחויים לטובת הסמארטפון חשים שהם אינם מוערכים כראוי, וזה גורם להם לחוש מרוחקים מהעבודה, לא מעורבים ואפילו מיואשים לגבי החשיבות של התרומה שלהם. כל אלה פוגעים בשורה התחתונה.

הבעיה היא שבוסים המכורים לסמארטפון הולכים ונהיים שכיחים יותר ויותר בנוף העבודה. אם כך, כיצד מנהלים עמוסים שרגילים לעשות אלפי דברים תוך כדי שיחה עם העובדים, יכולים לתקן את השגיאות הניהוליות הללו?

ראשית, צייתו לחוק הבא: "כשעובד נכנס לכם למשרד, הקדישו לו את מלוא תשומת הלב, והשתיקו את הטכנולוגיה", מדגיש רוברטס. הוא מספק עצות נוספות שמנהלים וחברות יכולים לאמץ כדי להבטיח שהטלפון לא מפריע למערכת היחסים בין העובדים והמנהל.

בקשו מהעובדים להעביר משובים אנונימיים על הבוסים. בכך ניתנת לעובדים ההזדמנות לבטא את התסכול שלהם אם הם חשים שהבוס נוטה להתעלם מהם.

צרו אווירה שבה העובדים בכל הדרגות לא חשים שמאלצים אותם לענות באופן מיידי לכל הודעות המייל והמסנג'ר.

ארגנו הכשרה על חשיבות פגישות אישיות ולמדו את העובדים על ההשלכות השליליות של התעלמות מאנשים לטובת הטלפון.

תגיות