צילום: איי פי
האתגר השנתי שלקח צוקרברג על עצמו: לרפא את פייסבוק
מנכ"ל הרשת החברתית הודיע שהשנה, במקום להתמקד בלשפר את עצמו, ינסה לעקור את השנאה, הפלגנות והבריונות שהורסות את חוויית פייסבוק. ואולם, מדובר בהצהרת יח"צ בלבד; המשאבים הנדרשים לתיקון החוויה פשוט אינם משתלמים כלכלית לחברה
04.01.2018, 21:02 | ניצן סדן
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, הודיע כי האתגר אישי שלו ל-2018 הוא לשפר את פייסבוק כך שלא תוכל לשמש לפגיעה במיליארדי המשתמשים שלה.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
יש פיתרון, אבל לא כזה שפייסבוק אוהבת
לצוקרברג ברור שהפיתרון היחיד לבעיות הפגיעה במשתמשי פייסבוק הוא גיוס מספר עצום של מבקרי ומנטרי תוכן, מה שיעלה לחברה הרבה כסף וינפח את הוצאות התפעול שלה - לא דבר שמשמח בעלי מניות. לכן, מעדיפה פייסבוק להגדיל במידה את מספר מנטרי התוכן, אך בעיקר להתבסס על אלגוריתמים שיוכלו לאתר תוכן פוגעני בעצמם. הבעיה היא שהאלגוריתמים הללו חכמים רק כמו האנשים שכתבו אותם; פייסבוק כבר חסמה בעבר משתמשים משום שחשבו את המונח "עוגה כושית" לביטוי גזעני, חסמה נשים שפרסמו תמונות הנקה משום שחשבו אותן לפורנוגרפיה ועוד. בנוסף, לפייסבוק אין אינטרס לצמצם את פעילות הגולשים; היא ניזונה ממנה, שכן בלעדיה לא תאסוף מידע שמאפשר מיקוד חבילות פרסום - מקור הרווח שלה. אם תנקוט פייסבוק בעמדות פוליטיות ותחליט, למשל, שעמוד של תנועה מסוימת מפרסם מסרים אגרסיביים מדי, תגרור גל גדול של זעם ויתכן שאף נטישת משתמשים. בניגוד לשנים עברו, ישנן אלטרנטיבות לפייסבוק; משתמשים צעירים ויתרו עליה לטובת סנאפצ'ט, משתמשים מבוגרים ויתרו עליה לטובת אפליקציות צ'ט בהן אין פרסומות כמו ווטסאפ ועוד. ולפיכך, אפשר להסתכל על הצהרת צוקרברג ולהסכים שהכוונות שלו אולי טובות - אבל ללא תוצאות בשטח, מדובר במילים ריקות במיוחד.
4 תגובות לכתיבת תגובה