אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
5 שוכרים בקניון ארנה בהרצליה תובעים 5 מיליון שקל מבעלי הקניון על "הפרת חוזה" צילום: מאיר פרטוש

5 שוכרים בקניון ארנה בהרצליה תובעים 5 מיליון שקל מבעלי הקניון על "הפרת חוזה"

בעלי בתי העסק פבלוסקי, פיצה פרגו ארנה, קרדו, מלדיני וחדר הכושר ג'ים, טוענים כי בעלת הקניון החדשה, קרן ריאליטי, רוצה לשנות את הייעוד שלו ממסחר למשרדים ונוהגת כלפיהם בכוחניות

04.02.2018, 15:40 | אורנה יפת

המאבק בין הנהלת קניון ארנה בהרצליה לבין השוכרים עולה מדרגה. 5 שוכרים, שנאלצו לסגור את בתי העסק שלהם בקניון, דורשים מבעלי הקניון פיצוי של 5 מיליון שקל ושלחו מכתב התרעה לפני נקיטת הליכים משפטיים בטענה להפרת הסכמי שכירות, הפרת חוזה ורשלנות מצד הקניון.

קראו עוד בכלכליסט

בעלי בתי העסק פבלוסקי, פיצה פרגו ארנה, קרדו, מלדיני וחדר הכושר ג'ים, פנו באמצעות עורך הדין עמית חרחס למנכ"לית הקניון מירית בכר, ולבעלי הקניון, קרן ההשקעות ריאליטי, טייגר ג'וי וחברת הביטוח הפניקס. במכתב טוענים בעלי העסקים כי קרן ריאליטי שרכשה את הקניון מעוניינת לשנות את הייעוד שלו ממסחר למשרדים, ולפיכך פעלה בכוחנית כנגד השוכרים, במטרה לסלק אותם מהקניון.

לדבריהם, לעסקיהם שפעלו בקניון עד לפני חודש נגמרו נזקים כתוצאה מהתנהלות הנהלת הקניון. במכתב ההתרעה, שהנתבעים מתבקשים להגיב לו בתוך 14 יום, טוענים השוכרים המאיימים בתביעה כי מנכ"לית הקניון קיבלה גיבוי ממעסיקיה וסגרה חשמל לעסקים, בזמן שעוד השכירו את החנות, החליפה מנעולים, נהגה כלפי השוכרים בכוחניות ולא דאגה לתחזוק הקניון במטרה לרוקן אותו ממבקרים. 

קניון ארנה בהרצליה, צילום: קובי בכר קניון ארנה בהרצליה | צילום: קובי בכר קניון ארנה בהרצליה, צילום: קובי בכר

"ההנהלה ביצעה פעולות יזומות כדי להפחית את תנועת המבקרים"

קרן ריאליטי, טייגר ג'וי וחברת הפניקס רכשו את הקניון מארנה גרופ ביוני 2016 ב-335 מיליון שקל, ובסוף ספטמבר קיבלו את החזקה עליו. כחלק מאסטרטגיית הרכישה, שלטענת התובעים נקבעה מראש, רוכשי הקניון שמו לעצמם למטרה לשנות את הייעוד מקניון מסחרי למתחם משרדים, אולמי הרצאות וכנסים, מרפאות וחללי עבודה פתוחים. "כתוצאה מכך הקניון יובש, והכל במטרה מכוונת של מירית (בכר, מנהלת הקניון - א"י) להמית את הקניון בכדי לגרום לשוכרי החנויות העסקיות לפנותם", כותבים בעלי העסקים.

במכתב טוענים השוכרים כי ההנהלה ביצעה שורה של פעולות יזומות כדי להפחית את תנועת המבקרים: “רמת הניקיון ירודה, מספר אנשי האחזקה והשומרים ירדו, חלק מהכניסות סגורות ורוכשי הקניון, כמו גם מוכרת הקניון יצרו באופן מודע ומכוון סביבה שאינה נעימה או נוחה לקהל מבקרים להגיע לקניון”, נכתב. פעולות אלה, לטענת בעלי העסקים, הובילו לכך שהמבקרים הפסיקו להגיע לקניון, אופי הקניון והצביון שלו שונה, ולמעלה ממחצית מהחנויות נותרו ריקות, ואת חלק מהחנויות החלו לאכלס משרדים".

בעלי העסקים טוענים כי הן חברת אס אל אס מפרשים בע"מ (חברה-בת של ארנה גרופ שניהלה את הקניון), והן רוכשיו, עשו ככל יכולתם כדי שהשוכרים בקניון יעזבו את החנויות באופן חד־צדדי ויוותרו על ההשקעה במושכר. לטענתם, אס אל אס לא תיחזקה מספיק את הקניון וכבעלים לא השקיעה את הכספים הנדרשים לתשלום הוצאות הניהול על השטחים הריקים, ולא השקיעה על מנת שהוא יתפקד כקניון ראוי, אך "את מכת המוות העניקה מנכ"לית הקניון כשלוחה של בעלי הקניון, אשר פעלה באופן אקטיבי לשינוי היעוד של הקניון ולסילוק החנויות המסחריות". עוד נטען כי המנכ"לית הטילה את האחריות לתחזוק הלקוי של הקניון על הבעלים הקודמים שלו. העסקים עוד טוענים כי הנהלת הקניון ויסתה את פעילות המזגנים באופן שיוצר טמפרטורה לא מאוזנת בין חלקי הקניון ובכך נוצרו מתחמים שלמים, לרבות מתחם המזון, שאינם ממוזגים כראוי בתקופת הקיץ.

בהמשך המכתב מתארים בעלי העסקים את הנזקים שנעשו לכל אחד מחמש בתי העסק שתובעים את הקניון, ומציינים בין היתר כי פעולות השיפוצים להחלפת חנויות במשרדים נעשו במכוון באמצע היום, השטחים הציבוריים הפכו מוזנחים כאתר בנייה, המעליות בקניון נותרו תקולות במשך מספר שבועות, הזכוכיות במעליות נותרו שבורות וטענות נוספות שהבריחו לטענתם את המבקרים מהקניון, והסבו לבתי העסק נזקים כספיים כבדים.

השוכרים מפנים אצבע מאשימה גם כלפי עיריית הרצליה שאישרה את שינוי הייעוד. לטענתם, “התב”ע הנוכחית של הקניון אינה מאפשרת שימוש בשטח הקניון לצורך משרדים, ובכך שהעירייה התירה לרוכשים החדשים לבצע את הפעולות הללו ביצעה העיריה עוולה מסחרית ורשלנית כלפיהם”.

מקניון ארנה נמסר: "מאז רכישת המתחם אנו פועלים רבות להשבחתו לטובת השוכרים, המבקרים וסביבתו דוגמת הקמת פופ-אפ פארק מקורה וחדשני, אירוח של תערוכות בינלאומיות נחשקות ועוד שלל פעילויות שיווקיות. מדובר בטענות קנטרניות של מס' מצומצם של שוכרים הנובעות מרצונם להתחמק מדמי שכירות ומחוזים קיימים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מירית בכר תעשה טוב לארנה
חשבתי להתחיל בהתייחסות לתגובות למירית בכר אבל אני לא ארד לרמה הזאת. מירית בכר היא אחת מהמנכליות המצוינות במשק. היא העירה את מרכז הירידים מהתנומה שלו והקימה שם מבנה מעורר השראה, היא בנתה צוות מדהים וכל מי שזכה לעבוד איתה יעיד על כך. נשאלת השאלה למה השוכרים ממהרים לתבוע? אולי כי פשוט לא בא להם לשלם ועם זאת הם רוצים להמשיך להישאר בארנה?
נירית  |  04.02.18
לכל התגובות