CES 2018
יוצאי טינדר חושפים: Ripple, רשת חברתית עסקית
מדובר בשירות שנועד ליצור התקשרויות מקצועיות בין משתמשים, לארגן אירועים ולבנות קהילות מקצועיות; בניגוד ללינקדאין ומיטאפ, ששולטות בתחומים הללו, נשענת ריפל על ממשק פשוט וזורם, בניסיון להתמקד במשתמש ולא במקצוע שלו
09.01.2018, 16:30 | עומר כביר, לאס וגאס
לא רק סטוצים: אפליקציית הדייטינג טינדר מרחיבה את פעילותה דרך ריפל (Ripple) - רשת חברתית מקצועית נפרדת, ששמה על הכוונת שלה את לינקדאין של מיקרוסופט ואת מיטאפ.
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
ממשק הסווייפים נשאר
בדומה לטינדר, בליבה של ריפל נמצא ממשק הסווייפ ימינה/שמאלה, שבדומה משמש לגילוי משתמשים חדשים. אבל במקום מיקוד בתמונה, מציגה האפליקציה מידע רלוונטי כמו קשרים משותפים מדרגה שנייה ושלישית, השכלה וקבוצות ואירועים שבהם משתתף המשתמש. "אנחנו משתמשים במידע מיקום ובנתוני NFC להתאמה בין משתמשים, זה משהו שלמדנו הרבה איך לעשות אותו בטינדר", אמר אוגל.
בהשראה מפייסבוק, יש לריפל פיד מותאם אישית שמציג מאמרים מקצועיים רלוונטיים ממקורות שונים וכלים לשיתוף ופיתוח שיחה סביב סיפורים. כדי לשמור על קשרים קיימים חיים ופעילים, רשימת אנשי קשר כוללת כלי אינטראקציה כמו אירועים משותפים או התרעות מבוססות מיקום. תחום אחר אותו שואפת ריפל לשדרג הוא קבוצות. בלינקדאין אמנם יש קבוצות, אבל לדברי אוגל מדובר בתכונה שקבורה כל כך עמוק ברשת החברתית שמשתמשים הולכים לשירותים אחרים כמו פייסבוק או לקהילות של מיטאפ כדי לבצע פעילות קבוצתית מקצועית. בריפל זוכות הקבוצות למיקום בולט, עם אפשרויות ליצור קבוצות פרטיות או ציבוריות, להזמין אנשים לקבוצות ותיעדוף של קבוצות שבהן חבר המשתמש לפני חברים ותחומי עניין. תכונה מעניינת נוספת היא יצירת וניהול מיטאפים, שבעת המפגש עצמו מסייעת למשתמש למצוא ולדבר עם משתמשים אחרים שנצאים במפגש ושיכולים לעניין אותו. תכונה אחרת מהווה תחליף מובייל לכרטיס ביקור שמאפשרת לשלוח פרטים אישיים למשתמשים אחרים. בשלב זה אין לאפליקציה מודל עסקי, לדברי ריפל מכיוון שרצו להתמקד בחוויית המשתמש. "רשתות חברתיות מקצועיות כמו לינקדאין מציעות חוויה יבשה וסטרילית", סיכם. "אנחנו הגענו מטינדר ורצינו לעשות משהו שיהיה כיפי באותה מידה".
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה