אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: שיאומי תונפק השנה לפי שווי של 100 מיליארד דולר צילום: mi.com

דיווח: שיאומי תונפק השנה לפי שווי של 100 מיליארד דולר

עדיין לא ידוע באיזו בורסה תתבצע ההנפקה, שתלווה בחתמים גדולים כגולדמן סאקס, מורגן סטנלי, קרדיט סוויס ודויטשה בנק. ענקית המובייל הסינית אמנם נחלשת בשוק הבית שלה, אך מתחזקת בהודו ורוסיה ואף לוטשת עינה אל ארה"ב

15.01.2018, 10:51 | עומר כביר
ענקית הסלולר הסינית שיאומי צפויה להנפיק השנה לפי שווי של 100 מיליארד דולר - כך לפי דיווחים של בלומברג ורויטרס. חתמי ההנפקה יהיו גולדמן סאקס, מורגן סטנלי, סיטיק סקיוריטיז, קרדיט סוויס, דיוטשה בנק ושני בנקים סיניים ששמותיהם לא נמסרו בדיווחים. המועד המדויק והבורסה שבה תתבצע ההנפקה טרם נבחרו.

קראו עוד בכלכליסט

בחודש שעבר אמרה שיאומי לחתמים שעברה את יעד המכירות שלה ל-2017 ב-18%. לפי המקורות, החתמים העריכו שב-2018 צפויה המגמה להימשך ושהנפקה לפי שווי של 100 מיליארד דולר אפשרית. זאת, אחרי שבסבב הגיוס האחרון של החברה ב-2014 עמד שוויה על 45 מיליארד דולר.

ג ג'ון ליי, מנכ"ל החברה | צילום: אלעד גרשגורן ג

לפי בלומברג, יו"ר ומייסד שיאומי, ליי ג'ון, מקווה למנף את ההנפקה במטרה להרחיב את החדירה של החברה למדינות מפותחות ולבצר את עמדתה בשווקים צומחים כמו הודו ורוסיה. בשנה שעברה התרחבה החברה לספרד ולפי דיווחים עם מנהלת מגעים עם ספקיות סלולר כדי לחדור לארה"ב.

ואולם, מהלך זה עלול להתקל בקשיים: בשבוע שעברAT&T ביטלה במפתיע חוזה עם היריבה הסינית של שיאומי, וואווי. זאת, לפי דיווחים, בין השאר על רקע לחץ מצד גורמים פוליטיים שחששו מכך שהמכשירים שתמכור החברה יכללו דלתות אחוריות שיספקו לשלטונות סין גישה אליהם.

שיאומי נחשבת לאחת מיצרניות המכשירים החדשניות ובעלות קצב הצמיחה הגדול ביותר בשנים האחרונות, אם כי לאחרונה עקפו אותה יצרניות סיניות כ-OPPO, וואווי ו-Vivo במכירות. בתגובה, יצאה שיאומי למהלך נרחב של הרחבת המערך הקמעונאי שלה. עד סוף 2019 מתעדת החברה להקים ולהפעיל אלף חנויות בשליטתה, פי 2 מחנויות אפל בעולם כיום, וקבעה יעד מכירות של 70 מיליארד יואן (10.87 מיליארד דולר) ל-2021.

חנות של שיאומי במיאנמר, צילום: בלומברג חנות של שיאומי במיאנמר | צילום: בלומברג חנות של שיאומי במיאנמר, צילום: בלומברג

לצד ייצור ושיווק סמארטפונים מפעילה שיאומי גם אקוסיסטם רחבה של מוצרי חומרה באמצעות תמיכה בסטארט-אפים שונים שמוכרים מגוון מוצרים, החל ממכשירי מחשוב לביש ועד מכשירים למטבח, תחת מותג Mi המשותף. ב-2017 ייצר אקוסיסטם זה מכירות בסך כ-20 מיליארד יואן (3.11 מיליארד דולר) בסך הכול, אם כי שיאומי לא מדווחת איזה נתח ממכירות אלו מעבירים הסטארט-אפים לכיסה בתמורה לתמיכה בהם.

בנוסף, מפעילה שיאומי קהילה מקוונת בת 200 מיליון איש ומפתחת תוכנה ושירותים שונים. לדברי ג'יימס יאן, אנליסט ב-Counterpoint Research, פעילות זה יכולה לקרוץ למשקיעים שכן החברה מסוגלת לייצר הכנסות משמעותיות ממנה. "שוק הסמארטפונים הסיני נראה יציב מבחינת שיאומו, אבל הרחבת האקוסיסטם יכולה להגדיל את השווי שלה", הוא אמר לבלומברג. "לשיאומי יש יתרון גדול שכן ליצרניות סיניות אחרות אין עסקי תוכנה מבוססים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות