אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון Go: המחיר האמיתי של המכולת החכמה צילום: אי.אף.פי

פרשנות

אמזון Go: המחיר האמיתי של המכולת החכמה

החנות שהשיקה אמזון אמנם יוצרת חוויית רכישה חסרת תקדים, אך בדרך גורמת לקונים לשכוח כמה שילמו, ולוותר על ההתלבטות בדרך לקופה

25.01.2018, 16:10 | יואב סטולר

החנות האוטונומית אמזון Go, שנפתחה השבוע לציבור הרחב כמעט דימיונית בפשטות שלה; הקונים שמיהרו לגשת לחנות, להתרשם מקנייה אוטומטית ונטולת קופות ולתעד את עצמם במהלך הרכישה, תיארו את הסיטואציה כ"חוויה רוחנית חזקה".

קראו עוד בכלכליסט

היכולת להיכנס למרכול, להושיט יד למדף ולצאת עם המוצר מבלי לעבור בקופה או לשלוף ארנק שוברת הרגלים ותיקים של ביצוע קניות. זה כל כך פשוט שזה מרגיש כמו ילד שנכנס לחנות ממתקים ולוקח מכל הבא ליד.

החנות החכמה של אמזון, צילום: אי.אף.פי החנות החכמה של אמזון | צילום: אי.אף.פי החנות החכמה של אמזון, צילום: אי.אף.פי

אך כאן בדיוק מצויה הבעיה בתחושה שהעניקה אמזון לרוכשים. המבקרים גילו בכמה הסתכמו קניותיהם רק לאחר שיצאו מהחנות. "בוא נצא ונראה בכמה חויבתי", צוטטו חלק מהמבקרים בכלי התקשורת. מסע הקניות, שהחל בסריקת קוד באפליקציית אמזון גו ברגע הכניסה לחנות, הסתיים רק לאחר היציאה ממנה וקבלת פירוט המוצרים שנאספו והמחירים שנגבו עבורם. אמזון הצליחה לנתק את הלקוחות ממעמד התשלום בקופה, שמביא לא אחת לרגעי התחבטות וחשיבה מחודשת על כדאיות הרכישה. אך יותר מכך, היא הצליחה לגרום ללקוחות להסכים שהחברה תגלה להם את גובה התשלום רק בדיעבד.

אמזון מעניקה אשליה של ארון עשיר וכמעט אינסופי של מוצרים, שפוטר את הלקוח מהצעדים הפיזיים שמתקשרים למושג התשלום. כפי שניסחה זאת היטב אחת המבקרות בחנות: "זה כאילו פתחתי את המזווה, לקחתי והלכתי - אפילו לא הייתי צריכה לדאוג לשלם". הפלא שיצרה אמזון הופך כל צרכן וצרכנית למנוונים, והופך את חנות הנוחות למעט נוחה מדי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות