אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גיימינג 2017, תמונת מצב: מלחמת הכוכבים נגד מלחמת העולם השנייה צילום: Activision

גיימינג 2017, תמונת מצב: מלחמת הכוכבים נגד מלחמת העולם השנייה

ענקיות הפצת המשחקים, אקטיוויז'ן בליזארד ואלקטרוניק ארטס, מסיימות את עונת החגים - התקופה החשובה ביותר עבורן. בעוד הראשונה מכרה 4.4 מיליון עותקים מכותר Call of Duty האחרון, האחרונה הסתבכה קשות עם משחק הדגל שלה

26.12.2017, 16:31 | יואב סטולר

תעשיית משחקי הווידאו נמצאת כיום בתקופה החשובה ביותר שלה בכל שנה - עונת החגים. מחקר של NPD מגלה שהמנצחת הגדולה היא מפיצת המשחקים Activision Blizzard. הכותר האחרון בסדרת משחקי היריות המצליחה Call of Duty, דורג כמשחק הנמכר ביותר בחודש שעבר: כ-4.4 מיליון עותקים.

קראו עוד בכלכליסט

ההצלחה המסחרית צפויה להעניק לחברה מגמה חיובית לקראת סיום 2017. המשחק הקודם, Call of Duty: Infinite Warfare העתידני, גרם לאכזבה בקרב המשתמשים עת הושק אשתקד. הפעם חזרה אקטיוויז'ן לקרבות מלחמת העולם השנייה, שכיכבו ברוב כותרי הסדרה.   

ההכנסות מ- Call of Duty: WW2 חשובות מאוד עבור החברה לאור הירידה בכלל ההכנסות שתדע בסיכום 2017 כולה - ירידה שנובעת ישירות מהירידה בכמות המשחקים שזו שחררה השנה לעומת 2016.

עם זאת, למחזיקים במניות החברה שנסחרת בנאסד"ק יש דווקא סיבה לאופטימיות עם פרסום נתוני המכירות. WW2 כולל בתוכו עולם עשיר מבחינת בניית הדמות וממנו צפויה אקטיוויז'ן להכניס הרבה מאוד כסף מהתוספות והשדרוגים שיקנו הגיימרים.

מי שידעה חודש פחות חגיגי היא Electronic Arts, שהשיקה את Battlefront 2 מסדרת מלחמת הכוכבים: המשחק נמכר רק ב-882,000 עותקים.

הביצועים של Battlefront 2 לא מפתיעים בהתחשב לתגובות השליליות, שהגיעו אף לבתי המחוקקים בעולם וגרמו להשעיית מכירת המשחק. הגיימרים התלוננו על כך שכמעט ובלתי אפשרי להתקדם במשחק מבלי לרכוש תוכן נלווה. כמו כן, מכירת התוכן בוצעה מבלי שהרוכשים יכולים לדעת איזה פריטים יקבלו, מה שגרם למשחק להיראות כקזינו לילדים.

ואולם, מצבה של אלקטרוניק ארטס יכול להשתפר: יש להניח שהסרט האחרון בסדרת מלחמת הכוכבים, שיצא לאחרונה לאקרנים, יתן רוח גבית למכירות המשחק. לו היתה ממתינה החברה ומשיקה את המשחק לאחר הסרט, כנראה שהיתה מפיקה ממנו רווחים גדולים בהרבה.

עדיין לא ידוע מי מענקיות הגיימינג תסיים את 2017 כשידה על העליונה: נתוני NPD מתייחסים רק למכירות עותקים פיזיים בחנויות השונות, בעוד נתח עצום מהמכירות מתבצע בשירותים מקוונים - מקצתם אתרי החברות ורובם חנויות משחקים כמו Steam. למשל, 36% מהכנסות אלקטרוניק ארטס ברבעון השני הגיעו ממכירות בפלטפורמות דיגיטליות.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות