אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא כסף ולא פחד - זה דבר היחיד שגורם לעובדים להתאמץ יותר צילום: שאטרסטוק

לא כסף ולא פחד - זה דבר היחיד שגורם לעובדים להתאמץ יותר

בסקר שנערך בקרב עובדים נמצא שאיומים באיבוד מקום העבודה אינם גורמים לעבודה קשה יותר. 81% מהמשתתפים הסכימו שהמוטיבציה שלהם לעבוד קשה עולה כשהמנהלים שלהם עושים דבר אחד פשוט

31.12.2017, 13:56 | שירות כלכליסט
בניגוד לדעה הרווחת, פחד מאיבוד מקום העבודה או השכר, אינם הגורמים העיקריים למוטיבציה בקרב עובדים.

קראו עוד בכלכליסט

בסקר שערך אתר הקריירה גלאסדור, 81% מהמשתתפים אמרו כי המוטיבציה שלהם לעבוד קשה יותר עולה כשהבוס מביע הערכה לעבודה שלהם. זאת בעוד ש-37% בלבד שהודו שהם עובדים קשה יותר כשעולה החשש שיאבדו את מקום העבודה שלהם.

לפי הספר 5 שפות להראות הערכה במקום העבודה (The 5 Languages of Appreciation in the Workplace) שכתבו גארי צ'פמן ופול וויט, אשר עוסק בדרכים שבהן מנהלים יכולים להביע הערכה לפועלם של העובדים, שלוש הבולטות הן: מילות חיזוק, זמן איכות משותף ופעולות של שירות (להקל על העבודה, הכשרות וכן הלאה).

לפי המחברים, מנהלים חייבים להתגבר על 6 מכשולים לפני שיוכלו להראות הערכה אמיתית:

1. עומס: בוסים חייבים לשים לב למתרחש סביבם, אולם קשה לעשות זאת כשעסוקים בהרבה דברים אחרים ואין כמעט רגע פנוי ביום העבודה. פגישות אחת אחרי השנייה, ופרויקטים שנערמים מספקים למנהלים תירוצים טובים מדוע אין להם זמן להקדיש לעובדים. לפיכך, ההמלצה היא לעשות פחות דברים, אך כאלה שישפיעו יותר.

2. האמונה שהערכה אינה חשובה: לא משנה אם מדובר בחברה גדולה או קטנה, אין כזה דבר פטור מהבעת הערכה. כלומר מצב כזה מתאים להגדרה של סביבת עבודה רעילה. לפיכך, המנהלים מתבקשים ליזום וליצור תרבות של הבעת הערכה, אחרת העובדים יהפכו להיות ממורמרים "ויקוו למצוא סביבת עבודה מעודדת ותומכת יותר".

למרות גורם אי הנוחות, מומלץ למנהלים להביע הערכה לעובדיהם למרות גורם אי הנוחות, מומלץ למנהלים להביע הערכה לעובדיהם למרות גורם אי הנוחות, מומלץ למנהלים להביע הערכה לעובדיהם

 

 

3. עיסוק בתחומי אחריות אחרים: מנהלים כאמור עמוסים מאד. אבל שינוי קטן בפרספקטיבה עלול לסייע. הבעת הערכה לא צריכה להיתפס כעוד מטלה ברשימת המטלות הבלתי נגמרת. לוקח זמן להתרגל לזה, אבל לאחר די מהר מגלים שהבעת הערכה כלל לא דורשת מאמץ נוסף, אלא היא מגיעה בצורה טבעית. חשוב לדעת לפנות זמן לדברים החיוניים. מעבר לכך, התוספת במוטיבציה של העובדים תעזור למנהלים להאציל יותר סמכויות ובכך להקל על העומס שלהם.

4. בעיות לוגיסטיות ומבניות: בסביבת העבודה המרוכזת והגלובלית של ימינו צצים לא מעט מכשולים לגיטימיים, ביניהם ניהול עובדים שנמצאים במקומות שונים ובהפרשי זמן שונים. עם זאת, המכשולים הללו מקשים על הבעת הערכה אך לא הופכים אותה לגמרי לבלתי אפשרית. תמיד אפשר למצוא דרכים ליצור קשר, ואם המצב נהייה מסובך מדי אפשר להאציל סמכויות. הדבר החשוב ביותר הוא לעודד תמידית את העובדים ולהראות להם הערכה. לכן, ההמלצה היא להתחיל בקטן, לחפש אחר הדרכים הטובות ביותר לתקשר, לדוגמה אפשר לקבוע פגישות קצרות עם עובד אחד או שניים שבהן אפשר להביע הערכה.

5. אי נוחות אישית מהבעת הערכה: הבעת הערכה קשה במיוחד עבור מנהלים אנליטיים, מופנמים וכאלה שאוהבים להתמקד בתוצאות בלבד. אולם, גם אם זה כרוך באי נעימות זמנית, המנהלים חייבים לעשות את המאמץ, שישתלם להם בצורת עובדים מסופקים ומלאי מוטיבציה.

6. גורם המבוכה וחוסר הנעימות: לאחר ששוברים את הקרח ונכנסים לשגרה, המבוכה המתלווה להבעת הערכה עוברת במהירות. כדי להתגבר עליה וייט וצ'פמן ממליצים לפעול כדלקמן – להכיר בה, לתקשר אותה ולהביע הערכה כנה בהתאם לסגנון האישי של המנהל. ניתן לומר משהו בסגנון: "אני לא מקדיש מספיק זמן כדי להביע את ההערכה שלי לעבודה הטובה שאתם עושים. כפי שכולם יודעים, אני נהיה עסוק כולי בעבודה וצריך להזכיר לעצמי להעלות לשאוף קצת אוויר. בוא נהיה כנים, זה גם מעט מביך אותי. בכל מקרה, תודה רבה על כל מה שאתם עושים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
ל-23, אי אפשר להפחות בערכה של הערכה אבל...
מי שתלוי בהערכה של גורם שלישי כדי לתפקד במקום עבודה יצליח לצוף ולהרגיש שמח, לרוב אלו עובדים שנרדמים על תפקידם ולא מבינים מדוע הכל קורס בעתיד וקשה להם לעבור הלאה, למזלי יצא לי להבחין בתופעה זו במשבר ב-2002 כשהייתי עובד טרי אחרי האוניברסיטה. האתגר האמיתי זה לגרום למנהל שלך לרצות את ההערכה שלך אליו ולחברה, הדרך לעושות זאת היא להיות נאמן בראש ובראשונה למקצועיות ולמקצוע שלך ואז את ההערכה שלך אתה בונה ונותן לעצמך.
דניאל  |  04.01.18
23.
מנהיגות זה כמו הורות. כולם חושבים שיודעים לעשות את זה. מעט יודעים באמת.
אי אפשר להפחית בערכה של הערכה. מנהלים שאומרים "פויה עליהם" גם משדרים את זה לעובדים. הערכה אם היא כנה ויוצאת מהלב - תמיד תקלע בול. בעיקר אם אין "אבל..." אחריה. להעלאת מוטיבציה ותפוקות, קריטי לשמור על איכות הגבולות (ברורים וגמישים) בין העובדים, עם לקוחות וספקים; ועל איכות התקשורת.
ד"ר רמי בן-ישי, ראש מרכז סינרגיה  |  01.01.18
21.
כשעובד יודע שמקומו לא בטוח הוא נפשית כבר התקדם למקום אחר...
ככה שזה כבר לא משנה אם יפטרו אותו או לא, הוא הכין עצמו נפשית ואולי גם הכין את השטח לעבודה חדשה... בגלל זה רק שליש עובדים קשה יותר כשיודעים שהולכים לפטר אותם בעוד שני שליש יודעים שאין טעם לעבוד קשה, בשביל מה לקרוע את עצמך בשביל מקום שלא מעריך אותך... זה הכל עניין של נוח פה, מרוויחים פה בסדר, אבל לא מעריכים אותי אז אני לא מעריך את המקום ולא אקרע את עצמי בשביל העסק הזה, מצידי שיפשוט רגל אני אסתדר... מקום שלא מעריך את העובדים שלו פשוט יקבל זלזול מן העובדים בעבודה שלהם... כפיש?
אריה  |  01.01.18
לכל התגובות