אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הושק קו הרכבת המהיר בין ירושלים לת"א; זמן הנסיעה יהיה כ-28 דקות

השר ישראל כץ: "קו הרכבת המהיר לירושלים ייקרא 'מסילות המלך דוד', על שמו של דוד המלך שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ישראל"

16.01.2018, 16:05 | ליאור גוטמן

שר התחבורה כץ ערך היום (ג) השקה חלקית של תוואי קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב, תוך הדגמה של יכולת התנועה של הציוד החשמלי החדש שם. מדובר בתוואי נסיעה של כ-57 ק"מ עם הבטחה לזמן נסיעה של כ-28 דקות מדרום תל אביב לירושלים.

ישראל כץ בנסיעת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים , צילום: דוברות משרד התחבורה ישראל כץ בנסיעת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים | צילום: דוברות משרד התחבורה ישראל כץ בנסיעת קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים , צילום: דוברות משרד התחבורה

במהלך הנסיעה שנערכה היום הכריז כץ כי החליט לקרוא למסילות הרכבת המחברות בין תל אביב לירושלים, מסילות המלך דוד. "אנו מחברים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה של ירושלים. החלטתי לקרוא לקו הרכבת המהיר לירושלים 'מסילות המלך דוד', על שמו של דוד המלך שכבש את ירושלים והפך אותה לבירת ישראל", הוסיף כץ. לדבריו, בעתיד יוארך הקו עד לתחנת דונאלד טראמפ שתמוקם בסמיכות לכותל המערבי, מחווה לנשיא האמריקאי שהכיר בירושלים כבירת ישראל.

השר כץ בעמדת הקטר, צילום: דוברות משרד התחבורה השר כץ בעמדת הקטר | צילום: דוברות משרד התחבורה השר כץ בעמדת הקטר, צילום: דוברות משרד התחבורה

כץ, שהבטיח זה מכבר שהקו יפתח בפסח הקרוב, פנה השבוע לשגריר הספרדי בישראל שיזרז את פעולת SEMI הספרדית שאחראית על החשמול, ועד לרמה של איום שהחברה תנותק מכלל מכרזי ענף התחבורה בארץ. על פי ההערכות מתוך כ-57 ק"מ מסילה שאמורה לחבר בין תל אביב לירושלים רק כשליש עבר חשמול מלא והוא מוכן לתנועה, שליש בחשמול מתקדם ושליש בביצוע נמוך עד נמוך מאוד. הספרדים הבטיחו לשלוח לישראל כמה צוותים כדי לעבוד מסביב לשעון וכץ כבר הכריז שבפסח תהיה נסיעה ראשונה, כאשר משטר העבודה יהיה חלקי - במקום 4 רכבות בשעה רק 2, וגם זה לא כל היום ועל חשבון קוים אחרים שזקוקים לקרונות. הפיצוי לנוסעים יהיה נסיעה חינם בין אפריל ליוני, ומתחילת יולי בהנחה של 50% לתקופה של שלושה חודשים. עלות הנסיעה טרם נקבעה אולם ההערכה היא כי תעלה כ-20 שקל לכיוון.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
ניהול על ידי אנשים לא מקצועים
במהלך חפירות של מנהרה 3 , הכי ארוכה בקו ת"א - ירושלים היה טעויות מאוד קשות של הנהלת הפרויקט : , חוסר מקצועיות של הנהלה , ללא ידע וניסיון בעבודות חיבור הובילו לאיכות נוראי בבניית המנהרות הללו , עם עשרות אלפי דפקטים , עם סטייה של עשרות ס"מ מקו התכנון של תכנון מכורי , של עבירות חמורות הבטיחות העובדים . האם המנהלים הללו למדו לקח ? נראה בעתיד. כי רובם מהמומחים הללו מנהלים היום בבניית מטרו בת"א . לגבי הקו הספציפי , אני בטוח , כי כל הטעויות הללו עוד המשיכו לתקן המון שנים , לאחר 1 לאפריל 2018 .
מהנדס מנהור רוסי  |  17.02.18
לכל התגובות