אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
50% מהמבוטחים מחזיקים ביטוחים כפולים ומיותרים צילום: עמית שעל

50% מהמבוטחים מחזיקים ביטוחים כפולים ומיותרים

הממונה על שוק ההון פרסמה הוראה חדשה שתחייב סוכנים וחברות ביטוח לוודא שללקוח כבר אין ביטוח שהם מבקשים למכור לו

03.01.2018, 14:33 | רחלי בינדמן

למעלה מ-50% מציבור המובטחים מחזיקים בביטוח כפל כזה או אחר, כך עולה מבדיקה שביצעה רשות שוק ההון. המידע מקורו באתר "הר הביטוח" שהקימה רשות שוק ההון לפני כחצי שנה.

רשות שוק ההון מבקשת להילחם בתופעת שיווקי ביטוחים מיותרים לציבור ודורשת מסוכני הביטוח ומחברות הביטוח לוודא שאין למבוטח את הביטוח שהן רוצות למכור לו לפני ביצוע המכירה. בטיוטת חוזר שפרסמה הרשות בראשה עומדת דורית סלינגר נקבע איסור על חברות וסוכני ביטוח למכור מוצר ביטוח לאדם שמחזיק ברשותו מוצר זהה, אלא אם הצהיר על רצונו בכפל ביטוח והודיע כי הוא מודע למשמעותו. על חברות הביטוח וסוכני הביטוח יהיה להיכנס לאתר שהקימה רשות שוק ההון שנקרא "הר הביטוח" ולבדוק באמצעותו אם למבוטח כבר יש את הביטוח שהסוכנים והחברות ביקשו למכור לו לפני הליך המכירה.

קראו עוד בכלכליסט

הרשות דורשת עם זאת כי הסוכן יוכל לפנות בשאילתא בנושא דרך האתר רק אם קיבל לכך הרשאת שימוש פרטנית על מנת למנוע שימוש לא ראוי במידע שנמסר על ידי המבוטחים. החשש הוא שסוכני הביטוח ישתמשו במידע שבהר הביטוח כמאגר לשיווק ביטוחים ללקוחות פוטנציאלים. סלינגר מבקשת בעצם להילחם בתופעה בה חברות הביטוח וסוכני הביטוח דרך מנגנוני שיווק אגרסיביים, בעיקר דרך מוקדנים טלפוניים שמבלבלים לקוחות ומפתים אותם לרכוש ביטוחים במסווה כאילו מדובר "בשדרוג" או ב"הטבה" מבלי שהמבוטח מבין עד תום כי הוא רוכש ביטוח חדש ומבלי לדעת בהכרח שהוא כבר מחזיק ביטוח כזה.

במרץ 2017 פרסמה סלינגר הוראה נוספת שנועדה לדאוג ללקוחות מפני ביטוחים מיותרים. לפי חוזר שפרסמה אז חברות הביטוח יכולות לצרף לקוח שרכש ביטוח דרך מוכרן רק אם ברשותה הקלטה של שיחת המכירה, כשהלקוח יידרש לאשר את המכירה הטלפונית בכתב ואף יוכל לבטל את הביטוח תוך חצי שנה ולקבל החזר כספי.

סלינגר. מאבק בביטוחים המיותרים, צילום: עמית שעל סלינגר. מאבק בביטוחים המיותרים | צילום: עמית שעל סלינגר. מאבק בביטוחים המיותרים, צילום: עמית שעל

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
מקור הרעה בישירים
נפגשתי עם זוג מבוגר בגיל פנסיה, עדיין עובדים. היו להם פוליסות מיותרות של ביטוחי ריסק ותאונות אישיות ב-2,000 ₪ לחודש, הכל מהישירים. ממש יכולתי לעקוב אחרי האלוגריתם שמעודד להתקשר כל 3 חודשים ולהוסיף עוד כיסוי מיותר. מכרו לאישה כיסוי לחדר כושר, ולבעל (בן 70) כיסוי ריסק ב-300 ₪ לחודש. העפתי הכל, וסייעתי להם בעמידה מול האיומים הנדנוד של מוקד השימור בביטוח ישיר. כפי שאמרו לפני, צריך לאסור כליל מכירה טלפונית והבעיה תיפתר מאליה.
עוד סוכן  |  04.01.18
12.
סלינגר, מה את עיוורת?
לא ברור לך שכל המוקדנים והישירים הם אלה שמוכרים פוליסות כפולות ללא התחשבות אמיתית בצרכי הלקוח? לא ברור שרק בעל רישיון סוכן/יועץ יכול לתת ללקוח מעטפת עם בחינת הצרכים האישיים של התא המשפחתי? לא ברור למה לא מפסיקים את פעילות המוקדנים שכל היום מתקשרים להציע עוד ועוד ביטוחים
עדי  |  03.01.18
לכל התגובות