אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כדורים משכרים: גלידות ויסקי ואוזו במשלוח עד הבית צילום: אוראל כהן

כדורים משכרים: גלידות ויסקי ואוזו במשלוח עד הבית

גלידת הבוטיק האמריקאית טיפסי סקופ, שטעמיה מכילים 5% אלכוהול (שני כדורים שווי ערך לכוס בירה), עולה לישראל עם המוזיקאי מורן לוי

31.01.2018, 08:25 | רעות ברנע

לא סתם רום צימוקים, אלא גלידה שאפשר ממש לתפוס ממנה ראש. "טיפסי סקופ", גלידת בוטיק אמריקאית, עושה בימים אלה את צעדיה הראשונים בישראל בעזרת מורן לוי, מוזיקאי ומסעדן.

 

מאחורי המותג האמריקאי עומדת אשה צעירה בשם מליסה טאבס (Tavss), דור שלישי למכיני גלידה. היא למדה מינהל עסקים ובמהלך לימודיה החלה לנסות במטבחה הפרטי להכין גלידה בשילוב של אלכוהול - מצרך בסיסי אצל תלמידי קולג' אמריקאים.

הטעם הראשון שייצרה היה שוקולד מריר עם וויסקי וקרמל מלוח. הודות לפופולריות שהגלידות שלה צברו אצל חברים, היא שכרה מפעל קטן והחלה לייצר אותן בטעמים שונים ולמכור אותן בעגלות באירועים. אבל מה שהפך את הגלידות ללהיט היו הרשתות החברתיות – סרטוני "טייסטי" עם מתכונים של המותג הפכו לוויראליים וזכו למיליוני צפיות. משם הדרך כבר היתה קצרה למכירה אונליין, ברשתות גדולות וגם לפתיחה של חנות משלה במנהטן. מכל אלה יכולים ליהנות רק בני 21 ומעלה, על פי החוק האמריקאי, שכן הגלידות מכילות 5% אלכוהול. שני כדורים הם שווי ערך לכוס בירה חלשה.

מורן לוי, צילום: אוראל כהן מורן לוי | צילום: אוראל כהן מורן לוי, צילום: אוראל כהן

 

מהזוביזו עד לטיפסי

ובחזרה לישראל. "טעמתי את הגלידה בפעם הראשונה ביוני 2015 בניו יורק", מספר לוי. "חזרתי לארץ וזה נשאר איפשהו בזיכרון. בהמשך התחלנו אשתי ואני לגלגל את הרעיון להביא את הגלידה לארץ. אז התחיל פינג פונג של כמעט עשרה חודשים שבמהלכם ניסינו להסביר לטאבס ושותפתה מי אנחנו ומה, לעזאזל, אנחנו רוצים. הם לא ייצאו את הגלידה לפני כן לשום מקום אחר בעולם".

לוי (37), הוא בוגר תלמה ילין במגמת ג'אז, מנגן בהרכבים וכותב מוזיקה לסדרות טלוויזיה. במקביל, הוא עבד כמנהל במסעדות מובילות. התחיל ב"בראסרי", עבר לנהל במשך ארבע שנים את "פרונטו", משם ל"מזללה" של מאיר אדוני ומשם לבר ה"זוביזו".

לפני שלוש שנים החליט לעזוב את עסקי המסעדנות ולהתמקד במוזיקה. עד שהגיעו הגלידות. במאי האחרון פתח לוי את המפעל של טיפסי סקופ בפתח תקווה, אחרי ארבעה חודשי שיפוץ, בנייה והתאמה לדרישות של משרד הבריאות. "אנחנו החברה הראשונה בישראל שקיבלה אישור של משרד הבריאות להכניס אלכוהול אמיתי לגלידות. זה היה תהליך ארוך מבחינתם ומבחינתנו להבין אם זה נחשב מוצר חדש שמצריך תקינה חדשה או שזה משהו שכן נחשב גלידה, שיש לה תקן מסוים בארץ, אבל צריך התאמה חוקתית כדי שאפשר יהיה לשנות אותו".

גלידות “טיפסי סקופ” בישראל. כולל טעמים ייחודיים כמו אוזו, מלון ונענע, צילום: אוראל כהן גלידות “טיפסי סקופ” בישראל. כולל טעמים ייחודיים כמו אוזו, מלון ונענע | צילום: אוראל כהן גלידות “טיפסי סקופ” בישראל. כולל טעמים ייחודיים כמו אוזו, מלון ונענע, צילום: אוראל כהן

 

ומה לגבי כל הגלידריות שמוכרות טעמים של גלידה עם אלכוהול?

"אני לא יודע מה יש בגלידריות ומה הם עושים. אני יודע שאנחנו המפעל היחיד שיש לו אישור להכניס אלכוהול לתוך מפעל הגלידה".

משיחה עם כמה רשתות גלידה ניתן להבין כי טעמי האלכוהול בגלידריות מבוססים על תמציות טעם או על משקאות אלכוהוליים שעברו אידוי כדי להוציא מהם את האלכוהול.

וניל במקום רד ולווט

לשאלה למה אינו מייצר מותג חדש משלו, אומר לוי כי "ההבנה והפיתוח של איך לייצר את הגלידה עם האלכוהול היו דורשים ממני עוד שנה וחצי לפחות. קיבלנו את המתכונים האמריקאיים, וכרגע אנחנו מייצרים עשרה טעמים בארץ, חלק מהם זהים למקור ולחלק עשינו התאמות לחך הישראלי. עוגת רד ולווט עם דובדבני אמרנה הפכה לעוגת וניל, וגם הוספנו טעמים משלנו כמו אוזו, מלון ונענע, שאצל האמריקאים לא קיימים. אנחנו גם כשרים ויש הבדל ויזואלי בין קופסאות גלידות השמנת לסורבה”.

לדברי לוי, שיטת השיווק דומה לזו שבה התחיל המותג האמריקאי. מדובר בבוטיק אינטרנטי בלבד, שממנו אפשר להזמין גלידות במחיר של 48 שקל לפיינט שמגיעות עם שליח עד הבית בכל אזור המרכז מכפר סבא ורעננה בצפון ועד ראשון לציון בדרום. בהמשך, מבטיח לוי, יתרחבו גם אזורי המשלוח והשאיפה היא להכניס את הגלידות לנקודות מכירה ספציפיות. במקביל לוי מפעיל עגלה של הגלידות באירועים, כמו למשל בהפי האוור שבועית שנהוגה בחברות הייטק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות