אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר בתי כלבו תשיק מותג פרטי ותפסיק את היבוא המקביל צילום: מיקי נועם אלון

פרסום ראשון

המשביר בתי כלבו תשיק מותג פרטי ותפסיק את היבוא המקביל

ל"כלכליסט" נודע כי המותג הפרטי לבתי הכלבו ייקרא "every day 365". הוא יכלול הלבשה, הלבשה תחתונה, טקסטיל לבית ואופנת ספורט. המשביר חברה לספקים מקומיים וספקים זרים שייצרו עבורה את מוצרי המותג

22.01.2018, 17:26 | אורנה יפת

לאחר שמכר את ניו פארם לרשת שופרסל, רמי שביט, בעל השליטה במשביר לצרכן, מחפש משקיע אסטרטגי שישפר את התוצאות הכספיות של המשביר בתי כלבו, ומבצע שינויים בניסיון להגדיל את הרווח הגולמי של הרשת הקמעונאית שמונה 37 סניפים.

קראו עוד בכלכליסט

ל"כלכליסט" נודע כי המשביר ישיק במהלך החודשים הקרובים מותג פרטי לבתי הכלבו תחת השם "every day 365". המותג יימתח על פני קטגוריות להלבשת בייסיק לנשים וגברים, הלבשה תחתונה, טקסטיל לבית, ואופנת ספורט. המותג ייכנס בהדרגה למשביר החל מחודש מרץ 2018 ופריסה מואצת שלו תהיה בחורף הבא.

המשביר חברה לספקים מקומיים וספקים זרים שייצרו עבורה את מוצרי המותג. בתחום הטקסטיל ספק המותג הפרטי תהיה חברת הום סטייל, בהלבשה תחתונה הספקים יהיו דלתא ואקספוז ובאופנת בייסיק לנשים וגברים חבר המשביר ליצרנים מטורקיה שייצרו עבור הרשת.

הניסיון להיכנס לתחום המותג הפרטי במשביר החל בשנה האחרונה באופן מינורי אז הושק המותג 365 בתחום המוצרים למתגייסים. הניסיון הוכיח כי הרווח הגולמי במותג הפרטי גבוה ושביט החליט להרחיב את הפעילות על מנת לשפר את הרווחיות הגולמית ואת הפדיונות.

בתוך כך, תחסל המשביר את הפעילות של יבוא מקביל שהסב לה הפסדים גבוהים בשנה החולפת. "השקעתי 150 מיליון שקל ביבוא פרללי", מסר רמי שביט ל"כלכליסט". "נתקענו עם המון עודפים ובחצי שנה האחרונה התעסקתי בסליקה של מלאי עודף מהפרלל בשווי של עשרות מיליוני שקלים וזה פגע לנו ברווחים. נתקענו עם מוצרי הלבשה, אופנת ספורט, בישום, תיקים, וכבר לפני חצי שנה קיבלתי החלטה להפסיק את הפעילות. בפרלל יש עסקאות יותר טובות ופחות טובות ולפעמים נתקעים עם עודפים. החלטנו לפתח מותג פרטי לטובת שיפור הרווח הגולמי".

רמי שביט, צילום: ענר גרין רמי שביט | צילום: ענר גרין רמי שביט, צילום: ענר גרין

הרווחיות הגולמית הממוצעת בענף האופנה עומדת על 55%-60%. הרווחיות הגולמית במשביר נמוכה יותר בשל תחום הקומסטיקה שמושך אותה למטה. בשנה האחרונה הסתכסך שביט עם ספקי הקוסמטיקה והטואלטיקה לאחר שעשה יבוא מקביל לחלק מהמותגים. כעת הוא ינסה לתת להם שטח מדף גדול יותר לאור הפסקת היבוא המקביל.

מהלך נוסף לשיפור הרווחיות הגולמית שעושה שביט הוא צמצום משמעותי של העבודה בשיטת הקונסיגנציה. "הקונסיגנציה יצרה מצב שחלק מהספקים נפגעו מהעבודה איתנו, חלקם הפכו למתחרים ופתחו חנויות קמעונאיות במיקומים של המשביר, ועם חלק מספקי הקומסטיקה הופסקה העבודה לאחר שניסינו להחיל על ניו פארם הסכמים שהיו לנו במשביר.

כעת החלטנו לצמצם פעילות עם ספקים שלא תורמים לנו ולחזק את העבודה עם ספקים משמעותיים וכאלה שייצרו לנו במותג הפרטי", אמר שביט. "שיטת הקוונסיגנציה פוגעת לי ברווח הגולמי ושילמתי עליה פרמיה ברווח. התהליך הזה ישתנה באופן הדרגתי שנעבור לקניה ישירה והשאיפה היא לחבור למשקיע אסטרטגי בינלאומי שדרכו נוכל להגיע למקורות ייצור באופן ישיר מהמפעלים שהוא קונה מהם, וזה יגדיל לנו את הגולמי בעוד 10%".

במצגת שפרסמה היום קבוצת המשביר, היא הציגה תוצאות עתידיות לסיכום שנת 2017 ועד שנת 2021. החברה מדווחת כי תסיים את שנת 2017 עם הכנסות צפויות של מיליארד שקל והפסד של 11.6 מיליון שקל. בשנת 2018 היא צופה לעבור לרווח של 13 מיליון שקל. לשאלה כיצד מתכוונת החברה לבצע את המהפך בתוצאות, ענה שביט: "ב-2017 התמודדנו עם סליקת עודפים במבצעי הנחות אגרסיביים, היו לנו הוצאות גבוהות של הנהלה וכלליות בשל נושא המכירה של ניו פארם וסבלנו מחוסר מיקוד עסקי כי עסקנו בלנהל קבוצה ולא לנהל רשת. בשנה הבאה אנחנו מתמקדים במשביר בתי כלבו. ב-365 הטכנולוגיות שעוד לא הצלחנו למכור אנחנו לא משקיעים משאבים. יש פה צמצום משמעותי והתייעלות בעבודה השוטפת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות