אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירידה חדה של כ-70% בהוצאה לפרסום של מותגי הספורט. עוברים לדיגיטל צילום: adidaswebs

ירידה חדה של כ-70% בהוצאה לפרסום של מותגי הספורט. עוברים לדיגיטל

החברה שהפחיתה משמעותית את תקציב הפרסום שלה בטלוויזיה, שלטי חוצות ועיתונות היתה אדידס שחתכה בכ-87% מתקציב הפרסום שלה והסיתה אותם לדיגיטל

09.01.2018, 14:50 | שירות כלכליסט

מניתוח של חברת יפעת בקרת פרסום, עולה כי מותגי הספורט המובילים חתכו בשנת 2017 את ההוצאה לפרסום בכ-68% לעומת שנת 2016. בשוק "לא זוכרים" כזו קריסה.

קראו עוד בכלכליסט

הירידה היתה מסכום כולל של 16,537,954 מיליון שקל על פרסום ל-5,211,066 מיליון שקל. , צילום: קוקו (יח"צ) הירידה היתה מסכום כולל של 16,537,954 מיליון שקל על פרסום ל-5,211,066 מיליון שקל. | צילום: קוקו (יח"צ) הירידה היתה מסכום כולל של 16,537,954 מיליון שקל על פרסום ל-5,211,066 מיליון שקל. , צילום: קוקו (יח"צ)

הירידה היתה מסכום כולל של 16,537,954 מיליון שקל על פרסום ל-5,211,066 מיליון שקל.

הסיבות לכך הן רבות: אדידס ונייקי העולמיות ריכזו יותר את המאמצים השיווקיים שלהן ולא היה אירוע ספורט גדול ב-2017.

החברה שהפחיתה משמעותית את תקציב הפרסום שלה היתה אדידס שחתכה בכ-87% מתקציב הפרסום שלה במדי הישראלית הנמדדת (שלטי פרסום, טלוויזיה, עיתונות וכ'ו). זאת בשנה בה המטה העולמי פיטר 3 סמנכ"לים בישראל.

אדידס פרסמה בשנת 2016 בכ-9 מיליון שקלים. בשנת 2017, אדידס עשו פעילות דגיטלית רבה, בשילוב עם קבוצות רצים ותוכן שיווקי עם קבוצת משפיענים. אדידס עם הוצאה לפרסום  מסורתי של כ-1.2 מיליון שקלים, עם הקמפיינים " אדידס - ADIDAS DIZENGOFF", " אדידס - WHYIRUNTELAVIV#" , " אדידס – PREDATOR", ששמרו אותה במקום השני כמותג הספורט השני הכי משקיע בפרסום בישראל.

אופנת COLUMBIA עם הוצאה לפרסום של כ- 1.3 מיליון שקלים במקום הראשון. FILA עם הוצאה לפרסום של כ-650 אלף שקלים במקום השלישי. נייקי הוציאה בשנה שעברה 46% פחות מאשר בשנת 2016, סכום של 350,805 שקל. זה פחות מסקצ'רס (406,208 שקל - עלייה של 149%) ופחות מסאקוני (430,287 שקל - עלייה של 101%).

אחת מהערכות הן שנייקי ואדידס השקיעו יותר בחסויות אישיות לספורטאים עולמיים וישראלים - מה שמסייע להם להגיע לצעירים שלא צורכים את התקשורת הישראלית באותה צורה כמו הדורות הקודמים.

נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום אמר: "פרסום מותגי הספורט השנה בארץ בצניחה. בין הסיבות ניתן למנות את העדרו של אירוע ספורט משמעותי בינלאומי השנה, מעבר להשקעות בפרסום מתחת לקו, המדיניות הבינלאומית של המותגים עצמם ואולי גם העובדה כי חלק מהישראלים מתחילים כבר לרכוש נעלי ספורט באמצעות אתרי מכירות בינלאומיים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות