אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד קצת חיסכון: חברות התעופה מעלימות את המסכים האישיים מהמטוסים צילום: שאטרסטוק

עוד קצת חיסכון: חברות התעופה מעלימות את המסכים האישיים מהמטוסים

חברות התעופה ממשיכות בניסיון לצמצם עלויות וכעת על הכוונת - מסכי המדיה שעלות התקנתם מגיעה לכ-10,000 דולר למושב, לא כולל עלויות תחזוקה. "אמריקן" ו"יונייטד איירליינס" החלו להציע שירותי סטרימינג למכשירי המובייל. כיצד הגיבו הנוסעים?

02.01.2018, 12:28 | שירות כלכליסט

העובדה שחברות התעופה הולכות ומצמצמות את גודל המושבים ידועה לכל; הן עושות זאת במטרה לצמצם את משקל המטוס ולדחוף עוד נוסעים לכל טיסה.

ואולם לאחרונה, כמה חברות החלו לנקוט צעד נוסף - הסרת המסכים האישיים שעל גב המושב.

קראו עוד בכלכליסט

המסכים, שמספקים לנוסעים בידור במהלך הטיסה, והמדיה שהם מציעים, נועדו לרווחת הנוסעים ולהפגת השעמום בשעות טיסה ארוכות. אולם מערכות בידור אלו יקרות מאד ומחירן יכול להגיע אף ל-10,000 דולר למושב. כך על פי דן מק'קון (Dan Mc'Kone) ראש מחלקת נסיעות ותחבורה בחברת הייעוץ L.E.K.

יתרה מזאת, מערכות הבידור מוסיפות משקל ניכר למושבים וכן הטכנולוגיה שעליה הם מבוססות הופכת במהרה למיושנת. בייחוד משום שרוב הנוסעים האמריקאים לפחות עולים למטוס עם לפחות מכשיר מובייל אחד כמו הסמארטפון או הטאבלט. זאת לדברי הנרי הארטוולט (Henry Harteveld ) אנליסט לתעשיית הנסיעות מחברת "אטמוספיר ריסרץ' גרופ" (Atmosphere Research Group).

"ישנן חברות תעופה הניגשות לעניין מזווית של חיסכון בעלויות באמצעות הסרת החומרה. הן מצמצמות את משקל המטוס והן מצמצמות גם את העלויות הקשורות לתחזוקת הציוד".

חברות "אמריקן" ו"יונייטד איירליינס" הולכות ומעלימות את מסכי המושבים מטיסות קצרות הטווח שלהן ובמקום מציעות תוכן בסטרימינג שהנוסעים יכולים לצרוך באמצעות מכשירי המובייל האישיים שלהם.

מסכים בגב המושבים. הולכים ונעלמים, צילום: שאטרסטוק מסכים בגב המושבים. הולכים ונעלמים | צילום: שאטרסטוק מסכים בגב המושבים. הולכים ונעלמים, צילום: שאטרסטוק

חברת "הוואיין איירליינס" כבר הזמינה מטוסי "A321 ניאו" ללא מסכים, אומר סמנכ"ל מסחרי של החברה פיטר אינגרם (Peter Ingram).

"עם מטוסי ה-321 זיהינו כמה דברים המשתנים בסביבה שלנו שממש תמכו בהחלטה. רוב האנשים עולים למטוס עם מכשירים שלהם ומתעלמים מהמסכים המותקנים במושבים", הוא אומר ומוסיף כי השינויים המהירים בטכנולוגיות גורמים לסוג זה של בידור במטוסים להפוך למיושן עד מהרה.

עם זאת, מומחים מהתעשייה מזהירים כי החברות עלולות לגרום לתרעומת בקרב נוסעים שלא מעוניינים להביא את המכשיר שלהם למטוס.

הארטוולט אומר שעל פי סקר שערכה החברה שלו, נוסעים רבים מעדיפים את המסכים שעל גבי המושבים. "נוסעים רבים במחלקת עסקים אומרים שאין מקום למכשיר המובייל שלהם על המסך אם הם עובדים על הלפטופ או אם הם משתמשים במכשיר המובייל לצרכי עבודה, ואז אינם יכולים ליהנות מהתוכן הבידורי, כך שמסך נפרד הוא יתרון עבורם".

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
הם יותר מיותרים מאשר בשימוש. באל על מחפשים דרך להעלים את הנוסעים
גם לי נדמה שיותר אנשים לא משתמשים במסכים מאשר אלו שמשתמשים. יש סתירה וחוסר דיוק בעניין צמצום המשובים כדי להפחית משקל: לא נכון, כי צמצום מושבים וצמצום מירוח בין המשובים נעשה כדי להכניס עוד מושבים, ואז יותר עוד משקל של נוןסע, כבודה והמושב עצמו. אבל אם המגמה לצמצם הכל כדי להוזיל - בואו נראה אם גם המחירים ירדו. כי היום מטוס הוא כמו אוטובוס - להגיע מנקודה לנקודה וזהו. לא מחפשים חוויית טיסה ולא שרות - רק מחיר זול וחברה אמינה ובטוחה ככל האפשר. רק שבחברה המקומית שלנו כל הזמן מצמצמים, רוכשים דגמים חדשים אחרי שנים שהם כבר בשרות בחברות אחרות, ונדמה לי שכל הזמן הם מחפשים איך להעלים את הנוסעים ורק לקחת מהם עוד כסף בלי שיפור שרות.
איש אחד  |  04.01.18
29.
ל-26. השאלה היא מה עלויות התחזוקה והפחת לאורך זמן. בניגוד למסך,
צורת השימוש בטאבלט נוטה הרבה יותר לשחיקה, חבלה, גניבה, השקעת כוח אדם וכו'... *בייחוד* ברכוש שלא שייך לך. טאבלט 10 אינץ' ב100 דולר זה גם טאבלט זול. מחר תתפוצץ לו הסוללה ואז מה תעשה? גם לי במבט ראשון זה נראה כמו הפיתרון המתבקש- אבל אם משלמים 300$ ליחידה (10 אינץ' סביר), צריך לבדוק את המספרים.
תלוי  |  03.01.18
לכל התגובות