אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסומות בסלון: אמזון תכניס תוכן מקודם לאלקסה צילום: Amazon

פרסומות בסלון: אמזון תכניס תוכן מקודם לאלקסה

החברה מנהלת מגעים עם פרוקטר אנד גמבל ועם קלורקס, במטרה לקדם את המוצרים שלהן בפלטפורמת ההפעלה הקולית שלה. פעילות הפרסום של אמזון צפויה לצמוח השנה בעשרות אחוזים, אך היא עדיין רחוקה מלאיים על פייסבוק וגוגל

03.01.2018, 14:30 | יואב סטולר
אמזון מתכננת להגדיל משמעותית את הכנסותיה מפרסום ב-2018, כשאלקסה, הסייענית החכמה שלה, בחוד החנית; לפי מספר גורמים המקורבים למהלך, אמזון מעוניינת לבסס כבר השנה את מערך המודעות הממומנות במכשירים מבוססי אלקסה. החברה פנתה לענקיות כפרוקטר אנד גמבל וקלורוקס וקיימה מגעים לשיתופי פעולה בנושא.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי הגורמים, מנסה אמזון לבנות מודלים למודעות, ביניהם קידום מוצרים במבנה דומה לשל חיפוש בגוגל; כשיבקש המשתמש מאלקסה לרכוש מרכך כביסה, תמליץ המערכת על מוצר של אחת משותפות אמזון.  

רמקול אקו של אמזון, מבוסס אלקסה, צילום: amazon רמקול אקו של אמזון, מבוסס אלקסה | צילום: amazon רמקול אקו של אמזון, מבוסס אלקסה, צילום: amazon

בניגוד ליכולת ההתעלמות מפרסומות או ברירתן של תוצאות החיפוש שפיתחו משתמשים רבים בחיפוש הויזאולי, כשמדובר בחווית מבוססת קול הפרסום צפוי להיות מעיק בהרבה. לא ברור עד כמה תהיה שקופה אמזון עם לקוחותיה לגביי הסיבה האמיתית למיקומו הגבוה של המוצר בחיפוש. כמו כן, היכולת שלנו לברור בין המוצרים ולדפדף בין כל ההצעות נמוכה בהרבה כשמדובר ברכישה קולית בלבד.

אמזון טרם פיצחה את תחום הפרסום המקוון, בו על פי נתוני eMarketer היא מדורגת במקום החמישי בלבד בארה"ב. לפי eMarketer, אחרי הגדילה שצפויה לה ב-2018 (כ-42%), תכניס אמזון מפרסומות כ-2.4 מיליארד דולר בלבד, בעוד שגוגל תגלגל מכך 40.1 מיליארד ופייסבוק - 21.6 מיליארד.

5 מיליארד פריטים

עם זאת, כשמדובר בקמעונאות לאמזון יש עדיין הרבה סיבות לשמוח. כך למשל, חשפה החברה לראשונה את היקף המכירות שלה במסגרת שירות אמזון Prime. במהלך 2017 מכרה אמזון יותר מ-5 מיליארד פריטים ברחבי העולם בקרב חברי המועדון שלה. כמו כן, אמזון סיפרה כי במהלך השנה שחלפה הצטרפו יותר מנויי פריים מאשר בכל שנה שקדמה לה. הממיר הדיגיטלי של אמזון, Fire TV Stick ורמקול האקו היו המוצרים הנמכרים ביותר בקרב לקוחות פריים בארצות הברית.

מנוי ה"פריים" שמציעה החברה הוא מעין חברות במועדון הלקוחות של אמזון המעניק משלוח חינם ובמהירות הגבוהה ביותר. עבור לקוחות ה"פריים" בארצות הברית לדוגמה החברות במועדון מאפשרת לקבל את ההזמנות כבר באותו היום לעיתים כבר בטווח של שעתיים ממועד ההזמנה האינטרנטית. כמו כן, החברות בו מזכה את הלקוחות באפשרות צפייה בשירות הסטרימיניג של אמזון, המציע גם הפקות מקור של החברה לדוגמת הסרט המצליח מהשנה האחרונה – "מנצסטר ליד הים".

אם אתם כבר מתכננים על הצטרפות, חבל. שירות ה"פריים" עדיין לא עשה את דרכו לישראל, אבל המצטרפות החדשות השנה היו מקסיקו, הולנד, לוקסמבורג וסינגפור שהשלימו 16 מדינות בהן פועל כיום שירות הפרימיום של אמזון. יחד עם זאת, החברה צפויה לפתוח בשנתיים הקרובות מרכזי פעילות ראשונים בישראל בשורה מבעיתה עבור הקמונעאים בארץ, אבל עבורנו יש עוד תקווה.

תגיות