אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דור המילניום הסיני הזניק את מכירות היוקרה ב־20% צילום: בלומברג

דור המילניום הסיני הזניק את מכירות היוקרה ב־20%

מכירות מותגי היוקרה הסתכמו ב־22 מיליארד דולר ב־2017 לאחר שצמחו בשיעור החד ביותר מאז 2011. חברת הייעוץ ביין: "זו התאוששות מדהימה"

17.01.2018, 22:30 | שירות כלכליסט

אחרי שנים של האטה במכירת מוצרי יוקרה בסין, ביקושים חדשים מצד צעירים האיצו מכירות של מוצרים כמו תיקי גוצ'י וקוסמטיקה של שאנל, בקצב המהיר ביותר מזה למעלה מחמש שנים - כך לפי חברת הייעוץ ביין.

מכירות מוצרי היוקרה בסין הגיעו ל־22.07 מיליארד דולר בשנה שעברה, זינוק של כ־20% לעומת שנה קודם לכן, כך על פי ביין, שדיווחה על הנתונים אתמול. מדובר בצמיחה החדה ביותר מאז 2011, אז החלו מכירות מוצרי היוקרה להיפגע מהאטה בצמיחה הכלכלית וממהלכים ממשלתיים נגד שחיתות שלטונית, שהאטו את הביקושים.

הלקוחות הסינים הם מובילים עולמיים בהוצאות על יוקרה, וב־2017 היו אחראיים על 32% ממכירות עולמיות בהיקף של 262 מיליארד יורו. תאגיד היוקרה הצרפתי LVMH, ברברי הבריטית וקרינג שבבעלותה גוצ'י, נהנו מעיקר ההכנסות. "בחמש השנים האחרונות השוק היה די שטוח. כעת, 2017 זינקה ב־20%, וזו התאוששות מדהימה", אמר ברונו לאנס, שותף בביין שבסיסה בשנגחאי. לדבריו, תמחור נמוך יותר ותמיכה ממשלתית היו זרזים מרכזיים למגמה החדשה.

חנות של לואי ויטון בהונג קונג , צילום: בלומברג חנות של לואי ויטון בהונג קונג | צילום: בלומברג חנות של לואי ויטון בהונג קונג , צילום: בלומברג

העלייה החדה, באופן מיוחד בבגדי נשים, תכשיטים, קוסמטיקה, נעליים ותיקים, באה בעקבות עלייה חלשה ב־2016 וצניחה במכירות ב־2015 וב־2014. הממשל הסיני דוחף כעת להוצאה גדולה יותר של צרכנים בבית ופועל נגד סוכני קניות המכונים "דייגו" המביאים מוצרים לסין ממדינות זרות ובכך עוקפים את שיעורי המס הגבוהים המושתים על סחורות יוקרה מיובאות, הנמכרות במדינה.

השוק הסיני הפנימי מהווה כ־8% מכלל מכירות היוקרה העולמיות, כך על פי ביין, ולמרות צמיחה מהירה מבית, הקניינים הסינים עדיין רוכשים 75% ממוצרי היוקרה שלהם במדינות אחרות. על פי ביין, שוק היוקרה הסיני ירשום השנה צמיחה חזקה. בה בעת, הקצב קרוב לוודאי יאט לשיעורים של סביב 15% ומטה בהינתן הצמיחה המהירה של 2017.

דור המילניום הסיני, בגילי 20 – 34, הוא זה שמניע את המכירות. העדפותיו הן פריטים מוכנים ללבישה ובגדים ספורטיביים. "זוהי סין החדשה שנכנסת לתמונה, ולא הישנה שחוזרת", ציין לאנס. השינוי יוצר אתגר עבור מותגים מסורתיים כמו פראדה, שתצטרך להתמודד עם תחרות מצד קואץ' למשל, השואפת לפנות לשוק צעיר יותר.

"סין חדשה צומחת עם צרכנים שלא היו כאן לפני חמש שנים. יש להם פרופיל, ציפיות וטעמים אחרים", אמר לאנס.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות