אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק נגד פייק ניוז: תדרג מקורות חדשותיים על פי משוב גולשים צילום: גטי אימג'ס

פייסבוק נגד פייק ניוז: תדרג מקורות חדשותיים על פי משוב גולשים

לפי הודעת הרשת החברתית, הדירוג יסתמך על סקר שייערך בקרב קבוצה מגוונת וייצוגית של משתמשיה בארה"ב. צוקרברג: "יש יותר מדי מידע מוטעה"

20.01.2018, 10:10 | עומר כביר

מהלך חדש למלחמה בפייק ניוז: פייסבוק תתחיל לדרג מקורות אתרי חדשות על סמך משוב גולשים - כך הודיעה הלילה הרשת החברתית.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הודעה לעיתונות שפרסמה החברה, הדירוג יתבסס על סקר שתערוך בקרוב קבוצה מגוונת וייצוגית של משתמשי פייסבוק בארה"ב, שיאמוד את ההיכרות שלהם את רמת האמון שלהם במקורות חדשותיים שונים. המידע הזה ישמש כבסיס לדירוג מקורות בניוז פיד. בשלב הראשון תופעל התוכנית בארה"ב, ובעתיד תורחב לכל העולם.

תוכנית אחרת של החברה תבקש ממשתמשים לדרג את רמת האינפורמטיביות של עדכונים בניוזפיד שלהם בסולם של 1 עד 5. דירוג זה ישפיע על החשיפה של הסיפורים בניוזפיד של כלל המשתמשים. בנוסף תקל פייסבוק על משתמשים לראות יותר חדשות מקומיות באמצעות יצירת מדור מיוחד שירכז אותן.

מארק צוקרברג, צילום: איי פי מארק צוקרברג | צילום: איי פי מארק צוקרברג, צילום: איי פי

"כדי לוודא שהחדשות שאתם רואים הן באיכות גבוהה, ביקשתי מצוותי מוצר שלנו לוודא שאנחנו מתעדפים חדשות אמינות, אינפורמטיביות ומקומיות", כתב מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בפוסט שפרסם. "יש יותר מדי סנציונליזם, מידע מוטעה וקיטוב בעולם כיום. לכן זה חשוב שהניוזפיד יקדם חדשות באיכות גבוהה שיסייעו לבנות בסיס משותף. יכולנו לקבל את ההחלטה בעצמנו, אבל לא הרגשנו נוח עם זה. חשבנו לשאול מומחים חיצוניים, אבל זה לא יפתור את בעיית האובייקטיביות. או שאנחנו יכולים לשאול אתכם - הקהילה - לקבל מכם משוב שיקבע את הדירוג.

"ככה זה יעבוד: כחלק מסקרי האיכות הקבועים שלנו, נשאל אנשים האם הם מכירים מקור חדשות מסוים, ואם כן האם הם בוטחים בו. הרעיון הוא שארגוני חדשות מסוימים זוכים לאמון רק מצד הקוראים שלהם ואחרים לאמון רחב גם מצד אלו שלא עוקבים אחריהם ישירות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות