חברת OnePlus מודה: פרטי אשראי של 40,000 איש נגנבו משרתינו
לאחר שמאות לקוחות התלוננו על חיובי אשראי משונים שבוצעו בחשבונות שלהם לאחר שקנו מוצרים באתר יצרנית המובייל, גילתה החברה ששרתיה נפרצו וחסמה את מכירותיה ברשת. איזה פיצוי הציעה למשתמשים?
בוואן פלוס מסרבים לצאת מהבוץ. יצרנית הסמארטפונים הסינית הודתה שפרטי האשראי של עד 40 אלף מהלקוחות שהזמינו מוצרים ישירות מהאתר שלה נגנבו - ועתה נמצאים בידי פושעי סייבר.
קראו עוד בכלכליסט
הגניבה בוצעה דרך פרצה במערכת האתר עצמה, שוואן פלוס טענה שתוקנה. לאחר שהופיעו דיווחים על חיובי אשראי לא מורשים שבוצעו בכרטיסי לקוחות החברה, ביטלה וואן פלוס את היכולת לשלם ישירות באשראי ועברה לתשלום בפייפאל. בד בבד עם הודעתה על גניבת הפרטים, סגרה החברה לחלוטין את היכולת לקנות מוצרים מהאתר שלה.
מדברי החברה עולה שבעיות האבטחה באתר שלה זוהו עוד בנובמבר שעבר, כך שוואן פלוס איפשרה ללקוחות להמשיך ולקנות באתרה על אף שידעה כי מדובר בסיכון. פושעי הסייבר שפרצו את מערכות וואן פלוס יירטו נתונים שהוזנו ידנית למערכת התשלום שבאתר, שיטת רכישה לא מאובטחת במיוחד, אם כי פופולרית מאוד.
מוואן פלוס נמסר שהחברה עדיין חוקרת את מקרה הפריצה, וש-40 אלף לקוחות הם אחוז זעום מלקוחותיה; בנוסף, הציעה ללקוחות פיצוי בדמות שירות ניטור אשראי חיצוני למשך שנה.
שמה של וואן פלוס נקשר בשנים האחרונות לשורה ארוכה ומביכה של מקרי פגיעה בפרטיות משתמשים, התעלמות מתקלות ואף ריגול יזום אחר הלקוחות - פעולה שגרמה לגוגל להזהיר את משתמשי אנדרואיד מפני השימוש במכשירי וואן פלוס.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה