אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל ופייסבוק, מאחוריכן: אמזון תיכנס לפרסום המקוון ב-2018 צילום: רויטרס

גוגל ופייסבוק, מאחוריכן: אמזון תיכנס לפרסום המקוון ב-2018

שתי ענקיות האינטרנט מהוות מונופול דה-פקטו בתחום הפרסום ברשת, וכניסת אמזון צפויה להציב לשתיהן אתגרים חדשים. מקורות המקורבים לנושא מסרו שאמזון כבר החלה בניסויים חשאיים לשילוב מודעות בשירותיה השונים

27.12.2017, 11:22 | עומר כביר
אמזון מתכוונת להרחיב משמעותית את פעילותה בתחום הפרסום הדיגיטלי ב-2018, בניסיון להציב אתגר אמיתי לגוגל ופייסבוק שמהוות דואופול דה-פקטו בתחום – כך לפי דיווח של CNBC.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי מקורות, ענקית הסחר המקוון עורכת ניסויים שקטים בכל פרסום שונים. מרבית מהמאמצים מתמקדים בשילוב פרסומות חדשות בחיפוש ובמוצרי הווידאו של אמזון, כאשר החברה גם בוחנת אפשרות למכור פרסומות מחוץ למוצרי ולאתרי אמזון.

ג ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון ג

מקור עם ידע על המצב אמר שהחברה עובדת עם חברות פרסום במובייל דוגמת Kargo כדי להציג פרסומות בטלוויזיה ובמסכי מובייל. מקורות בתעשיית הפרסום הוסיפו שאמזון מרחיבה את כוח האדם בחטיבת הפרסום שלה, במיוחד באזור ניו יורק.

שוק הפרסום הדיגיטלי העולמי עמד ב-2017 על 209 מיליארד דולר, ובשנה הבאה צפוי להגיע לפי חברת המחקר Magna Global ל-237 מיליארד דולר. עם זאת, הוא נשלט על ידי שתי חברות – גוגל ופייסבוק. לפי נתונים של eMarketer, בארה"ב שתי החברות גורפות לכיסן 63.1% מההוצאות על פרסום. אמזון, במקום החמישי, מסתפקת ב-2% בלבד.

פרסום מקוון, תמונת מצב הדואופול של פייסבוק וגוגל מתחזק דו"ח עדכני מראה ששתי החברות מחזיקות ב-84% משוק הפרסום המקוון בעולם, שצמח השנה ל-100 מיליארד דולר. לפי הערכות, רק כניסה של שחקנית גדולה אחרת תוכל לשבור את אחיזתן - והמועמדת המובילה לכך היא אמזון קרן-אור גרינברגלכתבה המלאה

גורמים רבים לא מרוצים מהמצב הקיים, ומפרסמים מחפשים שחקנית שלישית שתוכל להפוך לגורם דומיננטי, וגם תהיה נכונה יותר לחלוק איתם מידע. אמזון נמצאת במיצוב מצוין לצורך כך, הן לאור הידע הרב שצברה על התנהגות והעדפות צרכנים והן בזכות האפשרות להמיר פרסומות לרכישה מידית בפלטפורמה שלה. מקורות בתחום רכש המדיה אמרו גם ל-CNBC שאמזון הראתה נכונות לשתף יותר מידע משתמשים, אם תקציב הפרסום יהיה גדול מספיק.

מזירת המסחר אל הרשת כולה

כיום מאפשרת אמזון לחברות לשלם בעבור הצגת מוצריהן בראש תוצאות החיפוש באתרה – אפשרות שלדברי מקור הביאה לכך שחברות מוצרים מסוימות משקיעות יותר בפרסום באמזון מאשר בגוגל. אמזון מעוניינת להרחיב את יכולת זו ולהציע למפרסמים מידע ואלגוריתמים משופרים. כן פועלת אמזון להרחבת הפרסום במוצרי הווידאו שלה, ובמקביל להמשך שילוב פרסומות בשידורים חיים (כפי שעשתה במשחקי הפוטבול ששידרה השנה) אמזון מציעה לחברות ליצור בעבורן תכנים שיווקיים.

ואולם, המהלך המשמעותי ביותר שמקדמת החברה הוא הרחבת היצע הפרסום שלה גם לאתרים ולמוצרים חיצוניים. לצורך כך, אמזון מחפשת שותפים טכנולוגיים לפיתוח מוצרי פרסום חוצי פלטפורמות. בין השאר בוחנת החברה אפשרות לתיאום בין פרסומות בטלוויזיה לפרסומות במובייל קח שאם מוצגת בטלוויזיה פרסומת למוצר שזמין באמזון שניות אחר כך תוצג לצופה פרסומת קשורה בסמארטפון שלו.

אמזון לא הגיבה לדיווח.

תגיות