אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרות בשוק הטלוויזיה הזניקה את הפרסום

התחרות בשוק הטלוויזיה הזניקה את הפרסום

ההשקעה בפרסום הטלוויזיה של חברות התקשורת זינקה ב־39% בשנה החולפת, בעיקר בזכות עלייה של 17% בתקציב הפרסום של yes. מנגד, פרסום הסלולר ירד ב־12%. הקטגוריה המובילה בפרסום: רשתות שיווק

22.01.2018, 19:09 | אורנה יפת

רשתות המזון הן המפרסמות הגדולות של 2017, ואילו קבוצת שטראוס היא המפרסמת הגדולה במשק. כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום לסיכום השנה החולפת.

קבוצת התקשורת בזק, שנגדה נפתחה ביוני חקירת רשות לניירות ערך, היא המפרסמת השנייה בגודלה במשק. בזק, שכוללת את החברות־הבנות בזק בינלאומי, פלאפון ו־yes, השקיעה 96.4 מיליון שקל בפרסום, בדומה ל־2016. התחרות הגוברת בשוק הטלוויזיה הביאה את yes להגדיל את תקציב הפרסום ב־17%, וזה הסתכם ב־39.3 מיליון שקל, כ־40% מתקציב הקבוצה כולה.

חברות הטלוויזיה כולן הגדילו את ההשקעה בפרסום בשנה החולפת. ההשקעה הפרסומית בשידורי הטלוויזיה זינקה ב־2017 ב־39%, והסתכמה ב־140.5 מיליון שקל.

הדבר הזניק את קטגוריית הטלוויזיה למקום החמישי בענפים המפרסמים, לעומת המקום ה־12 בו היתה ב־2016. בפער גדול מחברת הלוויין נמצאת HOT, עם השקעה של 19.3 מיליון שקל בפרסום, באמצעות משרד ראובני פרידן IPG עם הקמפיין “ממשיכה להוביל את היצירה ישראלית". חברת פרטנר נמצאת במקום השלישי עם הוצאה לפרסום של כ־16 מיליון שקל, באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב/ פובליסיס עם הקמפיין "הטלוויזיה הפתוחה של פרטנר". הזכיינית רשת הוציאה בשנה החולפת כ־15.5 מיליון שקל, ואילו קשת הוציאה כ־15.2 מיליון שקל. שתיהן השקיעו בקמפייני הסברה על המעבר לאפיקי שידור חדשים.

"תחום שידורי הטלוויזיה חווה מהפכה דומה לזה שעבר תחום הסלולר", מסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "היעדר הרגולציה בתחום שידורי הטלוויזיה באינטרנט, יאפשר בעתיד לשחקניות החדשות גם לשדר פרסומות ולשנות את שוק הפרסום בטלוויזיה העובר גם כך שינוי ממשי".

למרות הדינמיות בתחום התקשורת, קטגוריית רשתות השיווק ממשיכה להוביל גם השנה את הענפים המפרסמים וממוקמת במקום הראשון עם היקף השקעה לפרסום של כ־279.8 מיליון שקל, עלייה של 3% לעומת 2016. סופר־פארם היא הרשת שהשקיעה הכי הרבה בפרסום — 59.6 מיליון שקל. בהפרש ניכר המתחרה שופרסל נמצאת במקום השני בקטגוריה עם השקעה של כ־33.9 מיליון שקל. במקום השלישי בקטגוריה נמצאת המשביר החדש לצרכן, למרות שהקטינה את ההוצאה לפרסום שלה ב־21%.

אחרי רשתות השיווק, קטגוריית הריהוט נמצאת במקום השני בקטגוריות המפרסמות עם השקעה של 186.4 מיליון שקל, עלייה של 25%. הקטגוריה השלישית בפרסום היא מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, שההשקעה הפרסומית בה הסתכמה ב־175 מיליון שקל, עלייה של 12% ביחס ל־2016. התחומים הבולטים בפרסום הם מזגנים, מכונות קפה ושואבי אבק. הליהוק של הדוגמנית רותם סלע לפרסם את מזגני טורנדו הובילה את החברה להשקעה לא מבוטלת של כ־26 מיליון שקל, והיא עלתה למקום הראשון בהוצאה הפרסומית בקטגוריה. אלקטרה מוצרי צריכה השקיעה כ־21 מיליון שקל בפרסום מזגני אלקטרה באמצעות הפרזנטור ליאור אשכנזי ומשרד הפרסום אדלר חומסקי ורשבסקי, ותנורי סאוטר באמצעות משרד הפרסום JWT. יבואנית מוצרי החשמל ניופאן, שמקדמת בעוצמה את מותג המקררים הסיני האייר, תפסה את המקום השלישי עם הוצאה של כ־16.6 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב וקמפיין בהובלת רפי גינת.

בראש החברות המובילות בפרסום נמצאת שטראוס, שבשנה שעברה דורגה במקום השלישי. שטראוס השקיעה 125.7 מיליון שקל בפרסום, עלייה של 28%. השנה הגדילה קבוצת המזון את היקפי הפרסום לתמי 4, קפה טורקי ומעדני חלב. מי שבלטה השנה בהשקעה הפרסומית היא קבוצת א.ל.מ שהגדילה את ההוצאה לפרסום ב־79%, עם קמפיינים לחנות הדיוטי פרי ומבצעים ללא מע”מ בחודש דצמבר.

תגיות