אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישראלים שעוקבים אחרי צופי הטלוויזיה צילום: יח"צ

הישראלים שעוקבים אחרי צופי הטלוויזיה

במקום לשדר את אותן פרסומות לכולם, וונטייז הישראלית מציעה לספקיות הטלוויזיה הבינלאומיות לאסוף מידע על הצופים ולהציג להם פרסומות ממוקדות

07.01.2018, 07:52 | אביב גוטר

פיצול ערוץ 2 ומעברן של קשת ורשת לשבעה ימי שידור הקפיצו את זמן השידורים בערוצים המסחריים, ובהתאם גם את זה זמן שידור הפרסומות. בענף מדברים על חשש מירידה במחירי הפרסומות שתפגע בהכנסות הערוצים המסחריים, שגם כך מאבדים בהתמדה הכנסות ממפרסמים לטובת פרסום מקוון שמציעות גוגל ופייסבוק. יכולות איסוף ופילוח המידע על הגולשים שמציעות ענקיות הטכנולוגיה מהוות גורם משיכה משמעותי עבור המפרסמים. לעומת יכולות אלה, הפרסומות בטלוויזיה כלליות הרבה יותר ולכן מכוונות למכנה המשותף של כלל הצופים הפוטנציאליים.

קראו עוד בכלכליסט

בניסיון להעלות את האטרקטיביות שלהם עבור המפרסמים החלו גופי שידור בארה"ב, ברזיל ומקסיקו לבחון טכנולוגיות חדשות שמסוגלות להתאים את הפרסומות למידות הצופים. התחום, שזכה לכינוי Addressable TV, עוסק בהתאמת הפרסומות לפרופיל של הצופה ומטפל הן פרסומות שמשולבות בשידורים חיים והן בצפייה נדחית בשירותי VOD. טכנולוגיות אלו מעלות את הכדאיות של מתן שידורים חינם בתמורה לצפייה בפרסומות, בניגוד למגמה של שירותי תוכן שמוצעים תמורת תשלום חודשי קבוע. התוצאה של טכנולוגיות אלו היא ששני אנשים שמתגוררים באותה עיר וצופים באותה תוכנית באותו ערוץ בטלוויזיה עשויים להיחשף לתכנים שונים לחלוטין באותה הפסקת הפרסומות, בהתאם למידע האישי שנאסף עליהם.

מנכ"ל וונטייז נועם יוספידיס, צילום: שרון ברקת מנכ"ל וונטייז נועם יוספידיס | צילום: שרון ברקת מנכ"ל וונטייז נועם יוספידיס, צילום: שרון ברקת

"סקרי משתמשים שנערכים בארה"ב מעלים בקביעות שהמשתמשים מעדיפים לצפות בפרסומות מאשר לשלם דמי מנוי או השכרה עבור התוכן", אומר נועם יוספידיס, מנכ"ל חברת וונטייז הישראלית שמשווקת פתרונות בתחום ה־Addressable TV. וונטייז זכורה לשוק התקשורת המקומי משיתוף הפעולה שביצעה עם שירות הטלוויזיה סמארט של ספקית האינטרנט טריפל סי, שהופסק לפני כחודשיים. במסגרת שיתוף הפעולה סיפקה וונטייז תוכני VOD ושירותים טכנולוגיים ששימשו להפעלת הממשק של שירות הטלוויזיה.

"המשתמשים מתמחרים את הזמן שהם משקיעים בצפייה בפרסומות כבעל ערך נמוך, ולכן נותנים ערך בידורי ואינפורמטיבי לפרסומות עצמן", מסביר יוספידיס. "ככל שהפרסומות מותאמות יותר ורלבנטיות יותר עבורם, כך גם ההתנגדות שלהם לצפייה בפרסומת יורדת".

טכנולוגיות ה־Addressable TV מאפשרת לגוף המשדר — בין אם הוא ערוץ טלוויזיה מסחרי או פלטפורמת שידור כ־yes, HOT או סלקום ופרטנר — לפלח את קהל

הצופים בצורה חכמה ובכך להעלות את המחיר שבו הוא מוכר את זמן הפרסומות למפרסמים. איסוף הנתונים, שהיה מורכב לביצוע בעבר, הפך לפשוט יותר הודות למעבר לשידורי טלוויזיה על בסיס תשתית אינטרנט.

כריית המידע נעשית באמצעות ספקית טכנולוגיה שכורה באופן אנונימי את נתוני המשתמשים, בעיקר העדפות הצפייה ומיקומם הגיאוגרפי. מערכות ביג דאטה, שמסוגלות להפיק מסקנות מכמויות גדולות של מידע, מנתחות את המידע ומצמידות בין פרופיל המשתמש לבין פרסומות אפשרויות בבורסות פרסום לצורך התאמה אופטימלית. לאחר שמבוצעת ההתאמה מוזרקת הפרסומת הנבחרת באמצעות הממיר או הטלוויזיה החכמה.

"זיהינו את הכוח של שימוש בביג דאטה ובינה עסקית עבור צופי טלוויזיה בשלב מוקדם", אומר יוספידיס, "התחרות בשלבים הראשונים של עידן הטלוויזיה על בסיס תשתית אינטרנט התמקדה בהפקת ורכישת תוכני פרימיום שנועדו ליצור בידול בין המתחרים. בזמן זה וונטייז עמלה על הכנסת הטכנולוגיה שלה לטלוויזיות של סמסונג ו־LG ועל בניית יכולות סליקה ותשלום באמצעות טלוויזיות חכמות. הטכנולוגיה שלנו משרתת כיום כ־8 מיליון משתמשי טלוויזיות חכמות ברחבי העולם, וההזדמנות להנגיש תכנים במודל פרסום ממוקד ולא רק בתשלום מהווה הזדמנות לקפיצת מדרגה משמעותית עבור החברה".

תגיות