אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שמואל חרלפ ואייל עופר משקיעים 12 מיליון דולר ב-Bringg צילום: Tamar Matsafi

שמואל חרלפ ואייל עופר משקיעים 12 מיליון דולר ב-Bringg

בסבב הגיוס השתתפה גם סיילספורס ונצ'רס; הסטארט-אפ הישראלי פיתח פלטפורמה לפישוט, ייעול ובקרת מערכי שליחויות והפצה, שמאפשר לחברות להתחרות בענקיות קמעונאות כאמזון. בין לקוחות החברה נמנות קוקה קולה וקימברלי קלארק

16.01.2018, 17:11 | מאיר אורבך

חברת ברינג (Bringg) הישראלית גייסה 12 מיליון דולר מסיילספורס ונצ'רס, ד"ר שמואל חרלפ (מבעלי כלמוביל והמשקיע הראשון במובילאיי) וקרן OG של אייל עופר.

קראו עוד בכלכליסט

גיוס זה מצטרף להשקעה של 10 מיליון דולר שגייסה ברינג ב-2017 מקרן אלף ובהשתתפות קוקה קולה, קרן קיימברידג', איתוראן ופרג ונצ'רס. את ברינג הקימו ליאור שיאון, שהיה הטכנולוג הראשי של גט בתחילת דרכה ורענן כהן, מייסד חברת מוביל מקס שהונפקה ב-2007. ברינג פיתחה פלטפורמת תוכנה בענן שמספקת לחברות שירותי לוגיסטיקה ומאפשרת להן להתחרות בענקיות כאמזון ואובר.

רענן כהן, מייסד ברינג, צילום: יח"צ רענן כהן, מייסד ברינג | צילום: יח"צ רענן כהן, מייסד ברינג, צילום: יח"צ

בשיחה עם "כלכליסט", אמר כהן: "מטרת הגיוס החדש היא תמיכה בקצב הצמיחה הגובר שלנו. יש לנו כיום 30 פרויקטים פתוחים שאנחנו צריכים לממש. אנחנו כבר מוכרים ללקוחות ב-50 מדינות עם הכנסות במיליוני דולרים. בין הלקוחות שאני יכול לדבר עליהם נמנים קוקה קולה העולמית, פנרה ברד וקימברלי קלארק".

חברות שעושות משלוחי מזון ושירותים עומדות כיום בפני סדרה של מכשולים לוגיסטיים, כאשר ציפיות הלקוחות גבוהות מתמיד מבחינת מהירות ונוחות. כדי לשמר את מבנה העלות שלהן, חייבות החברות לבנות מערך משלוחים רזה וגמיש דיו כדי להתאים למספר מודלים של משלוחים וספקים. הפלטפורמה שפיתחה ברינג מספקת לחברות יכולת לבצע את ההתאמות הדרושות בצי המשלוחים שלהן, או בזה שהן שוכרות.

המערכת של ברינג מפשטת את כל מערך השליחויות, מהמטה ועד לשטח וללקוח. בכך, היא פותרת אתגר כפול: שמירה על חוויית לקוח טובה, תוך חיסכון בהוצאות תפעול הודות לגמישות פעולה והתאמת המערך לצרכים.  

יעילות לוגיסטית - תנאי קריטי להצלחה

"אנחנו מציעים פתרון לכל החברות שמבינות שאם לא יקימו לעצמן מערך לוגיסטי כמו של אמזון, לא יוכלו להתחרות בה. חברות בעולם מבינות כיום שמי שמצליח להביא את המוצר ללקוחות בדרך הכי יעילה ומהירה הוא שישלוט בעולם הקמעונאות", הוסיף כהן. "אמזון וגוגל מצאו פתרונות טכנולוגיים מצויינים ששמים אותן הרבה לפני המתחרים".

ברינג מעסיקה כיום 60 עובדים (לאחר גידול משמעותי בשנה האחרונה) במשרדים בישראל ובסניפי מכירות בשיקגו וניו יורק. "בשנה האחרונה רשמנו גידול משמעותי בכח האדם שלנו ואנחנו נמשיך לגייס כאן עובדים - למרות הקושי הרב שיש כיום בגיוס בישראל", סיפר כהן.

"סיילספורס מחוייבת להשקיע בטכנולוגיות אשר מרחיבות את הפתרונות שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו", הוסיף אלכס קייאל, מנהל השקעות בסיילפורס. "ברינג תסייע ללקוחות לשנו ליצור סביבה תחרותית בתחום הלוגיסטיקה ותאפשר להם משלוח איכותי ומהיר".

תגיות