אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבולגן או מסודר? מה שולחן העבודה אומר עליכם צילום: The White House

מבולגן או מסודר? מה שולחן העבודה אומר עליכם

סביבת העבודה של אלברט איינשטיין הייתה מבולגנת וגדושה וכך גם זו של ביל גייטס. לעומתם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציג לאחרונה שולחן עבודה מסודר וריק - האם לסביבת העבודה יש השפעה על טיבה?

24.01.2018, 13:07 | מעין מנלה

הביטו שנייה על שולחן העבודה שלכם. האם הוא מלא ניירות, ספלי קפה, קישוטים, קלסרים וספרים או שהוא מסודר ונקי, חף מכל זכר לעבודה שמתבצעת עליו? צילום של שולחן העבודה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כשהוא ריק לגמרי ממחשב, קלסרים או ניירות ומעוטר בטלפון קווי בלבד מעלה ציטוט שמיוחס לאלברט איינשטיין, שהיה ידוע בעצמו בשולחן העבודה המבולגן במיוחד שלו: "אם שולחן עבודה גדוש מסמל מוח גדוש, מה, אם כך מסמל שולחן ריק?".

קראו עוד בכלכליסט

ובכן, מה באמת אומר שולחן העבודה שלכם על אישיותכם? יש אנשים, בדרך כלל אנשים עם מקצועות יצירתיים כמו כותבים, אומנים או חוקרים באקדמיה (פרופסורים מפוזרים), שהשולחן שלהם תמיד מלא שמקיפים את עצמם בחפצים שמפוזרים בסביבת העבודה שלהם. לעומתם, יש כאלה שפשוט לא יכולים לעבוד אם יש פיסת נייר מיותרת או לא במקומה על שולחן העבודה שלהם. התפיסה הרווחת היא ששולחן עבודה מסודר תורם לעבודה יעילה שכן הוא עוזר ל'סידור' המחשבות וסדר הפעולות. עם זאת, מחקר שפורסם ב-Science Daily ב-2013 מצא שלעיתים דווקא עדיף לעבוד על שולחן מבולגן בתחילת הפרויקט ולנקותו בהדרגה כך שיהיה מסודר בתום הפרויקט.

שולחן העבודה של אלברט איינשטיין באוניברסיטת פרינסטון ביום מותו ב-1955, צילום: גטי אימג שולחן העבודה של אלברט איינשטיין באוניברסיטת פרינסטון ביום מותו ב-1955 | צילום: גטי אימג'ס שולחן העבודה של אלברט איינשטיין באוניברסיטת פרינסטון ביום מותו ב-1955, צילום: גטי אימג

שולחן העבודה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחדר הסגלגל בבית הלבן, צילום: The White House שולחן העבודה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחדר הסגלגל בבית הלבן | צילום: The White House שולחן העבודה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחדר הסגלגל בבית הלבן, צילום: The White House

על פי המחקר, אי סדר בסביבת עבודה מעודד חשיבה יצירתית ומקורית ואילו סביבת עבודה מסודרת מקלה עלינו להתמקד בארגון וביעדי הפרויקט. ההתקדמות מסביבת עבודה בלתי מסודרת למסודרת מסייעת בביצוע טוב יותר של פרויקטים.

שולחן העבודה של סטיב ג שולחן העבודה של סטיב ג'ובס, מייסד אפל | צילום: Getty שולחן העבודה של סטיב ג

באחד מהניסויים שנערכו במסגרת המחקר באוניברסיטת מינסוטה בארה"ב, נתבקשו המשתתפים, שחלקם נוהגים לעבוד בסביבה לא מסודרת וחלקם בסביבה מסודרת, למלא שאלון כשהם יושבים ליד שולחן העבודה שלהם. התוצאות הראו כי אלו שמקפידים על שולחן מסודר אכלו ארוחות בריאות יותר ובחרו בחירות טובות יותר בהשוואה לעמיתיהם המבולגנים יותר.

שולחן העבודה של מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, צילום: CONTENTVERSE שולחן העבודה של מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק | צילום: CONTENTVERSE שולחן העבודה של מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, צילום: CONTENTVERSE

בניסוי השני, ביקשו החוקרים מהמשתתפים לחשוב על מגוון שימושים לכדור פינג פונג וגילו כי אלו בעלי שולחן לא מסודר העלו יותר רעיונות בהשוואה לאחרים. מסקנות המחקר היו כי שתי סביבות העבודה היו מועילות, כל אחת בדרכה.

גם אם אתם מהסוג שמעדיף שולחן עבודה מבולגן, אלא אם כן אתם הבוס והבעלים של החברה, כדאי לכם לשקול את כמות הבלאגן שאתם משאירים על שולחנכם.

מחקר מהשנה האחרונה מראה שמצב מרחב העבודה של העובד משפיע גם הוא על מה שהבוס חושב עליו.

שולחן העבודה של אילון מאסק, מייסד טסלה ו-SpaceX שולחן העבודה של אילון מאסק, מייסד טסלה ו-SpaceX שולחן העבודה של אילון מאסק, מייסד טסלה ו-SpaceX

המחקר שפורסם במרץ 2017 נערך ע"י חברת כוח האדם OfficeTeam ומצא ששולחן עבודה מבולגן הוא הדבר שמטריד ביותר למעלה ממחצית מהמנהלים הבכירים שהשתתפו בסקר. בנוסף, 21% אמרו שהצגת תמונות או משפטים לא ראויים או פוגעניים היא הדבר שהכי מפריע להם, ו-15% אמרו שיותר מדי פיצ'פקעס וקישוטים הם הדבר שבעיניהם הוא המפריע ביותר.

"מרחב העבודה שלכם הוא השתקפות של אישיותכם", אמרה לביזנס ניוז דיילי ברנדי בריטון, מנהלת מחוז של OfficeTeam. "שמרו עליו נקי וודאו שלא מוצג בו כלום שעשוי לגרום לאחרים לפקפק במקצועיות שלכם".

החדשות הטובות הן שבעוד עובדים מסוימים אולי לא שומרים על שולחנותיהם מסודרים, הרוב המכריע לא מקשטים אותם בצורה מוגזמת. המחקר, שנערך בקרב 300 מנהלים בכירים בחברות בארה"ב המעסיקות למעלה מ-20 עובדים, הראה שרק 15% מהמנהלים הבכירים הבחינו בפריטים לא ראויים או פוגעניים במרחבי העבודה של עובדיהם.

באופן אירוני, גם שולחן עבודה מסודר יתר על המידה הוא משהו שיכול להפריע לבוסים מסוימים. המחקר הראה ש-10% מהנסקרים מרגישים שמרחב עבודה נקי או ריק מדי הוא הדבר שמפריע להם ביותר. "להפגין קצת אישיות על השולחן שלכם זה בסדר, אבל לא להגזים," אמרה בריטון. "אתם רוצים להתבלט בזכות תרומתכם החיובית, ולא בזכות המצב המבולגן של המשרד או שולחן העבודה שלכם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות