אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת Here חושפת חטיבה חדשה שתנוהל מישראל צילום: דניאל שטרן

CES 2018

חברת Here חושפת חטיבה חדשה שתנוהל מישראל

בראש החטיבה, שתמקד את פעילות פיתוח שירותי המיקום של החברה, יעמוד ליעד יצחק. HERE חשפה שני מוצרים ראשונים שלה: שוק שירותי מיקום ופתרון אופטימיזציית ניהול ציי רכב

08.01.2018, 16:06 | מאיר אורבך
ענקית המיפוי הגרמנית HERE תכריז היום בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס על Here Mobility - חטיבה חדשה שתנוהל מישראל על ידי ליעד יצחק. בראיון ל"כלכליסט" אמר שהחטיבה מעסיקה 150 עובדים (מהם 110 מועסקים בישראל) ועד סוף השנה תתרחב ל-200 איש.

קראו עוד בכלכליסט

החטיבה החדשה תהיה אחראית בחברה על פיתוחי שירותים למובייל; בשלב הראשון יושקו שני שירותים מרכזיים: הראשון הוא Here Marketplace - שוק מקוון שיאפשר לחברות להגיע למספר רב של לקוחות חדשים עסקיים ופרטיים. עבור הצרכנים, משמעות הדבר היא צמיחה באפשרויות הבחירה בשירותי תחבורה ונגישות פשוטה יותר אליהם.

ליעד יצחק, צילום: דניאל שטרן ליעד יצחק | צילום: דניאל שטרן ליעד יצחק, צילום: דניאל שטרן

השני הוא מוצר בשם דיספאץ', פתרון אופטימיזציה וייעול ניהול תעבורת ציי רכב. המערכת החדשה כוללת מערכת ניהול web עבור מנהל צי הרכב לצד אפליקציה ייעודית לנהג, שמחברת ביניהם, ומסייעת בשיפור ביצועים והגדלת ביקושים והכנסות. מערכת ה- Mobility Dispatch מבוססת על אלגוריתם לחיזוי ביקושים. בנוסף, ה- Mobility Dispatch מאפשרת חשיפה ללקוחות וביקושים באמצעות המרקטפלייס, ובכך מספקת אפשרות להגדיל אף יותר את פוטנציאל ניצול צי הרכב.

"אנחנו נרגשים עם הקמת Here Mobility, יחידה עסקית עם משימה ברורה לשנות את הדרך בה אנחנו מתניידים וצורכים שירותי תחבורה ונסיעות on demand במורה להגיע ממקום למקום", אמר אדזארד אוברביק, מנכ"ל HERE טכנולוגיות. "החטיבה העסקית החדשה משלבת את טכנולוגיית המיקום והניווט המובילה שלנו ב-HERE, עם התשוקה שלנו לעיצוב העולם האוטונומי העתידי לטובת עסקים וצרכנים כאחד".

"ניידות ותנועה ממקום למקום היא ליבת החיים שלנו, והיא חיונית לעסקים ולצרכנים בכלכלת ה-on demand, בה הסטנדרטים והציפיות של השחקנים גדלו, וביחד איתם גם האתגר שבבחירת כלי המוביליטי הנכון בזמן הנכון", הוסיף יצחק. "Here Mobility תענה לצורך שוק אמיתי, באמצעות יצירת חופש תנועה אמיתי. אנחנו מגשרים על פערים טכנולוגיים באמצעות פתרונות חדשניים, היוצרים דמוקרטיזציה בשוק מבוזר, ופותחים ערוצים חדשים שיאפשרו ליצור את כלי המוביליטי והשירות הטובים ביותר שיעצימו את ספקי השירות וייתנו ערך משמעותי למשתמשים".

המפוטרים התגלו כעובדים מבוקשים

יצחק, יוצא ווייז, עבד בעבר בקרהו הבריטית, שמרכז הפיתוח שלה תוכנן להיסגר במפתיע - זמן קצר לאחר הקמתו. יצחק הבין שהוא אחראי על כמה עשרות עובדים שיפוטרו בקרוב. בשלב הראשון הודיע לחברה הבריטית שהוא סוגר את המרכז ומפטר את הצוות כדי שיקבל את מלוא הזכויות, תוך שחיפש אפשרויות תעסוקה לכל הקבוצה יחד. מזלו שיחק לו שכן הביקוש לעשרות מקצועני שירותי מיקום מתקדמים היה גבוה מאוד. "היו הרבה הצעות לקלוט את כולנו ביחד", אמר יצחק. "ההצעה של Here היתה הטובה ביותר והמתאימה ביותר לחזון שלי".

מרכז פיתוח של Here בארה"ב, צילום: אתר החברה מרכז פיתוח של Here בארה"ב | צילום: אתר החברה מרכז פיתוח של Here בארה"ב, צילום: אתר החברה

Here הוקמה כחברת NAVTEQ לפני כ-30 שנה, וב-2011 רכשה אותה נוקיה, כדי שתתפקד כחטיבת שירותי המיקום שלה. שנה לאחר מכן היא מוזגה עם שאר שירותי המיפוי והניווט. באוגוסט 2015 נרכשה על ידי BMW, אאודי ודיימלר-מרצדס בחלקים שווים בכ-2.8 מיליארד יורו. על פי הערכות של HERE כ-80% מכלי הרכב בעולם משתמשים בשירותי המיפוי שלה.

שוק שירותי המיקום העולמי גדל במהירות ושוויו מוערך ב-150 עד 200 מיליארד דולר. לפי נתוני מקינזי, השוק יגיע ל-1.5 טריליון דולר עד 2030. התחום מתאפיין ברמת ביזור גבוהה - שחקנים רבים בגדלים שונים - כשמרבית הפתרונות מאפשרים גישה לשירות באמצעות יישומים יעודיים. ההגעה מנקודה לנקודה הפכה למשימה מורכבת, בשל ערב רב של פתרונות ושחקנים בעלי צרכים שונים - מתחבורה ציבורית ומוניות, דרך שיתוף כלי רכב ועד לחברות ליסינג וכלי טיס.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ליעד יצחק מזלזל
הייתי אצלו בראיון עבודה לא מזמן. ליעד יצחק זלזל בזמן שלי כמועמד ומרואיין. היה עסוק בטלפון שלו ובמחשב ואף יצא לנהל שיחה באמצע הראיון. חבל שזומנתי בכלל לשם. מה שכן, לספר על עצמו וההיסטוריה שלו בווייז הוא כן מצא את הזמן. התרשמותי ממנו- נפוח בעצמו, מזלזל באחרים ואדם לא נעים.
דובי  |  09.01.18
4.
ל-1 כל כך רחוק מהמציאות
אני עובד חברה מהיום הראשון. ראיתי את החברה נבנית ומתפתחת. הדבר היליד שנכון הוא שלפעמים יש לחץ במיוחד לפני השקה גדולה (שלא לדבר על חשיפה ראשונה). אם אין לחץ שם כנראה שמשהו בעייתי ולא נכון. מי שאכפת לו רוצה שיצא הטוב ביותר וזה מלווה בלחץ. מה שנוכחתי לגלות זה שבתקופת הלחץ, נחש מה... אנשים עוזרים זה לזה ושם ביחד. ייתכן ובודדים חווים משהו שונה וחבל. אני ולמיטב ידיעתי רוב עובדי החברה מרגישים בית
עפרי  |  09.01.18
לכל התגובות