אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלוג האופנה של ריס ומולי בלוטשטיין: זרקתי על עצמי משהו צילום: רדי רובינשטיין

בלוג האופנה של ריס ומולי בלוטשטיין: זרקתי על עצמי משהו

התאומות מאטלנטה מחיות את העולם הממוסחר של בלוגי האופנה, ומעזות לשלב פריטי יד שנייה ואפילו ללבוש אותו בגד פעמיים

21.01.2018, 09:18 | מורן לונדון

הבלוגים בעולם האופנה הוספדו לחלוטין בשנתיים האחרונות. כל כך הוספדו עד שלפי מגזין W להיקרא היום "בלוגר אופנה" כבר נחשב לעלבון. על הרקע הזה מעניין לגלות את האחיות ריס ומולי בלוטשטיין, תאומות בנות 21 מאטלנטה ג'ורג'יה, שמתפעלות צמד עמודי אינסטגרם: double3xposure (של ריס) ו־mollyblutstein (של מולי).

הן התחילו את דרכן בחשבון משותף, אבל כשמולי עזבה לקולג', הן נאלצו להפריד את פעילותן. הן ממשיכות מדי פעם להעלות צילומים משותפים, לצד צילומים של כל אחת בחשבון הפרטי. החשבון הפעיל והמעניין יותר, עם יותר מ־160 אלף עוקבים, הוא של ריס, שגם הקימה לאחרונה בלוג תחת אותו שם. בחשבון האינסטגרם של מולי יש פחות מ־20 אלף עוקבים, אבל בשנתיים האחרונות היא העלתה אליו פחות מ־40 תמונות כך שבאופן יחסי, ההישג עצום.

מה סוד הקסם שלהן? הפנים היפות והנקיות שלהן משדרות ראשוניות שעוד לא התחספסה מהשתתפות במיליון שבועות אופנה או מלחמות כדי להצטלם עם ה”אנות” (ווינטור ודלרוסו) — הכוהנות הגדולות של התעשייה — כדי לקדם פוסט. הפשטות של צורת ההגשה שלהן מחזירה את העוקבים לימים של תחילת הבלוגוספירה, בדומה להגשה שהיתה נהוגה לפני עשור כמעט בבלוגים המצליחים Seaofshoes ו־Style rookie. מעניין שגם שני אלה תופעלו מערים שמחוץ למעגל האופנה על ידי בנות 14 ו־11 בהתאמה.

ריס ומולי בלוטשטיין. עוסקות בסטייל, לא באופנה, צילום: רדי רובינשטיין ריס ומולי בלוטשטיין. עוסקות בסטייל, לא באופנה | צילום: רדי רובינשטיין ריס ומולי בלוטשטיין. עוסקות בסטייל, לא באופנה, צילום: רדי רובינשטיין

 

בלי לואי ויטון

 

"אני מנסה לא לקרוא לעצמי בלוגרית אופנה", סיפרה בשבוע שעבר ריס למגזין W. "אני יותר בלוגרית של סטייל. אופנה זה ביטוי שנשמע לי כבר תפוס מדי וכל אחד יכול להיות בלוגר של אופנה".

בעוד עמודי התווך של עולם הבלוגינג — קיארה פראני, שיאה מארי, סוזי באבל ודומותיהן — כבר תפחו לממדי מותגי יוקרה שלא מאפשרים לקהל שלהן להזדהות איתן, האחיות בלוטשטיין עוד לא לגמרי התמסחרו ובמקום תיקים של לואי ויטון שאף אחת בגילן לא באמת יכולה להרשות לעצמה, הן מרכיבות מערכות לבוש מבגדים של אורבן אאוטפיטרס ושלל מותגים זמינים. בנוסף, הסגנון שלהן הוא לא באמת המילה האחרונה מתצוגות האופנה – כזה שעדיין לא זמין בחנויות. "אני מאוד מקפידה לעבוד עם מותגים שהייתי לובשת באמת", הסבירה ריס. "אני תמיד מערבבת פריטים זולים או כאלה מחנויות שנייה כדי שהעוקבים יבינו שלא צריך הרבה כסף בשביל סטייל טוב".

הבלוגרים הוותיקים לעומת התאומות לא רק איבדו קשר עם מה שהקורא הממוצע יכול להרשות לעצמו, אלא גם את האמינות. שנים של צילומים מהונדסים ומטופלים לעילא כמו גם שימוש ממושך מדי במוצרים של מותגים מסוימים, הפכו אותם למריחים מדי מתוכן פרסומי. ברגע שבלוגר הופך בעצמו לגוף תקשורת כזה שיש לו גם מיליוני עוקבים לפעמים ושמעסיק כותבים, ספרים, צלמים וסטייליסטים, אין לו ברירה אלא לממן אותם בעזרת תוכן פרסומי שמעקר מתוכן את הקסם הראשוני של עולם הבלוגינג העצמאי.

ריס בלוטשטיין. "מקפידה לעבוד עם מותגים שהייתי לובשת באמת" , צילום: רדי רובינשטיין ריס בלוטשטיין. "מקפידה לעבוד עם מותגים שהייתי לובשת באמת" | צילום: רדי רובינשטיין ריס בלוטשטיין. "מקפידה לעבוד עם מותגים שהייתי לובשת באמת" , צילום: רדי רובינשטיין

 

הזדהות אצל הקוראים

 

נדמה שריס מודעת למקום שבו נהרסה האמינות של הקולגות הוותיקות שלה כשהיא מוסיפה משפט שקורא תיגר על הגשת אופנה מהירה כפי שאנו מכירים אותה כיום: "אני לובשת את אותו בגד כמה וכמה פעמים כי אני לא מצליחה להתחבר לבלוגרים שלובשים כל יום משהו אחר ואני בטוחה שככה מרגישים גם העוקבים". בעוד הדור הראשון של הבלוגרים גדל והפך למרוחק ומורם מעם, האחיות בלוטשטיין הן הנערה מהבית ממול. ההבנה שלהן — שיכולת הזדהות אצל הקורא היא הלחם והחמאה של כל בלוג – עשויה להעיר מהמתים את הבלוגוספירה.

תגיות