אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק המובייל העולמי חווה ירידה במכירות ברבעון האחרון

שוק המובייל העולמי חווה ירידה במכירות ברבעון האחרון

לפי נתוני IDC, אפל עקפה את סמסונג במכירות הסמארטפונים, אך שתי הענקיות רשמו ירידה במכירות; לעומתן, המשיכו היצרניות הסיניות לנשוף בעורפן ולצמוח במהירות. הבולטת ביניהן, שיאומי, צמחה השנה ב-96%

04.02.2018, 14:12 | קרן-אור גרינברג

ירידה במכירות הסמארטפונים העולמיות; לפי נתוני IDC, ברבעון האחרון של 2017 נמכרו 403.5 מיליון מכשירים - צניחה של 6.3% במכירות הקטגוריה ביחס לרבעון המקביל ב-2016, בו נמכרו 430.7 מיליון מכשירים.

קראו עוד בכלכליסט

בראייה שנתית, חלה ירידה של פחות מאחוז אחד (1.472 מיליארד לעומת 1.473 ב-2016), אם כי יצרניות המובייל צפו לצמיחה לאור שילוב כלי אבטחה ביומטריים, מעבר למסכים גדולים יותר ויכולות חדשות של סייעניות חכמות כגוגל אסיסטנט וסירי.  

מכשיר ה-Note 8 של סמסונג, צילום: רפאל קאהאן מכשיר ה-Note 8 של סמסונג | צילום: רפאל קאהאן מכשיר ה-Note 8 של סמסונג, צילום: רפאל קאהאן

לדברי אנליסטים ב-IDC, ענקיות כסמסונג, וואווי ואפל נאלצו להיאבק על מקומן בצמרת הטבלה בשנה האחרונה, אל מול צמיחה מהירה של מותגים כשיאומי, Vivo, Oppo ו-Honor. המאבק נמשך מזה שנים, אך ב-2017 החריף ובלט לאור קצב הצמיחה של המתחרות הקטנות, שעולה בהתמדה; שיאומי, למשל, רשמה צמיחה של 96% בשנה האחרונה.  

לפי IDC, אפל דחקה את סמסונג מראש טבלת המכירות ברבעון האחרון, כשמכשיריה שולטים ב-19.2% מהשוק (על אף שמכרה בו 1.3% פחות מכשירים ביחס לאשתקד - 77.3 מיליון אייפונים לעומת 78.3 מיליון ב-2016); סמסונג חוותה ירידה של 4.4% במכירותיה, שהתייצבו על 74.1 מיליון מכשירים (לעומת 77.5 ב-2016) - אך עדיין מחזיקה בצמרת הטבלה השנתית, עם 317.3 מיליון מכירות.

לפי הערכות, הירידה במכירות ברבעון הרביעי נבעה מהגעת השוק לרוויה, עם פחות גישה ללקוחות חדשים ושביעות רצון גבוהה של הלקוחות הקיימים - מה שמצמצם את שיעור החלפת הטלפונים הישנים בחדשים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות