אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ארגוס: "המהפכה שבפתחנו היא של הרכב האוטונומי" צילו: עמית שעל

מנכ"ל ארגוס: "המהפכה שבפתחנו היא של הרכב האוטונומי"

עופר בן נון, חברת הסייבר הישראלית לתחום הרכב, אמר בוועידת תחזיות 2018 של "כלכליסט", כי "ב-2030-2025 נראה רכבים כאלה בכל העולם"

25.12.2017, 15:26 | הגר רבט

"יש מהפכה גדול שעומדת בפתחנו וזו מהפכת הרכב האוטונומי", אמר עופר בן נון, מייסד ומנכ"ל ארגוס (Argus), בוועידת תחזיות 2018 של "כלכליסט" בשיתוף עם בנק הפועלים ופסגות. "כל אחת מהיצרנית הגדולות כבר מציגות היום אבות טיפוס לרכבים כאלה, ב-2030-2025 נראה רכבים כאלה בכל העולם. אני כאן כדי להסביר קצת על הסיכונים בתחום". ארגוס היא חברת הסייבר הישראלית לתחום הרכב.

"אם נסתכל על עולם הסייבר, נוכל לראות שחברות ענק, גם כאלה עם אוריינטציה בטיחותית, מגוגל ועד קספרסקי והפנטגון, נפרצו בשנים האחרונות. גם אובר שמובילה את המהפכה הזו חוותה פריצת ענק שנחשפה לא מזמן. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, אמר לאחרונה שאחד הדברים שהכי מטרידים אותו זה אם האקר יוכל לפרוץ לאחד הרכבים שלו. הוא אמר זאת שבועיים לאחר שפורסם סרטון שמציג האקרים סינים שפרצו לטסלה מודל X והראו כיצד הם שולטים באורות הרכב ואפילו בפתיחת הדלתות. אני יכול להגיד שהיום זה אפשרי כמעט בכל רכב בעולם".

עופר בן נון, מייסד ומנכ"ל חברת ארגוס, צילו: עמית שעל עופר בן נון, מייסד ומנכ"ל חברת ארגוס | צילו: עמית שעל עופר בן נון, מייסד ומנכ"ל חברת ארגוס, צילו: עמית שעל

בן נון הראה סרטון ובו נראה צוות המחקר של ארגוס ניטרל אפשרות להתניע רכב מקושר ואף הצליח להציג הודעה על המסך שלו. וציין שרכבים מקושרים כבר נפוצים היום בעולם.

"כשרכב נמצא על הכביש 12-10 שנים צריך להבין שפריצה היא אפשרות וצריך את היכולת להחיל פתרונות הגנה על שלל רבדים במכונית: הגנה על המודם הסלולרי שלה והגנה על הענן על מנת להיות מסוגלים להגיב לאותן התקפות, לנהל את מרכז בקרת הסייבר של יצרנית הרכב והגנה על ידי עדכון

החוקים אם מישהו הצליח לפרוץ את ההגנות וכך לייצר הגנה מתמשכת למשך 20 שנה", אמר בן נון.

בנובמבר השנה השלימה ענקית ציוד הרכב הגרמנית קונטיננטל את רכישת חברת ארגוס בעסקה בשווי 450 מיליון דולר. בעקבות ההסכם תהפוך ארגוס למרכז הפיתוח של החברה הגרמנית. בן נון התייחס לרכישה ואמר: "אנחנו ממשיכים אם אותו חזון ואותה מטרה אבל עם סקייל הרבה יותר גדול, עם יכולות לגייס עוד 80 מהנדסים ומהנדסות ועם גיבוי של אחת החברות הגדולות בעולם בתחום. החזון שלנו הוא לאפשר את חזון המכוניות האוטונומיות ומפה המשימה רק מתחילה".

הטכנולוגיה של חברת ארגוס באה לתת מענה לאחת הבעיות הקריטיות של העולם העתידי של כלי רכב בעלי חיבור רציף לרשת, בדגש על מכוניות אוטונומיות: החשש מפני מתקפות סייבר לגניבת מידע, ריגול ואף השתלטות מרחוק על המכונית.

תגיות