אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות שדות התעופה לאוצר: "אל תפגעו בתקציבי הפיתוח" צילום: שאטרסטוק

רשות שדות התעופה לאוצר: "אל תפגעו בתקציבי הפיתוח"

זאת למרות שסוכם כי האוצר ימשוך דיבידנד בגובה 1.2 מיליארד שקל מהרשות. לטענתה, המשיכה תפגע ביכולתה להשקיע בתשתיות הנדרשות לתמיכה בגידול בתנועת הנוסעים לחו"ל

10.01.2018, 11:11 | תומר הדר

רשות שדות התעופה כינסה השבוע ישיבה מיוחדת כדי לדון בכוונת משרד האוצר למשוך דיבידנד בגובה 1.2 מיליארד שקל מקופת הרשות.

בין משרד האוצר ורשות שדות התעופה נקבע כי משרד האוצר ימשוך דיבידנד בגובה 1.2 מיליארד שקל מקופת רשות שדות התעופה כמקור לתקציב 2019.

עם זאת - כעת טוענים ברשות שדות התעופה כי למרות הסיכומים, לא ביצע משרד האוצר כל עבודת מטה כדי לבדוק האם לרשות שדות התעופה יש יכולת לשלם את הסכום המבוקש. לטענת הרשות, למרות פרסומים קודמים בנושא, הגיעה ההחלטה לידי רשות שדות התעופה באמצעים לא פורמאליים - דרך ראש ועד כללי של עובדי רשות שדות התעופה ולא באמצעות אנשי רשות שדות התעופה או אנשי משרד התחבורה. לטענת רשות שדות התעופה, משיכת הדיבידנד תפגע ביכולתה של רשות שדות התעופה להשקיע בתשתיות הנדרשות לתמיכה בגידול בתנועת הנוסעים לחו"ל שתתקיים בשנים הקרובות.

נתב"ג ביום עמוס, צילום: ענר גרין נתב"ג ביום עמוס | צילום: ענר גרין נתב"ג ביום עמוס, צילום: ענר גרין

כפי שפורסם אתמול (ג'), בשנה שעברה חלפו בנתב"ג כ-20 מיליון נוסעים - עלייה של 16% ביחס לשנת 2016, מה שדורש השקעה בפיתוח תשתיות. על פי תחזיות רשות שדות התעופה, צפויים לחלוף בנתב"ג בשנה הנוכחית 23 מיליון נוסעים, הדורשים השקעות בתשתיות בגובה כחמישה מיליארד שקל. תוכניות הפיתוח כוללות שדרוגים של טרמינל 3, עבודות בטרמינל 1, והרחבה של השטח הצפוני בנתב"ג. משום שכך, טוענת רשות שדות התעופה, אין לה יכולת להקציב את הסכום המבוקש.

תגיות