אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברה שרוצה להגן על מאגרים ביומטריים גייסה 4 מיליון דולר צילום ענבר לוי

החברה שרוצה להגן על מאגרים ביומטריים גייסה 4 מיליון דולר

חברת D-ID פיתחה טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת להגן על פרטיות משתמשי מאגרים ביומטריים גם לאחר גניבת מידע. את סבב הגיוס הובילה קרן פיטנגו והשתתפו בו קרנות בולטות ומשקיעים פרטיים

22.01.2018, 14:07 | הגר רבט

חברת D-ID הישראלית הודיעה היום (ב') על השלמת סבב סיד של 4 מיליון דולר בהובלת קרן פיטנגו ובהשתתפות מאווריק ונצ'רס, פנוקס ונצ'ר קפיטל, פאונדיישן קפיטל, Y Combinator ושני משקיעים פרטיים.

קראו עוד בכלכליסט

D-ID פיתחה פתרון מבוסס למידה עמוקה להגנה על זהותם של אנשים מטכנולוגיית זיהוי פנים. "פיתחנו בעצם אנטי וירוס לזיהוי פנים" אמר לכלכליסט גיל פרי, מייסד שותף ומנכ"ל החברה. "העולם שלנו מרושת במצלמות. בלונדון למשל אדם מצולם 300 פעם ביום. ממשלות, גופים ואזרחים פרטיים יכולים לעקוב אחרי אזרחים והאקרים יכולים לגנוב לנו את הזהות. אנחנו לא מונעים ממצלמות לצלם אלא מגינים על מאגרי מידע של וידאו ותמונות בחברות וממשלות. הטכנולוגיה שלנו מעבדת את התמונות כך שהן עדיין שמישות לחברה ונראות זהות לעין האנושית אבל האלגוריתם מתבלבל. כך קוטעים את הקישור בינך במציאות לבין המידע שקיים עליך ברשת".

מייסדי החברה. מימין: סלע בלונדהיים, גיל פרי ואלירן קוטה, צילום ענבר לוי מייסדי החברה. מימין: סלע בלונדהיים, גיל פרי ואלירן קוטה | צילום ענבר לוי מייסדי החברה. מימין: סלע בלונדהיים, גיל פרי ואלירן קוטה, צילום ענבר לוי

D-ID, נוסדה בשנת 2017 על ידי פרי (מנכ"ל), סלע בלונדהיים (סמנכ"ל תפעול), ואלירן קוטה (סמנכ"ל טכנולוגיוית). "הבחנו בהתפתחות הטכנולוגיה ובכל שהכל מצולם ומתועד כבר לפני מספר שנים" הוסיף פרי. ואכן, טכנולוגיית זיהוי הפנים הופכת דומיננטית יותר ויותר בשנים האחרונות, בין אם מדובר בהליך הזיהוי האישי שהוטמע במכשירי האייפון החדשים, בשימוש הגובר של הממשל הסיני בזיהוי פני לצרכי מעקב אחר אזרחים או במאגרים ביומטריים ורשתות חברתיות.

פרי הזכיר את הפריצה האחרונה למאגר הביומטרי של הודו, שפרטי התושבים ממנו מוצעים היום למכירה ברשת במחיר של דולרים בודדים. "כשהמאגר הביומטרי של ישראל ייפרץ על ידי מדינה עוינת, כל טרוריסט עם מצלמה פשוטה יוכל לזהות ישראלים ברחוב", הזהיר פרי. " דווקא הגופים שמשתמשים בטכנולוגיה הזו הכי מודעים לכמה המידע הזה מסוכן. החזון שלנו הוא שבעתיד נהיה הסטנדרט להגנה על כל התמונות והסרטונים. יש המון לקוחות שמגלים עניין במוצר ויש לנו כבר סיכומים על פיילוטים של מעל למיליון דולר עם לקוחות ענק מוכרים מאוד. אבל דווקא בגלל שיש עניין גדול מצד כמה גורמים שונים מבחינה אסטרטגית, אנחנו חושבים מספר פעמים לפני שבוחרים את הלקוח".

אבל ברגע שתשחררו את המוצר לשוק יתחילו ניסיונות של האקרים וגורמים שונים למצוא לו תשובה, איך אתם מתכוננים לזה?

"אנחנו מתעסקים בזה כל הזמן. זו אחת הסיבות שסירבנו לחלק מהלקוחות הגדולים ביותר בעולם, כי לא רצינו שהמוצר יהיה בחוץ בלי שתהיה לנו שליטה עליו. אנחנו הראשונים עם הטכנולוגיה הזו ויש לנו יתרון תחרותי. אנחנו בוחרים את הלקוחות בקפידה כך שהמידע הזה לא יהיה בחוץ. יש לנו גם צוות שאחראי לתקוף את הפתרון שלנו ועד שהוא יהיה בחוץ בהיקף רחב, נהיה 20 צעדים קדימה".

תגיות