אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב: סובארו XV - מניפה גלגלים, מזלזלת בשטח ועוברת הכל

סובארו XV אמנם נראית כמו הדגם היוצא של סובארו, אך היא שרירית בדיוק במקומות הנכונים ומצוינת בשטח. עבודת המתלים שלה היא אחת הטובות והמדויקות שנתקלנו בה ברכב כביש־שטח ‑ היא מבודדת, קל לזרוק אותה בפניות ולהחליק איתה בשבילים. עם זאת, היעדר מערכת בטיחות מקורית מצמצם משמעותית את האטרקטיביות שלה

01.01.2018, 08:32 | תומר הדר

הבעיה העיקרית בקפה היא הפינג'אן. ירוק, חדש, ציפוי טפלון בריאותי, 58 שקלים בחנות של מכונות אספרסו. הישן היה חלוד, נרכש בשוק של נצרת בחמישה שקלים. התהליך אותו הדבר. מים רותחים, קפה שחור, שתי הרתחות. זוועה. בפינג'אן החלוד כל קפה יצא ברכה, בפינג'אן הירוק כל קפה יוצא עם טעם של תחנת דלק.

קראו עוד בכלכליסט

הר. קר. בצד שמאל, זו גדר ההפרדה. בצד ימין, אלה ההרים של לטרון וסביבותיה. כדי להגיע להר הזה צריך לנסוע מלטרון בכיוון מבוא חורון ולהיכנס לדרך עפר. את זה אפשר עם כל מכונית, אולי קצת יותר עםמכונית של ליסינג. אך במקום בו מתחילים הכרמים צריך לחתוך חזק ימינה, ולהתחיל לעלות בהר. בהתחלה זה קל. ואז יש סלעים. אחר כך יש שלוליות, כמה שיחים, שוב סלעים. ואז טיפוס שדורש ריכוז. ואז יש דשא. וקפה דרעק. באמצע יש סובארו XV, אדומה. מכונית משפחתית, חמש דלתות. אבל לא סתם מכונית משפחתית חמש דלתות, אלא מכונית עם מערכת הנעה כפולה, בקרת נסיעה בשטח, מרווח גחון משופר. סובארו XV לוקחת את המונח "מכונית משפחתית" ומכופפת אותו חזק. סובארו XV היא מכונית לייפסטייל אמיתית, לא השטויות שקוראים בפרסומות לרכב, עם אנשים שגולשים.

סובארו XV מבפנים, צילום: טל אזולאי סובארו XV מבפנים | צילום: טל אזולאי סובארו XV מבפנים, צילום: טל אזולאי

מכונית תכליתית

סובארו XV היא למעשה סובארו אימפרזה המשפחתית, בגרסת חמש הדלתות. אך XV, בניגוד לאימפרזה הרגילה, מצוידת גם במערכת ההנעה הכפולה של סובארו וגם במרווח גחון משופר, כלומר סלעים ואבנים בגובה של עד 22 סנטימטרים יכולים לחלוף תחת הגחון שלה בלי לגרום לנזקים. סובארו XV היא גם רכב הארבע על ארבע הכי נמכר בישראל, לפחות כך היה הדגם הקודם. אך בדגם הקודם של סובארו XV משהו השתבש: היא התחילה ממש טוב, עם יכולת שטח מצוינת, אחר כך היא הגיעה לציי הליסינג ואז לחברות שמכרו אותה בהנחות אדירות. XV החדשה הוצגה בעולם כבר לפני חצי שנה. לישראל היא מיאנה להגיע במשך זמן רב. כעת סוף סוף יש בשורות.

חיצונית, XV לא באמת השתנתה ביחס לדגם הקודם, עובדה מעט מוזרה, בהתחשב בעובדה ש־XV החדשה מבוססת על שלדה חדשה לחלוטין. אך בסובארו תכלית משחקת תפקיד חשוב ‑ היא שרירית בדיוק היכן שצריך: בבתי הגלגלים, במתקן הנשיאה שמוצמד לגג, בחישוקי הגלגלים הגדולים עם צמיגי השטח ובחלקים השחורים בחלקו התחתון של הפגוש. סובארו לא מייצרת מכוניות נאות, היא מייצרת ‑ מאז ומתמיד ‑ מכוניות תכליתיות. סובארו XV מעוצבת כדי להיות טובה בשטח. העובדה שהיא נאה היא רק ספיח. בפנים אותו סיפור: סובארו מייצרת מכוניות לאנשים עם כלב שמכניס בוץ, שצריך לשטוף בקלות. איכות הגימור טובה מן הדגם היוצא, אך לא מושלמת: הפלסטיקים זולים למגע. הפעם XV מעט יותר מתוחכמת: יש לה צג מידע גדול וברור במרכז הקונסולה הראשית (שבמפתיע אין בו מערכת ניווט), יש לה מושבים משופרים ונוחים ויש לה מרווח במושב האחורי שמספיק בהחלט למשפחה, שלא כמו בדגם הקודם. גם נפח תא המטען שופר קלות, אך עדיין מעט מצומצם.

סובארו XV. צוחקת על אבנים, צילום: טל אזולאי סובארו XV. צוחקת על אבנים | צילום: טל אזולאי סובארו XV. צוחקת על אבנים, צילום: טל אזולאי

XV נוסעת להר הרוח. יש לה מנוע בנפח 1.6 ליטרים שמפיק 114 כוחות סוס, בקטגוריה שבה כרטיס הכניסה הוא 120 כוחות סוס, או טורבו קטן וחכם, זה לא הרבה. תיבת ההילוכים אוטומטית, רציפה, ללא אפשרות להעברת הילוכים ידנית. סובארו טוענת שתיבת ההילוכים השתדרגה וכך ה־XV אינה נופלת מיריביה. בעליות של ירושלים היא דורשת רגל כבדה, וכתוצאה מכך היא גם רועשת. המתלים פשוט מצוינים: XV רכה יותר אך עם זאת, מספקת הרבה היזון חוזר. רק ההגה, נקודת תורפה מוכרת בסובארו, לא משדר הרבה מידע.

XV החדשה היא הרכב הראשון של סובארו שמשווק בישראל כשהיא מצוידת במערכת הבטיחות המקורית של סובארו ‑ EYESEIGHT. בזכות המערכת הזו סובארו קטפה בעולם פרסים. היא יודעת, לדוגמה, לסייע ל־XV בשעת בלימה. היא יודעת לשמור מרחק מן הרכב שמקדימה בשעת שיוט בכביש מהיר. היא בולמת באופן אוטומטי בעת הופעת סכנה מאחור. היא מערכת מצוינת שמצילה חיים ומונעת נזק לכיס. זוהי לא עוד מערכת שמצפצפת ואינה מסוגלת להתערב. עם זאת, לא כולם יקבלו את המערכת ‑ היא לא מוצעת ב־XV הבסיסית. קשה להבין מדוע מערכת בטיחות כה מוצלחת, שיכולה למכור מכוניות, אינה מוצעת בגרסאות הבסיס, בעידן בו מערכות בטיחות שיודעות לבלום הופכות נפוצות מיום ליום. מבחינת היבואנית, הבחירה היא בידי הלקוח והתוספת שיש לשלם עבור דגם שמצויד במערכת תבטיח שלקוחות רבים יעדיפו רכב נטול מערכת בטיחות מקורית. זו באמת בעיה שלהם.

הנעה כפולה

 

XV מגיעה לשטח. כדי לעלות לפסגת שלוחת המשלטים צריך להתחיל בדרך הג'יפים, שמתחילה בדרך לבית שמש, ליד המחלף של כביש 1. אומרים שמכונית ליסינג היא

רכב השטח הטוב ביותר. אומרים גם שבכלל מי צריך רכב שטח. אלה שאומרים אף פעם לא שתו קפה בראש שלוחת משלטים, עם הנוף להרי ירושלים. הם בדיוק היו בבית. מכונית רגילה של ליסינג תצליח לעלות כאן, לפחות עד ההצלבות ‑ רצף ארוך של תלוליות קרקע גבוהות שאי אפשר לעבור עם מכונית שאינה מצוידת לפחות במערכת הנעה כפולה ונהג נחוש. XV מסוגלת ‑ יש לה מערכת הנעה כפולה שכוללת מצב בו כוח המנוע מחולק בצורה יותר שקולה לגלגלים. יש לה גם מצב ירידה מבוקרת במדרון. XV מזלזלת בשטח, צוחקת על אבנים, מניפה גלגלים באוויר, עוברת הכל. רק תיבת ההילוכים הרציפה מעט מפריעה לה. לפעמים צריך יותר תנופה. עכשיו שביל. בחודש הבא אולי כבר יהיה כאן שלג. גז חזק: עבודת המתלים של סובארו XV היא אחת הטובות והמדויקות שנתקלנו ברכב כביש שטח. היא לא רק בולעת שיבושים קשים בלי בעיה ‑ היא מבודדת, ומשדרת לנהג מפלים של מידע, קל לזרוק אותה בפניות, קל להחליק איתה בשבילים. בשטח ‑ XV מצוינת.

סובארו XV החדשה היא כרטיס כניסה מצוין לעולם מרתק, כזה שהאספלט מהווה רק חלק ממנו. עם זאת, מערכת הבטיחות המקורית של סובארו מהווה חלק בלתי נפרד ממכלול התכונות המצוין של ה־XV. היעדר מערכת הבטיחות המקורית מצמצם באופן משמעותי את מידת האטרקטיביות של ה־XV לעומת רכבי כביש שטח שמצוידים במערכות בטיחות מקוריות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
1.6 מנוע חלשלוש
הרכב בנויי טוב ונוח אבל מנוע 1.6 ממש לא מתאים לרכב ,הוא כבד ב200 קילו מספורטאז בגלל המערכת 4על 4 וכל הזמן צריך ללחוץ בכוח על הגז כדי להתקדם בקצב של כולם..שלא לדבר על עקיפות בכביש דו סיטרי..רועש בנסיעה בגלל התיבה ומנוע שחייב סלד גבוהה כדי לזוז בקיצור רק לאוהבי 4 על 4 שחיים על שטח ברשותי 1.6 מודל 2017.
יוסי  |  20.01.18
9.
כמה הערות כבעל סובארו XV מנוע 2 ליטר
ראשית הגיר הרציף - לא רשום במפורש, אבל כדי לקבל את מערכת הבטיחות אייסייט חייבים לבחור בגיר רציף (הרכב מאיץ ובולם בעצמו, מתקן סטייה מנתיב, מזהה מכשולים בשטח המת ומאחור). המערכת הזו מדהימה ואל תוותרו עליה. למעשה זו אחת הסיבות העיקריות בגללן בחרתי ברכב הזה. המנוע די צנוע (מדובר על מנוע 2 ליטר), אבל מספיק כדי לנסוע בשטח ובכבישים ורושם צריכת דלק די מרשימה לרכב שטח עם הנעת 4X4 - של 15 קילומטר לליטר בכביש מהיר. צריכת שמן בעיה ידועה, אבל זה כנראה עניין של מזל, ושימוש נכון במנוע (כולל הקפדה על הרצה לפי ההוראות). אצלי בינתיים אין שום צריכת שמן. איכות הנסיעה היא בסדר - לא רך אבל גם לא כל כך קשוח כמו שחושבים. ככל שהרכב עמוס יותר בנוסעים ומטען איכות הנסיעה משתפרת. עוד חסרונות שכדאי לדעת הם תא מטען קטן ובאגים במערכת הבידור המקורית.
קלינקה  |  02.01.18
לכל התגובות